Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Jag har vart på 2 VUL och 1 UL där de gav mig datum. Sen även könsUL.
    Jag har fått datum: 28e Juni på ena VULet, sen 1a juli på VUL nr2 och ordniarie UL.
    Sen på könsUL sa han att 1a juli stämde med bebis storl.

Förklara då detta för mig, enligt ägglossningstesten bör jag inte ha BF förräns 5-7 Juli

*tror på stor bebis*

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • solstraalen

Liten snabbrapport från BM idag:

Vikten +22.5kg
    Sf: 33cm (minst), hade växt 4cm på 3 veckor så nu är jag på översta kurvan.  Fortsätter den i denna takt så blir de tillväxt-UL sen.

Blodtrycket hade gått från 114/74 till 122/85, så nu kom ökningen jag väntat på. Får alltid högre tryck ju mer gravid å ju mer fet jag är.

Lilleman ligger inte med huvudet neråt iaf, så mkt kunde hon konstatera, men hon kunde inte säga HUR han låg.
    Så kommer hon ha dessa problem med å känna framöver sen oxå så blir det UL.

Hon trodde de skulle bli ett par UL endå innan förlossningen, eller iaf någon sorts koll på hur bebisen ligger eftersom jag har stort bäcken och Saga låg helt på tvären.
    Så vi får väl se.

SKulle prata om detta imorrn med min aurora-bm.

Ska även få läkartid så jag kan få smärtstillande för knäna och bäcken å svanken.

• solstraalen

Happ, dags för aurora-samtal nu om 1½ timma.

Har mkt att prata om idag.. hoppas de går som jag vill och önskar.

*så nervös*

Vill ha den här graviditeten och speciellt förlossningen överstökad nu så jag får slappna av sen.

• solstraalen

Sådär hemma efter Aurora-samtal.

Aurora ska bara prata med överläkaren på förlossningen och få grönt med henne oxå.
    Borde inte vara några bekymmer med tanke på vad jag har i bagaget.
    Blir de grönt så blir de bedömning förmodligen 18/19 Juni och är ja då mogen så sätts jag igång dagen efter.

Sen blir de lite koller på förlossningen sen oxå om de fortsätter vara svårt att känna hur han ligger i magen.

Så Aurora-bm ringer mig så fort hon kollat med överläkaren.
    Skulle även kolla om min bm från Saga jobbar den veckan, isf kanske jag kan få ha henne under lillemans förlossning oxå, vilket vore det bästa.

*känns så mkt bättre nu*

• solstraalen

Din ålder borde vara 38.8 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelsen.

Jösses   Jag som bara blir 26 i år

• solstraalen
    Mjukis82 skrev 2007-05-09 12:41:50 följande:
    mammab: Vet precis hur det känns... min lilla tjej började med detta igår... ingen skön känsla alls faktiskt!Theresa: Grattis till HP! rullgardin: Grattis till jobbet! Inte så illa pinkat o få jobb NU! Beckah: Usch! Inget vidare! Hoppas att han snart blir bättre och att ni får veta vad det beror på!myzzan: Det var en överenskommelse mellan mig och läkaren kan man väl säga... Jag var redan 50% sjukskriven när jag blev gravid, men har varit helt sjukskriven sen v14.L2K: Kul länk! Jag fyller 25 i sommar, men enligt testet borde jag vara 49.2! sol: Va skönt för dig! Lite avis blir jag faktiskt, jag vill också få svart på vitt vad som gäller mig! Ska till läkaren på onsdag, hoppas att jag orkar ta det med honom då (det är Isabelles födelsedag)JoNaLi: Låter mysigt med minisemester tycker jag!
    Ja nu väntart jag bara på godkännandet från överläkarn.  Hoppas verkligen hon säger Ja.

Ska hålla tummarna för dig då du träffar läkaren.
  • solstraalen
    Halvblod skrev 2007-05-09 14:26:00 följande:
    Var på första föräldraträffen idag. Kul att träffa lite andra par och otroligt nog så var där ett par till som vi kände passade ihop med oss. Jag går ihop med de flest människor utom de fördomsfulla, och tyvärr så är många fördomsfulla när det gäller hur man ser ut som gravid. Jag känner när jag går på stan tex att äldre tittar på mig och virrar på huvudet medans kidsen verkar tycka att jag kommer bli en häftig mamma. Tyvärr var där någon i gruppen som var lite överlägsen mot mig men det skiter jag fullständigt i...jag ska nog visa att jag ska bli en fan så mycket bättre mamma trots mitt utseende!
    Klart som 17 du bliren minst lika bra mamma som en "normal". Ja du hajjar vad jag menar.

Blir less på folk som dömer efter ens utseende. Usch.

Jag tror du snarare blir en cool och tuff mamma!

Jag diggar folk som vågar sticka ut ur mängden
  • solstraalen
    Beckah82 skrev 2007-05-09 18:56:34 följande:
    Stor
    Ja min bm sa att fortsätter den växa så här så blir de ett tillväxt-UL
    Men ja hoppas den bara växt typ 1cm om 2 veckor då ja ska dit igen.

*vill ha en liten bebis*   Inte för att måttet säger hur stor bebisen är, men endå

HOn sa även att måttet var så stort förmodligen för att han verkar ligga på tvären.
  • solstraalen
    Beckah82 skrev 2007-05-09 18:59:54 följande:
    Alvin hade iaf vänt sig rätt nu men låg högt och rörligt och han "kändes" normalstor sa BM när hon klämde på honom så hon misstänkte inte att han var större än normalt.
    Kan du känna att han ligger på rätt ledd i magen?`

Om inte min bm kunde känna hur han låg å visa mig så ska jag få komma till min aurora-bm på förlossningen sen och få lära mig å känna hur han ligger ( eftersom Saga låg på tvären och det är en risk om förlossningen startar ).

Kan nästan säga att ja älskar min aurora
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3