Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Prinsessan Zelda skrev 2007-04-18 07:11:15 följande:
    va bra att det händer nånting då. Tänk på att det är väldigt mycket det finns mjölkprotein i. Min kompis barn är mjölkproteinallergiker och det finns i allt möjligt. Bröd, visst godis, viss tandkräm osv.
    I tandkräm?!?!
    Oj de visste ja inte. Vet du någe mer som man kanske inte tänker på att de kan finnas i?
    Kan du fråga din kompis hur det är med vegetabiliskt fett? Har läst att de kan finnas mjölkprotein i de endå..
    humlan1973 skrev 2007-04-18 07:15:59 följande:
    Sol: Saft med socker, riktigt socker ar ju bra... Visst ar hon bara 15-18 manader? Da ska hon ju kissat i blojan. Men det ar klart 3 1/2 dl vatska o massor med diarre.... saft eller tom vatskersattning...
    Jo hon är 16månader.

Jag återkommer lite senare, nu har jag precis väckt Saga och ska gå igenom hennes blöja.

Om hon inte har kissat inatt så ringer jag sjukvårdsrådgivningen.
    Beckah82 skrev 2007-04-18 07:19:22 följande:
    Tvätta jasmineris och lägg i en kastrull med ALLDELES för mycket vatten jämfört med ris.Koka tills riset är sönderkokt.Tag 1 liter av risavkoket och blanda med 2 matskedar socker och ½ tesked salt= vätskeersättning med lite stärkelse som an stabilisera magen lite plus ge lite näring.
    Hur mycket ris ska man ta då?
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • solstraalen

Sådär, de va inge kiss i nattblöjan alls, men då vi stod vid skötbordet kissade hon lite å de verkade göra ont.

Så har pratat med sjukvårdsrådgivningen och de sa att har hon ej kissat kl 10, eller om hon gör de å de verkar göra ont eller om hon inte piggnar till så måste v till barnakuten med henne.

Sjukvårdsrådgivningen ringde upp mig en stund senare då dom läst alla anteckningar om mig, och hon ja prata med var SÅ upprörd, kunde inte fatta att ingen har kollat Saga ordentligt tidigare med tanke på alla sjukor och röda "eksem" hon fått sista månaderna osv.

• solstraalen

Sådär, hon har på två timmar nu druckit 1.7dl, men inget kiss.ö

Ska jag åka in med henne? 

Hon lär ju kissa snart eftersom druckit. 

Men hade hon ej kissat kl 10 skulle vi åka in sa dom.

• solstraalen

Inga koller av henne ännu.

Men nu har vi beslutat att vi åker in så de får kolla upp henne som sjukvårdsrådgivningen sa åt oss.

Vi hörs i eftermiddag tjejer,

• solstraalen

Är hemma med Saga.

Hennes värden visade att hon har mindre vätska i kroppen än normalt, men eftersom hon inte har ett "tillräckligt" dåligt allmäntillstånd så avvaktar vi med dropp.

Hon har druckit lite bättre idag, men de sprutar fortfarande rent vatten ur rumpan på henne.

Så närmsta dygnet ska vi va observanta med hur hon beter sig. Börjar hon bete sig konstigt/ annorlunda så måste vi in för då är de salterna i kroppen som inte är bra.

Dom höll även med om att de e bra attdet äntligen händer något med Saga vad gäller att utreda henne.

Hennes utslag var eksem sa dom, men vi ska avvakta ett par dagar för å se om dom blir bättre iom att vi slutat med mjölkprotein. Dom kan nämligen ha med de å göra, om de visar sig att hon ej tål det.

Har inte orkat läsa igenom alla sidor för idag, men har förstått att beckah har en pojke i magen Grattis till sonen får jag säga

Jag är ritkigt riktigt sjukt trött nu, både fysiskt och psykiskt och vanlig trötthet.

SÅ imorrn och på freda jobbar sambon hemma så jag kan få vila mig lite iaf och kanse få tillfälle att tänka på annat än bara nerbajsade kläder och vätska hela tiden.

Säger gonatt nu.

*sååå trött*

• solstraalen

humlan: hehe, jo, tog 30min längre sovmorgon
    Hehe.  Nä svårt å sova endå på morgonen å speciellt då Saga är sjuk.

Ska väcka henne snart så vi får se om hon kissat inatt eller inte. Om inte måste vi in dag igen sa dom till sjukhuset.

Vi fick i henne lite mer vätska igår än de tidigare dagarna, så jag hoppas på kiss i nattblöjan idag

• solstraalen
    Blåttfjäril skrev 2007-04-19 11:43:34 följande:
    Calylite:Tackar.Är det någon mer än jag som fick barn -06 och nu ska ha -07?
    Nej men jag fick Saga i december-05. Hade jag gått över tiden hade hon kunnat bli en 06a

När är din 06a född?

Har förresten oxå bf 1a juli
  • solstraalen
    L2K skrev 2007-04-19 11:58:16 följande:
    mammab - skönt att se dig här igen. Vad gäller föräldrapenningen så kan det bli så att du får dagarna innan maj även om inte lappen hinner in i tid. Så haf jag fått flera gånger när jag lämnat in annorlunda än deras perioder. Så skicka in så fort som möjligt och se vad som händer.Beckah - GRATTIS!!! Har tyckt nästan hela tiden att det har sett ut som en liten kille. Solstraalen - Hur går det med Saga idag? Skönt att det händer nåt nu!JoNaLi - lycka till idag!Hmm... sen var det säkert en massa annat jag hade tänkt svara på medan jag har läst igen ca 20-25 sidor. Här är grått och mulet och foglossning för fullt. Har haft en bättre period men nu är foglossningen tillbaka med fullt ös. Inte kul. Men idag ska jag på vattengympa och det ska bli såååå skönt! Synd bara att dom inte har en bastu att avsluta med! Vet nån av er om man kan skicka in HP-papperna innan man har fått tillbaka lappen från jobbet om omplacering? Det drar ut på tiden där och jag börjar känna mig lite tidspressad...
    Snällt att du frågar

Igårkväll var nog hennes värden sämre för hon sprang runt i ett enda kör här igårkväll å hade svårt å slappna av. ( skulle hålla koll på om de blev så sa dom på akuten å isf åka in ), men idag då hon vaknade var hon sig själv å hade faktist kissat iaf 1 gång inatt
    Redan nu för en timma sen hade vi fått i henne 2dl vätska, en smörgås å en halv piggelin.
    Bajset idag i första blöjan var iaf kladdigt och inte rent vatten.
    Så förhoppningsvis går det åt rätt håll.
  • solstraalen
    Blåttfjäril skrev 2007-04-19 12:00:44 följande:
    solstraalen:Min son är född 8juni-06.
    Vad kul med SÅ tätt
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3