• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

mrsbygg skrev 2007-04-28 14:49:08 följande:
    urk. vart å stor handla..inte kul att storhandla nä rman är stressad till tusen..massor med sammandragningar...snart ska vi iväg till läkarn..ska väcka saga och sambon båda sov när ja kom hem..såg ut som blod i örat på henne när ja kolla sist får se om ja ser nått nu när ja väcker henne. stackars stumpan..och nu berättar jonas att han var ett öron barn när han var liten hade jämt öroninflammation. kanske därför han hör så dåligt nu då?! nehe..leta fram kläder till saga då sen göra iordning henne...
    Jag får nog kolla upp min dotter igen.. haha. Hon lyssnar aldrig på vad man säger till henne.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-28 17:18:09 följande:
    så hemma..snutt saga.. båda trummhinnorna hade spräckt. så hon har öroninflammation så d bara skriker om det..fått penecilin får se hur d går å få i henne det sen..stackarn bara klagar på hur ont det gör.. inte så konstigt kanske...sen hostar hon så hon spyr slem på det. inte lätt å vara liten!trött är jag ska se om hon vill gå å lägga sig och vila med mig...
    Va skönt att ni fick det konstaterat och att hon får äta lite pencilin. Hoppas hon får i sig det bara.. det är ju inte så populärt med pencilin till dom små.. det är många om och men innan man får i dom något. Man får muta med godis.
    Hoppas hon kryar på sig snart!! *Kraaaaam*
    Mjukis82 skrev 2007-04-28 17:24:42 följande:
    Åhh! Måste berätta om mina fynd som jag har gjort idag *såå glad*Vi har varit på marknad i en liten by utanför stan, och där var en tjej som stod o sålde Laban-kläder... för 50:- plagget! Så vi fyndade en klänning, en heldress, ett par sparkisar och en mössa (mössan kostade dock bara 20:- )Vi ska snart iväg igen - är bortbjudna på middag! Ska bli så trevligt så! Och dessutom skönt att slippa laga middag ikväll! mammab: Stackars Saga! Hoppas att hon kryar på sig snart!
    Åhhh... vill oxå fynda ju!
  • Vickyb
    Pusselbiten86 skrev 2007-04-28 19:34:25 följande:
    Kom på att ja endast fått en liiiiiiiten buff av bebisen i magen nu ... på hela dagen Hur länge kan de lugga stilla egentligen?Man tänker ju en himla massa..Låg ju med " värkar " var 5 min i natt i 3 timmar... o nu kommer de igen... De drar ända ut i ryggen Kan knappt gå förövrigt pga ryggen De strålar ända upp till nacken osv HATAR dessa SD
    Nu i ett par dagar har min bebis varit lugn.. efter att ha stökat och bökat runt ett tag. Antar att dom har sina lugna perioder ibland. Men om du känner minsta oro så tycker jag att du skall åka och kolla det.. sen med tanke på vad du redan varit med om.
  • Vickyb
    Pusselbiten86 skrev 2007-04-28 20:06:46 följande:
    Jo jag vet... Usch va jag känner mig hemsk.. ni tjatar på mig i alla välmening o jag bara " jaja- jag ska osv.. " Men de känns bara som att jag är till besvär osv inne på förlossningen osv.. Att de har bättre saker för sig än att höra mitt kvidanade jag VET att de finns där för mig men ja har alltid varit van att klara mig själv så...
    så skall du inte tänka.. tänk på dig själv och på ditt barn. och om du är orolig blir barnet oxå det. Bättre att åka in och kolla.. Dom har sagt att du skulle komma tillbaka, så om du är orolig och inte känner att det är som det skall så skall du självklart åka upp och kolla så att alt står rätt till.. så du kan åka hem i lugn och ro och vila och veta att allt står rätt till.
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-28 20:30:47 följande:
    happ nu vill hon inte dricka heller, ligger bara å säger aj..muffsan då...hoppas hon tar sin välling sen så ja kan hälla i hostmedicien där i
    Man skall inte blanda pencelin med något.. hellst.. vet inte om det har med att det inte ger samma effekt eller inte.. kommer inte riktigt ihåg.. Hm. Kolla upp det först.. Kolla på fass.se och se om det står något om det.
  • Vickyb
    Pusselbiten86 skrev 2007-04-28 20:33:34 följande:
    Ja är har ja tryckt i min choklad o kall juice nu men INGET händer
    Åk upp och kolla.. bättre det än att du skall ligga hemma och vara orolig..
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-28 20:36:23 följande:
    okej får kolla upp det då...men hon måste bli av me hostan hon hostar tills hon spyr varje gång..och d är inte bra..
    nej de e ju inte bra..  Stackan. Först trodde jag att du menade att hon inte ville ha pencilinet.. vet inte hur det är med hostmedicin..
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-28 20:40:56 följande:
    står inget om det direkt..men det borde juh gå eftersom hon får ta alvedon?!
    nej med då borde det ju gå.. trodde först det var pencilinet..
  • Vickyb

Pussel.. Hoppas bebben ger tecken.. annars tycker jag att ni skall åka upp och att få be om att få höra hjärtljuden.. Du skall inte stressa upp dig för mycket och inte ligga och vara orolig.. Jag hoppas allt är bra med bebben. *Håller tummarna för dig*

Nu tjejer.. är det dags att räta ut sig i bingen! Toktrött och upp tidigt imorgon..

mammab: Hoppas hon tar sin hostmedicin så hon slipper den för färliga hostan.

*Kram till er alla***

• Vickyb

Gomorgon. Ingen sovmorgon här inte. Vaknade kl 7 i morse av att solen låg och stekte.

Nu har jag lagt in bilder på fototråden.. 3 nya bilder från idag.

Hoppas det har gått bra för pussel.. och att allt är som det ska.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3