Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

*Äckelvarning*

Fan så skumt...slemproppen gick blev helt förvånad när jag skulle gå på toa för en stund sedan och hittade "fyndet".

En stor slemmig sak...eller nä...inte slemmig...snarare seg...som torkat limstift typ. Genomskinligt (så såg dn ut med Victor också).

Det gick ju en pyttebit för ett antal veckor sedan också men nu måste det varit hela för det var mycket större.

Jaja...det ska ju återbildas om den lossnar så här tidigt har jag hört men hur är det med bakterier? Kan man bada badkar och sånt? Funkar det med Streptokocker? Hm...

Äh...strunt samma. Mina sammandragningar är som vanligt. Visserligen väldigt starka idag men helt smärtfria och att de är starka misstänker jag är för att jag var på en kort promenad.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82

Är det infektionsrisk? Är det inte bara om vattnet går?

...och TÄNK om man har fel kanske någon konstig flytning...eller ja...alltså jag VET ju vad jag såg och var tvungen att peta okså för att kolla (ursäkta att jag är så äcklig) och i mitt tycke kan det inte vara något annat än slemproppen eftersom det kom en exakt likadan 2 dagar innan Victor föddes och jag har aldrig på 24 år haft någon sådan flytning någon annan gång...

Hm...ja jag får väl bita i det sura äpplet och ringa förlossningen...för sjuttioelfte gången i ordningen...

Tror jag ska lägga in förlossningen som snabbval i telefonen..

• Beckah82

*s* Nä Zandrisen hehe det stämmer med mensen och det är ju beräknat enligt hur stor Alvin var på UL i vecka 15+6 hehe

• Beckah82

Ingen fara sa BM på förlossningen (och då rådfrågade hon en läkare också)

Visserligen rätt tidigt men det var ingen ökad infektionsrisk eller så och det behöver inte kollas upp...om inte mina SD ändras så de inte är som vanligt eller något liknande, då bör det kollas.

Det var ingen fara med GBS:en iallafall sa hon och det går utmärkt att fortsätta bada badkar.

• Beckah82

Hon frågade om det fanns blod i proppen men det gjorde det ju  inte. Den var helt transparant och det var proppen ed Victor också och den gick 2 dagar innan han föddes. Vattnet gick aldrig med Victor för de tog hål på hinnorna.

Fast skillnaden är ju att proppen gic 16 dagar över tiden med Victor...inte 9 veckor före tiden...

• Beckah82
    mrsbygg skrev 2007-05-04 22:18:09 följande:
    kanon att du ringde!va inge blod i min propp heller när den gick me saga..ska d vara det?proppen gick juh 4 veckor för tidigt me saga i samband att den gick fick ja sammandragningar. och dagen efter blev det värre..och på kvällen gick vattnet..ohhh...vill ha ut ungen nu!
    Jag vill också a ut ungen nu...fast att NU var om typ 8 veckor typ...jag vill hoppa över de kommande månaderna och få en fullgången Alvin NU

Jag hoppas inte mitt vatten går imorgon...burr, meeen jag är ju inte den första som proppen går på tidigt utan att något händer så det är nog inget att oroa sig för.

Föressten vill jag inte att vattnet går ALLS, jag vill att de tar hål på hinnorna på förlossningen för det är det säkraste för Alvin iom att jag har GBS.
  • Beckah82
    Vallmar skrev 2007-05-04 22:22:35 följande:
    Beckah: Var tvungen att läsa lite om slemproppen på internet. Det står att man ska vara redo för förlossning om slemproppen går, dvs att förlossning kan sätta igång inom 2 veckor
    mm ja jag läste också det när jag sökte men jag vet ju samtidigt att jag läst att den kan återbildas och sånt...men jag hittar ingen info om det nu. Hon på förlossningen lät inte det minsta oroad iallafall så jag antar att allt är precis som vanligt bara det att proppen gått.
  • Beckah82
    copernicus skrev 2007-05-04 22:23:48 följande:
    Beckah kanske din tur att ta det lugnt ett tag nu?!
    Jodå det gör jag hehe har ju varit sjukskriven länge nu och jag gör aldrig några störra utflykter med tanke på fogarna...bär inte ens matkassen längre och vilar annars hela dagarna...nästan iaf

Så jag tar det lugnt annars blir mina SD för jobbiga och mina fogar för onda så det är inget jag valt...det är ett måste hehe
  • Beckah82
    copernicus skrev 2007-05-04 22:26:22 följande:
    på förlossnigen ska de ju ha koll! och du lär ju märka om det sätter igång!Varför är det säkrare om de tar hål på hinnan? vet vad gbs är men jag förstår ändå inte
    För så fort vattnet går betyder det att hinnorna brustit och då är Alvin blottad för mina bakterier som görna kryper upp och infekterar lilla bebisen.

Om man redan är på förlossningen kan man få antibiotika intravenöst och då är Alvin skyddad från bakterierna. Därför är det viktigt att åka in direkt om vattnet går och man vet att man har GBS (eller andra bakterier...det finns ju fler farliga bakterier).
  • Beckah82

Jaja det lär ju visa sig vad som händer...men jag får ta det ÄNNU lugnare för säkerhets skull eftersom det KAN vara så att mina SD påverkat tappen så den vidgats och därmed släppt proppen.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3