• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • LindaoJohan

ska sättau pp en annons idag på vivo på en massa saker att sälja! Man har ju så mycke grejer; massagebänk, inlines, bokhylla, kattlåda, pocketböcker, dvd-spelare.... ja några slantar borde man väl kunna få!

• Mommmy  Dearest
    Beckah82, Vad gullig du är... här har man fått sig sin egna dietist Räcka ut tungan Gud jag känner hur huvudvärken kommer krypandes... det förklarar isådana fall huvudvärken och yrseln som kommit på sista tiden.

Någon som vet en bra plats att käka på här inne i Stockholm? Orkar inte laga mat... nån som vill hänga med mig istället?? Helt ledig, uttråkad och urlakad...
    ·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • Beckah82

Just ja...

I natt kom första krampattacken i vaden också...mindre roligt. Hade varje natt i slutet med Victor, den här gången var jag mer förberedd, det är ju bara att trycka foten åt rätt håll så släpper det men det är lite otrevligt att vakna upp med kramp.

Har lite träningsvärk i den vaden idag hehe otränad...så man inte ens klarar av en liten kramp.

Fler som börjat få kramp i vaderna?

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • little baby
    LindaoJohan skrev 2007-03-28 20:23:03 följande:
    prövar igen... någon som vet hur det är med att sola solarium under grav? www.lindisen.bloggagratis.se
    jag har solat i solarium och jag och bebisen lever än Flört
    fast jag la en handduk över magen så att den skydda mer. Kanske inte gjorde någon skillnad men det kändes bra psykologiskt
    ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • little baby
    Beckah82 skrev 2007-03-29 09:44:58 följande:
    Just ja...I natt kom första krampattacken i vaden också...mindre roligt. Hade varje natt i slutet med Victor, den här gången var jag mer förberedd, det är ju bara att trycka foten åt rätt håll så släpper det men det är lite otrevligt att vakna upp med kramp.Har lite träningsvärk i den vaden idag hehe otränad...så man inte ens klarar av en liten kramp.Fler som börjat få kramp i vaderna? ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    Japp jag har haft kramper två nätter i rad nu så det är inge vidare men man är ju van sen när man spela fotboll att man fick kramp på nätterna så det satt i ryggmärgen hur man gör så det gick bra...

Men det har varit JÄTTEVARMT inatt ska nog ta bort duntäcket hehe...
    ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • L2K
    teenpregnancy skrev 2007-03-29 09:26:31 följande:
    Beckah82, Vad gullig du är... här har man fått sig sin egna dietist Gud jag känner hur huvudvärken kommer krypandes... det förklarar isådana fall huvudvärken och yrseln som kommit på sista tiden.Någon som vet en bra plats att käka på här inne i Stockholm? Orkar inte laga mat... nån som vill hänga med mig istället?? Helt ledig, uttråkad och urlakad... ·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°•.¸.·
    När var hur? =) Eller f*n, ska ju till läkaren kl.14.00. Synd, annars hade jag susat iväg på en gång men om jag ska hinna till läkaren måste jag åka från city redan 12.20. Kanske lite trist... Hmm... Om man skulle sjuka sig från läkarbesöket!
    Du har inte lust nån annan gång?

Jag brukar ofta käka i Kungshallen. Då finns ju mycket att välja på!

Förresten, jag är lika trött jag och mina järnvärden är superbra! Jag tror det har lite och göra med hur man äter och dricker med.

Och glöm inte ägget om ni ska äta spenat, korv och potatis!!! Stekt falu och stekt ägg till är supergott!!!!

mammab - Oskar klarar sitt namn men kanske inte alla andras. Jo, Sebastians men det tragglas lite sånt här hemma. Basse kan skriva sitt namn på datorn, jag är så stolt så!!! Vad kul att dagis uppmärksammar sånt!!!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K

Förresten, är det nån som vet om man kan få lappen om havandeskapspenning nere hos FK och bara fylla i den där på en gång? Ska ju ändå förbi och lämna in moderskapsintyget.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • jennsans

L2K: ang havandeskapspenning så skall chefen fylla i en del också. så blir nog svårt att fylla i på plats.

• zandrisen

Vicke, jag har också haft helt horribelt låga järnvärden, först låg det på 91, sen på 98, och sist på 113. Min BM har inte ens nämnt ordet "anemi"???? Vad görs för att hjälpa dig med din anemi? Det enda jag får göra är att käka ännu mer järntabletter tillsammans med c-vitamin, äter nu 5 st ercofer om dagen! Har svårt att andas och är supertrött. Är orolig att min BM inte berättar saker för mig....

mammab, min tjej har också mardrömmar, men å andra sidan är hon ju snart 4 år. Tror hennes mardrömmar och mörkerrädsla startade vid ca 2 ½ års ålder, och ibörjan kom hon ganska ofta tassande på nätterna och var rädd. Nu händer det kanske en gång i veckan, och det är allt från spöken till råttor som jagar henne i drömmarna... Coolt med namnlapparna! Hoppas fogarna håller!

Lindaojohan, varför inte testa tradera om lappen på vivo inte skulle ge önskad effekt? Har sålt b la vår gamla tv, och planerar att sälja av ännu mer av alla grejer som bara står och tar plats innan bebis kommer... Enkelt, kul, och så får man kosing i fickan ganska snart!

Sovit askasst inatt... Somnade för det första inte förän vid 3-tiden, och sen har jag drömt förvirrade och stressande drömmar hela natten. Ska få besök i eftermiddag, och jag hade tänkt baka kladdkaka då jag inte pallar nåt komplicerat just nu, och bara för det är kakaon nästan helt slut! Nån som har nåt bra och enkelt kakrecept utan för mycket komplicerade ingredienser??? Inte sockerkaka bara, det är såååå tråkigt...

• Mommmy  Dearest
    L2K, åhhh... vad synd!!! Jag har verkligen ingentning att göra och jag måste käka nåt snart. Det jobbiga är att komma igång. Känns som att jag ska tuppa av när som helst. Har suttit och plåstrat om mina bröstvårtor i hela 20 min nu. och nu ska jag ta på mig kläder och gem ig iväg.

Brukar också äta på kungshallen men vad ska man äta då? Sitta och äta själv är inte sådär lyckat heller. Vill ju hellre sitta med någon Vi får helt enkelt ta det någon annan dag...
    ·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3