• L2K

BF Juli-07 Nr3

solstraalen skrev 2007-04-09 20:21:12 följande:
    L2K skrev 2007-04-09 18:03:22 följande: Jag vill också gå på ikea!När jag väntade Basse bodde jag på ikea! Då hade vi gångavstånd dit, nu är det drygt en timmes resa. Så trist!!! Har inte varit där på år och dar... Men måste hinna dit innan förlossningen, ska köpa bäddset. www.ikea.com/PIAimages/69924_PE185228_S4.jpg Vi hade det blåa till Oskar och jag va så förtjust i det att jag bara måste ha det rosa den här gången. Annars så blir det ju inte så många nyinköp innan förlossningen här... Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723De där rosa har Saga Funderar på å köpa de blåa till lillebror Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
    Vi kanske skulle byta. Hahaha

Lycka till med viktkampen nu!!!! Jag vet hur jobbigt det är att kämpa!!!

mammab - Skönt att det inte blev värre med Saga!!! Vad läskigt!!!!
    Blommorna va jättefina!!!!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K

hmm... var ju inte färdig, skulle ju inte posta det riktigt ännu.

solstraalen skrev 2007-04-10 13:29:34 följande:
    Kan akupunktur hjälpa mot foglossning?? Eller funkar de bara om man har ont på vissa ställen i bäckenet? Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
    Jag får akupunktur för foglossning och en del mildrar det iaf. Om jag har förstått det rätt bör man helst gå två gånger i vecken men minst en och det tar ca 6 gånger innan det ger fullt resultat.
    Nålar i pannan, även uppe på huvudet eller på händerna vid tummen är "lugnande" och avslappnande.
    Jag får mina i fötterna och på benen men ska även fråga om svanken...

På förlossningen fick jag en nål i handen. Visste inte det då, men den är som sagt lugnande. Jag tror inte nålar under förlossningen tar bort smärta men det kan hjälpa en med orken... Min åsikt iaf.

Själv har jag fått tillbaka min hemska foglossning. Hann ha några bättre veckor men nu är det snart värre än värst igen. Tyvärr tog mitt frikort slut förra veckan och ekonomin är lite skral den här veckan så jag fick hoppa min akupunktur idag. Ledsen
    Här åktes det pulka och snowracer igår, ungarna va jätteglada... Kom nästan en decimeter snö... Inte kul!!!

Idag har jag varit hos grannen och kollat på henne tjejkläder och plockat ut dom jag vill ha!!! Kändes superbra ju!!!!
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-10 18:41:40 följande:
    men åhhhh. nu blev jag juh sugen på oliver och dom är slut vill ha nuuuuuuuuuuuuuuuuuu..
    kan få  några av mig, jag har lite svårt att få i mig dom.
  • L2K
    copernicus - vad gick ni för kurs då? jag har aldrig hört att man får sätta nålar på sig själv. Lät ju smart inför förlossningen!

mama77 - vad kul! Och vad skönt att allt hade gått bra!
  • L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-10 19:20:44 följande:
    mrsbygg skrev 2007-04-10 18:41:40 följande: men åhhhh. nu blev jag juh sugen på oliver och dom är slut vill ha nuuuuuuuuuuuuuuuuuu.. kan få  några av mig, jag har lite svårt att få i mig dom. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723ge mig ge mig!!!! hehe jag är helt galen...nästan lite sur just nu. vill ha oliver men jag kan inte gå...och sambon vägrar...
    Han kan väl ställa upp!!! Du ställer ju upp och är gravid ju!!!
    Synd att du inte bor närmare!
  • L2K
    mammab - vilken elaking. Säger jag som har en likadan.
  • L2K
    copernicus - ja, jag fick ju nål på förlossningen och kommer be om det den här gången med. nu vet jag lite mer om effekterna än då också så det känns bra.
    Men vilken kul grej för er!!!!

mammab - då kan du ju alltid slå en signal först så behöver du inte ens resa på dig i onödan! Hahahaha!!!
  • L2K

Jag har en kickboxare i magen som använder urinblåsan som sandpåse (heter det så?). Nån mer än jag?

Copernicus - i lördags när vi va på middag hos mormor testade jag hennes våg när vi kom. Efter maten skojade min moster om att hon hade gått upp två kilo och jämförde min, hennes och pappas ölmage med varandra.
    Va bara tvungen att testa vågen en gång till efter det och ett kilo hade jag ätit upp mig under middagen!!!!!! Förvånad Fast har inte vägt mig efter det, men iaf.

• L2K

Solstraalen - dom första dygnen utan socker kan ju bli väldigt tuffa. Jag får väldans sockerabstinens... Huvudvärk och dåligt humör hör till då...
    Men snart är du förbi det värsta ju!!!!

Vickyb - jag väger mig inte varje dag. Hittills pekar vågen neråt så jag är inte orolig. Tyckte bara att det va så kul att kunna se skillnaden före och efter maten. Va verkligen proppmätt efteråt!!!

Min lilla prinsessa ligger med huvudet uppåt och fötterna nere under troskanten (känns det som iaf...) och på UL hade hon en hand ovanför huvudet så det är nog den som trycker upp i revebenen...

• L2K
    mrsbygg skrev 2007-04-10 21:09:13 följande:
    alla sparkar känner jag även utanpå magen och hela min mage hoppar när den sparkar..när bäbisen hickar så kommer det lixom som en rytmisk dunk..me några sek. mellanrum..
    Samma här! Fast jag tycker att jag kan känna hickan utanpå med. Däremot så är det mer som ett regelbundet dunkande då.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3