Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Jo gina brukar ja kolla på, har 3 superlånga linnen därifrån ( de röda på senaste magbilden bla ).
    Men tycker deras "kortärmade" har så konstig modell??

Ja lindex har jag prövat någon gång och de verkade vara generösa på magen. Men några av deras tröjor är de lite för mycket tantvarning på

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • solstraalen

Jag är i v32 på söndag, fattar inte vart tiden har tagit vägen?!

• solstraalen

JA just, tack mammab för att du påminde mig om magen.

Tänkte höra om en grej med er.

JAg har ju i många veckor fått så ont till å från i "magmusklerna" då jag gått.
    Nu får ja de även lite hit och dit, kan va stillasittande osv.

Igårkväll då jag skulle sova fick ja såååååååååååååååååååå ont i högra hörnet nertill på magen. Ja ni hajjar vad ja menar va ?=)
    Jag kunde verkligen inte röra mig alls. Satt i 3-4 timmar. Så där låg ja i nån konstig halvryggsställning å försökte sova. Minsta lilla rörelse smärtade som 1000 knivar där på området nere i högra hörnet.

Vad jag funderar på, under förlossningen sen, används inte magmusklerna då? Börjar bli orolig att den där smärtan ska dyka upp då nämligen och då dör jag kan jag lova.

• solstraalen

Angående tappen och hur lång den är, de verkar verkligen va olika från person till person som mäter.

Jag var in första gången vid 26 fulla veckor med regelbundna sammandragningar och hann med ett par vändor med Saga innan hon sen kom ut till slut.

Jag fick oftast höra att den var 2cm, men även 3cm var den ibland

Sista månaden gick ja öppen 3cm.

Zandrisen: hoppas bebis stannar i magen helst fram till 38 fulla veckor iaf!   Har tänkt massor på dig och undrat hur de har gått.

• solstraalen

HUR ska jag tänka för att slappna av inför förlossningen?

Jag är skitnervös helt enkelt. Trivs inte alls med tanken på att föda igen.

Vet inte heller riktigt hur jag ska formulera mig så att min aurora-bm förstår mig.

Har pratat med henne en gång hittills denna graviditet, ska dit om 1½vecka igen.

Sen förra mötet har vi (jag) börjat fundera på om förutom min Sambo, om inte min syster oxå ska vara med.

Men jag vet inte.  Gillar tanken, men jag måste ju fortfarande föda

Jag vill gräva ner mig och vakna då förlossningen är klar

• solstraalen
    Donna69 skrev 2007-04-27 06:54:16 följande:
    krama om....vet inte vilka ord som kan hjälpa just nu...
    Tack endå. De bästa som kunde hända e att ja vaknar och så ligger lilleman brevid mig bara och är förlöst. Men de går ju inte

Snitt, har jag funderat på för att slippa all denna nervositet/oro/rädsla. Men de skulle jag ALDRIG få igenom, så de vågar ja inte ens ta upp med aurora.
    Är ju trots allt mitt 3e barn.

Jag e bara knäpp förmodar jag.
  • solstraalen
    Donna69 skrev 2007-04-27 07:00:08 följande:
    Vad är aurora?? *dum*Har du varit rädd vid varje förlossning? Du har ju vart med förr om man säger så...=)
    Jo det har jag vart, rädd inför alla förlossningar alltså.  JAg fattar inte varför rädslan inte försvinner, för jag vet ju att det med största sannolikhet kommer gå bra.

Aurora är en barnmorska som har någon speciell utbildning och som får "ta hand om" oss förlossningsrädsla. TYp som en psykolog, fast endå inte för hon har inte den utbildningen.
    Men hon kan MKT om de här med förlossningsrädsla iaf + att hon jag går hos även jobbar på förlossningen.

Så henne går jag och pratar med ett par ggr nu innan förlossningen, för att förhoppningsvis bli mer avslappnad.

Men jag tror det kommer kännas bättre, bara jag får ett datum då jag blir igångsatt på. Då kan jag koncentrera mig på det och på att vara gravid nu och iaf slippa tänka "när kommer chocken, när startar förlossningen".
  • solstraalen
    Vickyb skrev 2007-04-27 07:36:29 följande:
    Jag kan nästan helt ärligt säga att jag längtar till förlossningen.. längtar efter smärtan som sedan gör över till en lättnad och man har sin lilla bebis i famnen. Det är värt det..!!! Men visst börjar jag känna viss oro. Hm! Är nog mest rädd för att inte hinna till BM, den tanken gör mig livrädd. Men jag har intalat mig själv att det kommer att bli många svängar till BB Denna gången vill jag komma in och bada och ta de lugnt.. Sist kom jag in och var uppen 10  
    JAg vill oxå tänka som dig, att längta efter smärtan, som man vet går över till ett rent lugn å lyckorus då bebisen är ute. Men min hjärna vill inte tänka så alls
  • solstraalen

Åh fick just veta att en kompis till mig fick sin son i tisdags, hon hde bf 2 veckor innan mig, så han kom i vecka 32+2.

Hoppas sååååååå att allt går bra med honom, just nu såg allt ljustut

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3