Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda

BF Juli-07 Nr3

va ni skriver tjejer

nu ska jag lägga mig och mysa lite med sambon. Tänkte bara berätta att jag fick svar på min överklagan till fk ang HP. Och de har ändrat beslutet, så nu har jag beviljad HP från 14 Juni som jag ville

God natt.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Prinsessan Zelda

Adam fick en docka när han fyllde 1, för ett år sen. Men han har inte direkt lekt med den. Men nu så har jag väckt liv i dockan Han byter blöja och tar av kläder och kör den i vagnen osv. Jag tycker det ska bli så spännande och se hans reaktion på den riktiga bebben som kommer sen.

• Prinsessan Zelda

Det är verkligen jobbigt med foglossningen när bebben ligger och trycker neråt, mot fogarna. Man kan ju inte gå eller nånting just då. Idag har jag kort dag på jobbet. ska vara där mellan 9 och 11

Sen ska jag hämta sonen, hunden hos vet och sen ska jag och min mor till plantagen och shoppa växter.

igår kväll skulle jag och sambon ha lite mysigt när vi gick och la oss (det var ett tag sen sist) , och vem kommer då ingåendes i vårt sovrum när vi precis ska lägga oss. Med napp och snutte, som tur var somna han om snabbt i vår säng och så kunde vi bära tillbaka honom. Men sambons min när Adam komingåendes var så "rolig", han som längtat efter denna stunden

• Prinsessan Zelda
    little baby skrev 2007-05-16 10:58:36 följande:
    Hej på er allihopa Här har det städats hela morgonen så nu har ju rent och fint.Igår fick jag min HP beviljad så skönt!Idag skiner solen fast det blåser lika mycket som igår...vet inte vad man ska hitta på...
    grattis att du fick hp beviljad. jag fick det också igår. det är skönt att veta innan och slippa oroa sig för sjukskrivning och få den godkänd osv.
  • Prinsessan Zelda

hallå. ni skriver massor som vanligt på dagarna.

Hoppas Milla mår bättre.
    En kompis till mig hade jättemånga magsjukor under graviditeten men hennes bebbe tog det lungt. Hon var lite mindre än snittet när hon föddes, men inget oroande eller så. Hon hade också magsjuka under förlossningen, inte kul. Hon fick egen bm och rum osv för smittorisken. Hennes bm fick bra vara hos henne på förlossningen.

kul och höra från dig Beckah, synd att det inte blivit bättre med gubben. ska leta efter rätt amelia tdining i sommar

• Prinsessan Zelda

Tråkigt att fler i tråden inte har det bra just nu. Tänker på er alla.

Ska bli så skönt med en långhelg med familjen nu. Skulle smaska chips igår kväll men det kändes jättekonstigt när jag åt det, tror jag fick halsbränna. Har aldrig haft halsbränna så jag vet inte riktigt hur det känns? Så det blev glass och vattenmelon istället för chips

• Prinsessan Zelda
    Jessa6 skrev 2007-05-17 12:00:45 följande:
    Jag kan säga att jag tycker det börjar bli jobbigt men att jag njuter ändå. Snart är vi tre här och inte bara vi två som kan gosa och mysa när vi vill. Fast att det är jobbigt emellanåt så är det ju snart över, så får jag tänka.Funderar på det här med sd. Ibland blir min mage stenhård men jag får inte ont eller nåt sånt men det känns ansträngande och man blir helt slut efter ett tag. Är det sd??
    låter precis som SD. Jag har så många gånger om dan, särskilt om jag anstränger mig lite, och det är helt normalt. Så länge de inte gör direkt ont. Mina känns och man kan få svårt att röra sig som vanligt osv, men de gör inte ont. Hade likadant med Adam.
  • Prinsessan Zelda

Kommer ej ihåg vem som skrev det tidigare i tråden. Men det var om smärtan under förlossningen osv. Det var nån som inte fött barn tidigare som sa att hon var ganska smärttålig och inte var så orolig för smärtan osv. Det var likadant för mig, jag tänkte att det är bara att andas igenom, jag brukar tåla mycket smärta osv. Men när jag på förlossningen och de riktigt onda värkarna kom, då blev jag tagen på sängen eller vad man säger. Kunde inte andas, blev så överraskad och kunde inte samla tankarna eller nånting, bara låg och skrek, tills jag kom på att jag ville ha ryggbedövning (vilket gjorde underverk).

Nu vill jag ju inte skrämma nån med detta, men bara påpeka att det kan vara bra att förbereda andning och sin sambo på vad han ska göra i den situationen osv. Jag vill helst försööka utan ryggbedövning denna gången, nu är jag ju beredd på smärtan och hoppas kunna kontrollera det lite bättre.
    hoppas jag inte skrämde nån nu bara, ville bara ventliera mina tankar

• Prinsessan Zelda

ja, det kanske var du, kommer ej ihåg

Och en del får ju inte ens så fasligt ont under förlossningen. Men jag var säker på att jag kunde ta det, men icke, det kom som en chock. Jag hade aldrig föreställt mig att det kunde göra såå ont. Men det viktiga är väl kanske att det får göra ont och man är inte sämre för att man vill ha bedövning osv

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3