• L2K

BF Juli-07 Nr3

Lindisen81 skrev 2007-04-15 09:28:10 följande:
    ändrat...?idag ska jag plantera mina blommor jag köpte igår. ska ha dem i stora fina krukor på balkongen!! Sedan ikväll ska vi lgrilla på grillen på balkongen. mums!!!! SOMMAR!!!!
    Ja, det var nån som hade skrivit allra högst upp på sidan och det är inte jag eller sambon! Skitskumt.... Undrar om nån lyckades få tag på lösenordet eller nåt när jag satt på arbetsförmedlingen häromdagen...

Jaja... ändrade lösen på en gång iaf.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    vallmar - nä, nån hade lagt till text. typ "hallå, är du svensk" eller nåt sånt och ändrat på kursiv å fet stil.... och det är inte sambon, så mycket är jag säker på. Men jag satt på arbetsförmedlingens dator i torsdags och antingen lyckades jag väl inte logga ut ordentligt innan jag gick eller så har nån lyckats ta reda på lösen ändå....
  • L2K
    vallmar - bada??? jag har missat nåt?
  • L2K
    vallmar - då hänger jag med. Min mamma kunde bada nästan fritt där förut med jobbet! Jag va såååå avundsjuk på dom då. Hoppas ni får det superbra!
  • L2K
    solstraalen - begär att dom ska kolla om immunförsvaret är nedsatt!!!! Iom att hon inte går på dagis tycker jag att det verkar som hon är sjuk väldigt mycket.

Däremot brukar första året på dagis vara väldigt tufft med massor av sjukdom... Så har vi haft det med båda...

Ang. sammandragningar efter orgasm så får jag med det och magen blir stenhård... Inte alltid så kul.

Teenis - Om ni bara ska ha en lite vigsel nu kan ni ju göra så att ni bara bjuder in era närmaste och ber dom bjuda er på middag på nån fin restaurang... Festen och alla andra hade ni väl ändå planerat att ta senare?
  • L2K
    99 dagar kvar idag!!!! Nu börjar nedräkningen!!!

Har varit förbi hos mvc och hämtat mitt sista läkarintyg och passade på att väga mig och den här gången visade vågen plus sen sist (inte sen inskrivningen)!!! Hehe....
    Fast å andra sidan startade jag på 86kg till mina 157kg... Så det finns ju att ta av...

Vad räknar ni som normalvikt? Går ni på BMI då?

Zelda - vad jobbigt med HP. Själv ska jag få iväg mina papper den här veckan, har varit lite slarvig. Såg på läkarintyget att det stog att jag förväntade mig att få det efter den här sjukskrivningens slut... Vi får väl se...
    Har du testat med bubbelvatten till blåsorna på Adam? Kan hjälpa.

Solstraalen - stå på dig när du pratar med läkaren och kräv att dom kollar Saga ordentligt!!!

Idag kom en av dom andra mammorna på dagis fram och sa att det verkligen syns att jag är gravid nu! Så dags tycker jag nog, är ju i v26+0 nu.
  • L2K

Grattis syrran!!!!

Teenis - synd att jag har en dejt med tvättstugan imorn som jag bara måste ta... Annars hinner jag aldrig ikapp. Jag som älskar bröllopspyssel!

Nån som har nåt snabbtips mot halsbränna?

• L2K

Phuu... Nu har jag läst igenom allt ni har skrivit... Jag har haft fullt upp med att tvätta och städa i ett dygn och knappt passerat datorn.

Vi har väl egentligen redan allt som kan behövas till en bebis utom babyskydd men det finns ett hos min kompis om jag vill ha.
    Jag vill ha lite nya flickigare sängkläder å så men det kommer väl allt eftersom.

Idag plockade jag fram kartongen med babykläder för att rensa bort det som va mest pojkigt men oj vad det var svårt att skiljas från alla kläder. Slutade med att kartongen ställdes undan orörd igen... Och vem vet, jag kanske vill använda blått även på en tjej... .-D

Solstraalen - hoppas Saga blir bättre nu!!!

Jessa6 - hur har det gått med katten idag? Tyvärr låter det som att ni är tvugna att ta bort den....

MissHeaven skrev 2007-04-16 21:43:03 följande:
     L2K: Jag räknar som min normalvikt den vikt som jag hade när jag mådde bra och kände mig "lagom", dvs 63 kg. Jag är bara 1,56 och är inte byggd för att vara jättesmal, så hade jag vägt vad jag borde göra för min längd så hade jag fått svälta mig rejält. Och tuttarna går nog inte ens att svälta bort.
    Okej, jag är en hel centimeter längre. Och jag ska väl ner till minst 64kg hade jag tänkt mig så småningom... Och håller med om tuttarna, tar man bort mer blir det taxöron kvar.
  • L2K
    Calylite - risken finns att jag i slutändan inte kommer använda speciellt mycket av pojkkläderna... Efter två pojkar kommer det nog va ganska spännande med klänningar och rosa och allt annat som hör en tjej till... Har dessutom en granne som bara längtar efter att få ösa på mig hennes dotters kläder, min mamma får sitt första flickbarnbarn och vi har tre tonårstjejkusiner som längtar... Så det blir nog inte mycket blått kvar i slutändan även om jag älskar kläderna.
  • L2K
    Solstraalen - usch vad jobbigt!!!!! Låter ju verkligen som att det ska vara mer än bara laktosen. Har en kompis vars dotter åkt på det men hon har klarat sig med massor av diarréer och "vanligare" magsjukor... Hon har aldrig varit så dålig som Saga.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3