BF Juli-07 Nr3
jag har druckit massvis av alkoholfri öl under denna grav
Mjukis
Håller med alla andra här...att stjäla från en gravplats är riktigt riktiugt lågt...att stjäla från ett BARN grav är obeskrivligt...tänk att det finns folk till ALLT!
Kontakta tidningen var ett bra förslag. Gärna lokala tidningen.
Någon sitter sedan med en rosa lykta som de omöjligen kan använda för alla vet att den är stulen från en änglabebis.
En bekant dog här i höstas. Han var bara 32 år och lämnade efter sig tre små döttrar under 7 år...
Min svåger specialbeställde en metallros som satt på gravstenen (detta var hans arndomsvän).
För några veckor sedan blev rosen stulen fick vi veta när mamman till de tre flickorna ringde och stortjöt vid graven för hon hade upptäckt detta.
Här finns berättelse om hur det gått idag med Victor:
www.familjeliv.se/Forum-3-22/m20413535.html
Känns lite så där just nu...
Jag har förresten 110 i midjemått nu (eller ja jag mätte faktiskt igår
).
Får åka in igen med Victor efter samtal med sjukvårdsupplysningen...febern har stigit och magsmärtorna är tillbaka...fan...
Men vad F*N...sjukresetaxin kan tidigast komma 23:35...helt sanslöst...
Skaffa aldrig barn förrän du har bil och körkort...
Efter en lååång och näst intill outhärdlig väntan klämdes han på magen återigen av en läkare. Öm men iallafall mjuk och vid rumpundersökning så var där tomt så lavemanget tidigare under dagen hade iallafall gjort sitt så det var inte därför han hade ont iallafall.
Om han fortfarande har ont imorgon så bör en läkare återigen klämma på magen. Vi blev erbjudna att stanna kvar över natten på barnavdelningen men jag kände mig mer än sugen på att åka hem efter att ha tillbringat dagen sittandes på en pinnstol, höggravid med foglossning och en tråkig förkylning och varit vaken sedan halv 7 på morgonen så jag tackade nej och så åkte jag och Victor hem. Vi ska tillbaka imorgon OM han fortfarande har ont då vill säga.
Jag passade på att fråga lite närmre kring detta med lymfkörtlarna och hur man ska gå vidare med det. Det visade sig att Akutläkaren tidigare idag pratat med barnmottagningen som per telefon inte bedömde det som akut så istället kommer Victor inom snar framtid få en kallelse till vanliga vårdcentralen (undrar när?).
Det gällde alltså lymfkörtlarna på halsen. De i ljumsken förväntas försvinna ganska snart i samband med att feber och magont försvinner. Det är "nog" bara något tillfälligt, ofarligt. Till saken hör att prylarna bredvid ljumsken också är svullna och dessutom prickigt illröda (nässelutslag). Ja alltså pung, snopp och så området precis ovanför snoppen (där det sitter hår på vuxna).
Att han haft detta nässelutslag, ömhet osv i det området hela dagen (tre läkare har nu sett detta) var inget konstigt alls. Inte heller det faktum att Victor berättade att han trillat för ett tag sedan och fått ett hårt slag på pungen och sedan dess har ena pungkulan bosatt sig uppe i buken (den går att få ner i pungen men läkarna som klämde idag hittade den först inte och trodde den saknades).
Allt sammans bara normalt men jag kan för all del hålla uppsikt såklart.
Jaja det är ju tur att han är så himla frisk då, så man slipper oroa sig ![]()
**
Nu ska den här trötta mamman sova...Alvin har sparkat sönder revbenen under kvällen tror jag...och vid varje rörelse han gör så ilar det "där nere". Känt efter med fingret och kan känna huvudet där inne...läskigt. Alltså inte inuti tappen...däri vågar jag inte känna pga infektionsrisken men vid sidan av. Förresten hittar jag ingen tapp längre...bara en mosig grej utan styrsel men det är säkert heeeelt normalt det också. Inga värkar och inget vatten dock så allt är lugnt.
Ska till gynläkaren på MVC imorgon förmiddag i vilket fall som helst så han får väl kolla upp det. han har ju verkligen varit duktig hittills (beslutat att jag inte ska ha behandling mot min GBS, sagt att Alvin minsann till 90 % är en flicka, förvägrat mig att ta gallsyreprov osv) ...jag har FULLT förtroende för honom.
Ja...för vården över huvudtaget faktiskt...fullt förtroende...
Äh...lyssna inte på mitt gnäll...jag är bara trött...