• L2K

BF Juli-07 Nr3

Jessa6 - vad jobbigt. Jag vet hur det känns. Sitter här och måste besluta hur vi ska göra med min katt...
    Hon har alltid varit väldigt speciell men sen vi tog bort den andra vi hade har hon blivit jättesocial och funkat jättebra. Men efter förra sommarsemestern visade hon sitt missnöje med att kissa inne i typ en månad och den tanken är inte så lockande igen. Plus att jag är rädd för att hon inte kommer acceptera en bebis till...

Så nu står jag här; p-pillerna är slut... ska jag kastrera = drygt tusenlappen i vår skrala kassa... eller en ny omgång p-piller vilket vi egentligen inte vill för hennes skull. Men så finns tanken där, om vi kastrerar nu och sen kanske måste ta bort henne i juli så känns det lite onödigt... Mycket jobbiga tankar blir det...

Förresten, hittade ingen katt hos dig...
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    mammab - skönt att se dig här igen.
    Vad gäller föräldrapenningen så kan det bli så att du får dagarna innan maj även om inte lappen hinner in i tid. Så haf jag fått flera gånger när jag lämnat in annorlunda än deras perioder. Så skicka in så fort som möjligt och se vad som händer.

Beckah - GRATTIS!!! Har tyckt nästan hela tiden att det har sett ut som en liten kille.

Solstraalen - Hur går det med Saga idag? Skönt att det händer nåt nu!

JoNaLi - lycka till idag!

Hmm... sen var det säkert en massa annat jag hade tänkt svara på medan jag har läst igen ca 20-25 sidor.

Här är grått och mulet och foglossning för fullt. Har haft en bättre period men nu är foglossningen tillbaka med fullt ös. Inte kul. Men idag ska jag på vattengympa och det ska bli såååå skönt!
    Synd bara att dom inte har en bastu att avsluta med!

Vet nån av er om man kan skicka in HP-papperna innan man har fått tillbaka lappen från jobbet om omplacering? Det drar ut på tiden där och jag börjar känna mig lite tidspressad...
  • L2K
    solstraalen skrev 2007-04-19 12:00:54 följande:
    Snällt att du frågar Igårkväll var nog hennes värden sämre för hon sprang runt i ett enda kör här igårkväll å hade svårt å slappna av. ( skulle hålla koll på om de blev så sa dom på akuten å isf åka in ), men idag då hon vaknade var hon sig själv å hade faktist kissat iaf 1 gång inatt Redan nu för en timma sen hade vi fått i henne 2dl vätska, en smörgås å en halv piggelin.Bajset idag i första blöjan var iaf kladdigt och inte rent vatten.Så förhoppningsvis går det åt rätt håll.
    Vad skönt! Hoppas det fortsätter åt samma håll nu!
  • L2K
    Vickyb skrev 2007-04-19 11:58:22 följande:
    Vad har ni för sgi?
    Nu har jag letat och letat och tillslut hittat. Dom har precis ändrat på min så den är tydligen 426:-/dag innan skatt. Jag kommer nog känna mig lik den har graviditeten, tror det skiljer typ 75:- sen sist.
    Plus att en garantidag är 120:- högre än tidigare!!!! Skönt som bara den!
  • L2K
    solstraalen skrev 2007-04-19 12:09:23 följande:
    Låt säga att jag börjar plocka ut FP 60 dgr innan förlossning.Då blir det från 1a maj och den "pengaperioden" sträcker sig fram till 20e eller om det är 21a och då får ja min första utbetalning redan 25/26e maj.Inte får man de efter förlossningen heller. DÅ är de ju ingen vits att börja plocka dagar redan innan
    Stämmer exakt ju!
  • L2K

Perioden hos fk går från den 21:a till den 20:e.

Med Oskar lade jag in från den första till den sista hela tiden, för så hade ju min löneperiod varit så jag fick ofta utbetalt två gånger av nån dum anledning.

• L2K
    Solstraalen - jag har hört som Beckah, att man får lyfta barnets vikt. Men vet inte under hur lång period det gäller.
  • L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-19 12:53:18 följande:
    men jag får ju samma sgi som innan, då Adam var mindre än 1år och 9 månader när jag blev på tjocken igen. Undrar om jag måste skicka in sgi papper ändå? Får väl ringa och fråga.
    Vad jag vet måste du inte skicka in alla papper på nytt, för det ligger ju kvar sen förut. Därmot ska du uppdatera om du har fått nån löneförhöjning sen sista inlämnade uppgift.
  • L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-19 13:08:32 följande:
    får man räkna med löneförhöjning då? det vore ju bra
    Klart du får! Jag kommer ju få min "standard" på jobbet under maj om jag minns rätt och då skickar jag bara in vad den nya lönen blir så fixar fk resten. Man ska alltid uppdatera vid lönehöjning. (säger jag som inte gjorde det mellan maj 2004 och feb 2007 )
  • L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-19 13:12:22 följande:
    he he. har inte så bra koll. jag är en sån som är glad bara jag får nåt.
    Jag med... Men nu skillde det så mycket mot innan så jag va tvungen att uppdatera min sgi, hade fått ut typ hälften nu när jag är sjukskriven annars. Det var utträknat på deltidsjobb medan jag väntade Oskar. Nu skulle det räknas på heltid och rejäl lönehöjning...
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3