Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

copernicus skrev 2007-05-05 00:09:04 följande:
    Ja hon har haft det väldigt jobbigt under åren!Nu har hon haft det i 21 år så vanan närmar sej väl
    Det där känner jag igen...hehe...

Svärmor ar mycket värre än min sambo. Hon äter mediciner och vitaminer och allt möjligt. Järnsprutor och allt vad det är. 1 timme varje morhgon för medicinering.

Hon har opererat bort en stor del av tarmen så kroppen kan nästan inte ta till sig någon näring utan tabletter.

Hon gnäller aldrig om det, och hon funkar utmärkt...är dagmamma på mer än heltid (har för många timmar men svårt att lyckas ta ut komp å så).

Jätteaktiv på fritiden med stort intresse på sina hundar som hon lägger massvis med tid på (utställning, klippning, träning osv) plus att han lägger en massa tid och energi på sina barn och mig

Som i jämförselse med min sambo som är jättegnällig trots att han bara opererat bort en liten bit av tarmen och inte äter några mediciner alls. Han BORDE äta B12-vitamin åtminstone men slarvar. Men han är inte på långa vägar lika dålig som sin mamma men han gnäller mycket mer

Så det går nog att vänja sig och leva som vanligt även om man har det lite värre...
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82

Oj va mycket Crohns det blev heeeelt OT i den här tråden egentligen

Sorry

• Beckah82
    copernicus skrev 2007-05-05 00:29:14 följande:
    ja vi kvinnor klagar väl aldrig som männen, tur att det är vi som föder barn och inte tvärtom, då skulle inte människorna finnas längre
  • Beckah82

Har precis kikat på en repris av parlamentet och var ju tvungen att kika in en sväng här efteråt för å se om det var något liv men bland mina favoriter fanns bara denna tråd som var uppdaterad så jag får nog ge upp FL för ikväll

• Beckah82

Usch...sjuk pojke här hemma. Det slår ALDRIG fel...så fort han haft en liten period av matglädje (kanske minns att han är superspinkig och jag har haft problem hela hans liv att få honom att äta och ibland har han ätperioder på ett par veckor och ja det ar han nyss haft). Nu kommer han sjunka ner lite i vikt igen.

Feber och ont i kroppen har han men ingen snuva eller hosta eller så. Tur att han är stor och faktiskt uppskattar att spendera tid i sängen hehe han spelar mer än gärna TV-spel tråkigt att han missar sommarvädret utomhus bara...fast vi har ju haft sommarväder länge nu och än ska det väl inte försvinna.

Med lille sonen verkar allt vara bra, han rumsterade om en massa igår kväll så det ilade i puppan...kändes som att han skruvade ner sig i bäckenet, jag trodde han höll på vända sig rätt äntligenm,  men när jag klämmer på magen idag käns det fortfarande som han ligger som en korv på tvären. Jaja det får BM avgöra när jag ska dit på onsdag, eller läkaren på tisdag, har ju 2 tiderdenna vecka.

Inga värkar och inget vatten iallafall för den som undrade med tanke på att proppen gått

• Beckah82
    mrsbygg skrev 2007-05-05 12:47:57 följande:
    wiho nu blir det lunch!gjort varma mackor med champinjonstuvning å massa ost...mumsa...länge sen ja gjorde varma mackor...
    mmm gott! Nu blev jag sugen...fast det får bli klämmackor i smörgåsgrillen
  • Beckah82
    Mjukis82 skrev 2007-05-05 17:32:46 följande:
    Snart dax att sätta igång med kvällens middag...Blir grillat idag Vitlöks-marinerad fläskfilé, nypotatis (också på grillen), grönsaksspett, tzatziki och bröd... MUMS! Men fy vad vi kommer stinka sen!
    Ja tack! jag väntar här och du skickar maten med expressbud
  • Beckah82
    Prinsessan Zelda skrev 2007-05-05 19:27:59 följande:
    man tycker ju att ett dna test snabbt skulle visa vem fadern var.
    Fast den som är vårdnadshavare för barnet har ju rätt att vägra också tror jag.

Alltså...om en mamma dör på förlossningen tex och vårdnaden tillfälligt tillfaller morföräldrarna så har de rätt att fatta beslut  kring barnet, tex medicinska beslut som blodprov osv.

Dessutom; i de fall där man redan under graviditeten bestämmer att ett faderskapsprov ska göras så tas blodet från bebisen ur navelsträngen vid förlossningen. Om detta inte görs måste man vänta tills barnet är 6 månader gammalt innan man kan ta provet. varför är jag inte insatt i, bara vet att det är så.
  • Beckah82

Vette sjutton vad Alvin pysslar med. Han måste ha kommit åt någon nerv med rumpan eller huvudet (eller vad som nu ligger längst ner - jag blir inte riktigt klok på alla hans kroppsdelar överallt så jag vet inte om han står på huvud, på tvären eller rent av i säte).

Det ilar och sticker i typ bäckenet...eller puppan eller både och...ja...mellan benen iallafall, svårt att förklara. I ett dygn  har det hållit på så. Så fort han rör sig.

• Beckah82
    mrsbygg skrev 2007-05-05 21:26:55 följande:
    mmm snickers...så jäkla gott...fan måste köpa snickers glass nån dag!
    JAAA snickersglass blev jag sugen på nu!!!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3