• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

ladyluck skrev 2007-04-23 10:05:45 följande:
    Om jag känns ny, så är det nog för att jag sällan skriver nåt, det brukar ändå inte vara nån som lägger märke till vad jag skriver. Men jag har skrivit nåt då och då sedan starten på den andra tråden.
    Nej jag menade inte alls dig.. Jag tänkte mest på dom 3 senaste som lagt till sig i list tråden.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-04-23 11:19:08 följande:
    Ska läsa igenom tråden snart...bara en lite rapport först om Nässelutslagen igår...Det blev ju inte ett dugg bättre av Tavegylen. Tvärt om så fortsatte utvecklingen. Gick upp över ansiktet så jag blev helt röd och fick vattniga ögon. Sjukvårdsupplysningen var överbelastad och kunde inte ens ha fler i kö, samma sak med Jourbarnmorskan i Göteborg. Avstängd tele på grund av överbelastning.Men vi har ju ett sjukhus här i Skene ocks, lilla Skene lasarett som har jourmottagning. Visserligen bara till klockan 16 men det finns personal dygnet runt eftersom de har vårdavdelningar så till slut ringde jag dit. De tog emot mig! När jag kom dit fick jag träffa två läkare och 3 sköterskor under loppet av 40 minuter...lite ovanligt att få allas odelade uppmärksamhet inom vården där det annars är så stressigt.Efter mycket utfrågning och mycket om och men och rådfrågning hos Gynakuten i Borås så fick jag 50 mg Lergigan som tydligen ska vara klåddämpande och lugnande (jasså? det märktes 8inte). Sen skulle jag ringa Barnmorskan idag också och berätta om nässelutslagen.Jag har recept nu på 100 tabletter Lergigan och ska ta dem 3 ggr per dag men har inte hunnit hämta ut dem ännu. Ska fixa det. Har inte fått tag i BM heller ännu.Nässlorna idag är värre. Småknottror från armbåge till armbåge (alltså vägen över rygg och axlar), nacke, hals, ansikte och så hela magen. Det är inte så snyggt men det är till största delen hudfärgat iallafall...bara ansiktet som är rödblommigt.Hoppas jag får tag i BM och så snart och så måste jag hämta ut medicinen. Det kliar jätteirriterande.
    Det låter väldigt jobbigt.. Hoppas att tabletterna hjälper. Stackare.
  • Vickyb
    L2K skrev 2007-04-23 12:58:16 följande:
    Hehe... Kladdkakorna i den här tråden är många. Själv sitter jag och smäller i mig glass med chokladsås och strössel.
    Åh va gott.. nääe. Nu blev jag så sugen.. Får gå och ta mig en banan.. det ända i sötväg vi har här hemma. hahaha
  • Vickyb
    little baby skrev 2007-04-23 14:09:59 följande:
    Sprang på en rolig sak, stämmer det här ni som vet DU VET ATT DU ÄR MAMMA NÄR... - Du inte kan minnas när du senast sov mer än sex timmar i sträck. - Du njuter av en lång sovmorgon till 8:00. - Du hittar durkslaget i toalettstolen. - Du varje gång som du går ut för att köpa nya kläder till dig själv istället kommer hem med pyjamasar med små grisar på. - Du lyssnar fascinerat med halvöppen mun när folk pratar om aktuella biofilmer, teaterpjäser, nya romaner och annat du aldrig hört talas om. - Du kräver inte längre att det du har på dig ska vara rent. Inte SÅ fläckigt duger bra. - Du tycker att Sempers aprikospuré är riktigt god. - Din senaste litterära upplevelse är Max Balja och din näst senaste Max Potta. - Du råkar kalla din partner för pappa.- Du vill skicka lönnmördare på barnet som gjorde sönder ditt barns leksak så att det började gråta. - Du har bara tid att raka det ena benet. - Du gömmer dig på badrummet för att få vara ifred. - Barnet kräks, och du fångar det i händerna. - Du skaffar en barnvakt då du och din man inte varit ute ensamma på evigheter, och sedan tillbringar du halva kvällen med prata om dem och ringer och kollar att det går bra. - Du använder ditt eget saliv till att tvätta ditt barn i ansiktet. - Du har inte hjärta att ge bort bebiskläderna, det är så slutgiltigt att barnet blivit stort då.
    Ja vissa stämmer faktiskt riktigt bra.
  • Vickyb
    humlan1973 skrev 2007-04-23 15:04:10 följande:
    Jag sitter har och funderar pa stackars den som ar sist ut i traden... va trakigt. alla andra ar upptagna av att amma osv...
    Hahah.. Ja om inte alla lyckas gå över tiden förutom dom som är sist ut. Jag hoppas på att få tidigare.. hoppas på att få enligt vul eller sm.
  • Vickyb
    zandrisen skrev 2007-04-23 19:08:52 följande:
    Ok tjejer nu sticker vi till förlossningen! Värkar var 4e minut.Håll tummarna att det är falskt alarm!
    *Håller tummarna för er*
  • Vickyb
    SannaKaarina skrev 2007-04-23 20:07:46 följande:
    oj håller tummarna för Zandrisen. kanske hon som blir våran första mamma. men är det inte lite tidigt? vad ni har skrivit ikväll
    Jo, hon är ju bara i v27 (26+0). Lite väl tidigt.. så man får hålla tummarna att det bara var falskt alarm.
  • Vickyb
    tbmh skrev 2007-04-24 07:38:46 följande:
    Det är fortfarande många som vill vara med på listan som för mig är okända och jag är ju här varje dag....  Vill ju inte att det ska bli en kopia på första listan där den som föder i juli vill vara med på en lista och skriver in sig. Vem bestämmer vilka som "får vara med"... usch... låter som lekisfasoner... det klarar jag inte... Ska jag ta med alla som vill vara med även om jag inte känner igen dem? Hjälp mig nu... jag vill inte vara en elaking.
    Om man skall vara med på listan tycker jag, så tycker jag även att man kan slänga in ett inlägg då och då. Jag tycker det är mer intressant och se vilka som skall ha när som är här inne och skriver.. än att veta vilka som skall ha som man inte vet eller har pratat med innan. men det är mitt tycke.. och jag hoppas inte få några "påhopp" för det.
    Jag är ju ändå här inne varje dag och läser och skriver för det mesta, och ändå känner jag knappt igen hälften av alla som står med i list-tråden.
  • Vickyb
    Milla med killar skrev 2007-04-24 09:05:09 följande:
    Hej o gomorgon superpinglorJag har lagt in en 3D bild på "Theo" om ni vill se och ett bildbevis på snoppen medIdag ska jag upp på stan igen och lämna tillbaka lite av kläderna jag shoppade i går. Såg ut som ett hus i min fina tunika. Vet inte hur ni känner det men har jag nått stort upptill käner jag mig som Barbamamma alltså.Verkar som de utan magen ser bäst ut i det här sommarmodet.(Tunika o leggings.)Zandrisen. Hoppas det inte blev nån bebis i natt MEN nu så kommer det bli så att folk kommer börja föda snart för nån lär få för tidigt enligt statistiken.Är det nån som är haj på mobiler? Min bara stänger av sig hela tiden. Den är ju ny.....Varför?
    Ja det är ett härligt mode för oss gravida i år. Men vissa av kläderna tycker jag att man ser större ut än vad man är.. haha. och det går ju inte för sig. Jag tänkte om man kanske hittade någon snygg tunika som inte är tajt upptill så kanske man kan fixa det med ett skärp.. fast jag vet ju inte hur det kommer se ut då man får sätta skärpet ovanför magen. Eller om man har ett snyggt sidenband som man kan knyta åt..
    Jag hittade en jättasnygg vit på Indiska, men jag har inte provat den ännu.. funderar på att köpa en sådan och hitta nått smalt snygg skärp som skall gå i den övriga färgen.. tex gul och om man kunde sätta det ovanför magen.. då kanske man inte ser ut som barbamamma..
  • Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-04-24 09:33:36 följande:
    Igår fick jag inbjudan till Föräldragrupp...sån med samtal om förlossning och amning osv. Fler som fått inbjudan?Här har vi 4 träffar innan och en träff efter förlossningen.
    Nope.. Ingen föräldra grupp denna gången *suck* Här är det bara till för förstföderskor först och främst! Tråkigt.. jag som ville gå igen!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3