Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Vickyb skrev 2007-05-06 12:42:36 följande:
    Måste bara fråga en sak.. Det är väl inte farligt eller skadligt för barnet om man dricker alkoholfritt vitt mouserande vin och likaså carlsberg alkoholfritt öl? Kände mig ju alldeles groggy efter det igår. Men det kanske var "ångerna" från allt annat som gjorde att man "kände" sig lite groggy!
    Nope - helt ofarligt. Groggy är nog mest psykologiskt

jag har druckit massvis av alkoholfri öl under denna grav
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82

Mjukis
    Håller med alla andra här...att stjäla från en gravplats är riktigt riktiugt lågt...att stjäla från ett BARN grav är obeskrivligt...tänk att det finns folk till ALLT!

Kontakta tidningen var ett bra förslag. Gärna lokala tidningen.

Någon sitter sedan med en rosa lykta som de omöjligen kan använda för alla vet att den är stulen från en änglabebis.

• Beckah82

En bekant dog här i höstas. Han var bara 32 år och lämnade efter sig tre små döttrar under 7 år...

Min svåger specialbeställde en metallros som satt på gravstenen (detta var hans arndomsvän).

För några veckor sedan blev rosen stulen fick vi veta när mamman till de tre flickorna ringde och stortjöt vid graven för hon hade upptäckt detta.

• Beckah82

Ska åka in akut nu....gäller inte Alvin, men Victor...

När han var 13 månader hittade jag en knöl i ljumsken på Victor, åkte in akut och samma kväll opererades han...ljumskbråck.

Nu i helgen har haft feber och ont i magen som jag tolkade som förkylning (eftersom jag blivit smittad). Dock ingen snuva och det var märkligt med tanke på att jag blivit snorig. Men med en så stor pojke så tänker man inte så mycket på en liten förkylning.

Nu på morgonen kommer han upp och säger att han har en skelettbit som sticker ut i ljumsken. Jag vet ju bättre så första tanken som slår mig är "Ljumskbråck". et råkar dessutom vara på exakt samma ställe som han opererades för en massa år sedan.

Ringde sjukvårdsupplysningen för att få direktkontakt med Akuton i Borås eftersom jag vet att Knöl i ljumsken+magont+feber=AKUT, förmodligen inklämt bråck för ahn har ont så han skriker om man nuddar.

Nu kan det ju verka lite sjukt att jag sitter här och skriver istället fr att åka...meeen jag har ju ingen bil och körkort och svärmor är på väg för att hämta upp oss och köra till Borås så jag tänkte skriva av mig så länge medan jag väntar.

Tack för ordet.

Hoppas ni fått en trvligare start på dagen...
  • Beckah82
    zandrisen skrev 2007-05-07 16:03:06 följande:
    Har precis kommit hem från läkarbesöket på spec-mvc. Man gjorde tillväxt-ul och kollade livmoderhalsen med vul. Bra nyheter:* livmoderhalsen har inte krympt nåt mer * bebis hjärta slog fint och såg normalt ut* jag får vara uppe mer, men skall lägga mig direkt om jag får SDDåliga nyheter:* Vår grabb väger 1,8 kg. Snittvikten för att barn i v 28 är 1 kg.    Med andra ord: HAN ÄR STOR.* När man har den formen av diskbråck som jag har så får man inte ta ryggmärgsbedövning.Alltså: Jag kommer att föda en jättebebis UTAN bedövning!!!!! Det var till och med så att läkaren ifrågasatte om man räknat rätt på BF, men sen kollade hon ju journalen och såg att jag ätit pergo och varit inne på vul för att kolla äggblåsor innan ägglossningen när jag blev gravid, alltså är det inte möjligt att man räknat så mycet fel. Varför han är så stor visste hon inte, men underströk att det inte är något fel, det är bara ett stort barn helt enkelt... Jag känner att hela min planering runt förlossningen har gått åt skogen. Hade en jättebra förlossning med Molly, jag stod upp under hela öppningsskedet och fick ryggmärgsbedövning, och var helt inställd på att det skulle gå att göra på samma sätt den här gången också. Nu kommer jag inte att kunna stå, och jag får inte min bedövnning. Grinade i bilen hela vägen hem.Är plötsligt livrädd för att föda barn!
    Oj! stor kille, men de kan ju mäta fel. Alltså, han kan ju ha långa ben och sådant som påverkar viktuppskattningen men samtidigt vara smal osv. Sen kanske han kommer lite tidigare så du slipper vänta tills fulltid=jättebebis.
  • Beckah82

Jag har förresten 110 i midjemått nu (eller ja jag mätte faktiskt igår ).

• Beckah82

Får åka in igen med Victor efter samtal med sjukvårdsupplysningen...febern har stigit och magsmärtorna är tillbaka...fan...

• Beckah82

Men vad F*N...sjukresetaxin kan tidigast komma 23:35...helt sanslöst...

Skaffa aldrig barn förrän du har bil och körkort...

• Beckah82
    Hemma igen igen...

Efter en lååång och näst intill outhärdlig väntan klämdes han på magen återigen av en läkare. Öm men iallafall mjuk och vid rumpundersökning så var där tomt så lavemanget tidigare under dagen hade iallafall gjort sitt så det var inte därför han hade ont iallafall.

Om han fortfarande har ont imorgon så bör en läkare återigen klämma på magen. Vi blev erbjudna att stanna kvar över natten på barnavdelningen men jag kände mig mer än sugen på att åka hem efter att ha tillbringat dagen sittandes på en pinnstol, höggravid med foglossning och en tråkig förkylning och varit vaken sedan halv 7 på morgonen så jag tackade nej och så åkte jag och Victor hem. Vi ska tillbaka imorgon OM han fortfarande har ont då vill säga.

Jag passade på att fråga lite närmre kring detta med lymfkörtlarna och hur man ska gå vidare med det. Det visade sig att Akutläkaren tidigare idag pratat med barnmottagningen som per telefon inte bedömde det som akut så istället kommer Victor inom snar framtid få en kallelse till vanliga vårdcentralen (undrar när?).

Det gällde alltså lymfkörtlarna på halsen. De i ljumsken förväntas försvinna ganska snart i samband med att feber och magont försvinner. Det är "nog" bara något tillfälligt, ofarligt. Till saken hör att prylarna bredvid ljumsken också är svullna och dessutom prickigt illröda (nässelutslag). Ja alltså pung, snopp och så området precis ovanför snoppen (där det sitter hår på vuxna).

Att han haft detta nässelutslag, ömhet osv i det området hela dagen (tre läkare har nu sett detta) var inget konstigt alls. Inte heller det faktum att Victor berättade att han trillat för ett tag sedan och fått ett hårt slag på pungen och sedan dess har ena pungkulan bosatt sig uppe i buken (den går att få ner i pungen men läkarna som klämde idag hittade den först inte och trodde den saknades).

Allt sammans bara normalt men jag kan för all del hålla uppsikt såklart.

Jaja det är ju tur att han är så himla frisk då, så man slipper oroa sig

**

Nu ska den här trötta mamman sova...Alvin har sparkat sönder revbenen under kvällen tror jag...och vid varje rörelse han gör så ilar det "där nere". Känt efter med fingret och kan känna huvudet där inne...läskigt. Alltså inte inuti tappen...däri vågar jag inte känna pga infektionsrisken men vid sidan av. Förresten hittar jag ingen tapp längre...bara en mosig grej utan styrsel men det är säkert heeeelt normalt det också. Inga värkar och inget vatten dock så allt är lugnt.

Ska till gynläkaren på MVC imorgon förmiddag i vilket fall som helst så han får väl kolla upp det. han har ju verkligen varit duktig hittills (beslutat att jag inte ska ha behandling mot min GBS, sagt att Alvin minsann till 90 % är en flicka, förvägrat mig att ta gallsyreprov osv) ...jag har FULLT förtroende för honom.

Ja...för vården över huvudtaget faktiskt...fullt förtroende...

Äh...lyssna inte på mitt gnäll...jag är bara trött...

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3