• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • FruRundberg

Själv har jag lyckats att undgå få kramper än..*peppar peppar*
    Jag e oxå jättetrött.. min hb sist var på 125 och detär väl rellativt bra. Men ändå är jag trött..
    Skall iväg snart till min psykolog.. hade hellre vart hemma å sovit nu egentligen.. men jag kaninte hålla på å sova bort mina dagar heller.

Åh till helgen skall jag å killen..(hihihi känns kul å säga det!!) åka å köpa vagn.. ja beställa iaf.. hoppas inte vi behöver vänta så länge.

Solen skiner utanför men jag tyckte det var lite kallt än.. men hoppas det blir varmare då jag hade tänkt att ta mig en promenad i slottskogen idag.. å ta en fika.
    Synd att vi alla är så utspridda Annars hade man juh kunnat träffas å ta en JULI tråd träff

Åh kan inte fatta att det bara är 99dagar kvar till BF nu! Under 100 stecket!! hihi
    nä om jag inte skall sätta mig på soffan en stund å vila.. blunda en 10 min innan jag måste åka. Får nog ställa klockan så jag inte försover mig.

Kram på er alla tjejer! Å en extra kram till er som inte mår bra eller har ont!!

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • Nathalie009

lillte baby: aha så du har solat solarium? ja ahr tänk göra d men inte vågat.. fick du ngåra pigmentfläckar lr så?

Men det är alltså IONTE skadligt för bebisen att man solar?

• little baby

Kladdkaka med glass eller grädde är ju gott och enkelt

100 g margarin eller smör
    2 ägg
    3 dl socker
    2 dl vetemjöl
    3msk kako
    1 msk vaniljsocker

175 C i 20 min

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • L2K
    jennsans skrev 2007-03-29 09:58:08 följande:
    L2K: ang havandeskapspenning så skall chefen fylla i en del också. så blir nog svårt att fylla i på plats.
    Okej, glömde bort den biten

zandrisen - mjuk eller hård kaka?
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • zandrisen
    Little baby, ja, det var ju bara den biten att kakaon är slut, det var ju kladdkaka jag tänkt göra från början....

L2k, mjuk hade jag nog tänkt mig.
  • LindaoJohan
    little baby skrev 2007-03-29 09:48:43 följande:
    LindaoJohan skrev 2007-03-28 20:23:03 följande: prövar igen... någon som vet hur det är med att sola solarium under grav? www.lindisen.bloggagratis.sejag har solat i solarium och jag och bebisen lever än fast jag la en handduk över magen så att den skydda mer. Kanske inte gjorde någon skillnad men det kändes bra psykologiskt ღ ¸.•°´¯)♥BF 070711♥¸.•°´¯)
    ja jag tror jag ska sola ikväll!!
    zandrisen skrev 2007-03-29 09:58:32 följande:
    Vicke, jag har också haft helt horribelt låga järnvärden, först låg det på 91, sen på 98, och sist på 113. Min BM har inte ens nämnt ordet "anemi"???? Vad görs för att hjälpa dig med din anemi? Det enda jag får göra är att käka ännu mer järntabletter tillsammans med c-vitamin, äter nu 5 st ercofer om dagen! Har svårt att andas och är supertrött. Är orolig att min BM inte berättar saker för mig....mammab, min tjej har också mardrömmar, men å andra sidan är hon ju snart 4 år. Tror hennes mardrömmar och mörkerrädsla startade vid ca 2 ½ års ålder, och ibörjan kom hon ganska ofta tassande på nätterna och var rädd. Nu händer det kanske en gång i veckan, och det är allt från spöken till råttor som jagar henne i drömmarna... Coolt med namnlapparna! Hoppas fogarna håller! Lindaojohan, varför inte testa tradera om lappen på vivo inte skulle ge önskad effekt? Har sålt b la vår gamla tv, och planerar att sälja av ännu mer av alla grejer som bara står och tar plats innan bebis kommer... Enkelt, kul, och så får man kosing i fickan ganska snart!Sovit askasst inatt... Somnade för det första inte förän vid 3-tiden, och sen har jag drömt förvirrade och stressande drömmar hela natten. Ska få besök i eftermiddag, och jag hade tänkt baka kladdkaka då jag inte pallar nåt komplicerat just nu, och bara för det är kakaon nästan helt slut! Nån som har nåt bra och enkelt kakrecept utan för mycket komplicerade ingredienser??? Inte sockerkaka bara, det är såååå tråkigt...
    tradera är ju en smart idé! ska ut å kolla på sidan!!
  • little baby

Jag sökte på nätet och kom fram till "Strålsäkerhetscentralen"  där stod detta:

"Användning av solarium under graviditet påverkar inte fostrets utveckling, utan UV-strålningens påverkan gränsas till moderns hud."

Använd inte solarium:

du är under 18 år gammal

din hud är känslig för solen och om du har svårt att få solbränna

du varit i solen samma dag

du använder medicin eller är sjuk

du eller någon i din släkt har haft hudcancer

"Att gå på solarium är inte säkrare än att solbada"

• little baby
    zandrisen skrev 2007-03-29 10:07:39 följande:
    Little baby, ja, det var ju bara den biten att kakaon är slut, det var ju kladdkaka jag tänkt göra från början....
    Ja det skrev du ju....

Hmm äppelkaka/paj med vaniljsås?

typ som en sockerkaka fast du lägger äppelklyftor ovanpå och strör lite socker och  kanel över och sen in  ugnen grädda 175-200 C ca 45 min 
  • little baby
    Zandrisen: Åk och köp fikabröd annars..du är ju gravid "orkar inte baka" Flört folk förstår haha
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3