Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Mum23 skrev 2007-05-14 22:01:25 följande:
    NEEEJ, nu har det spårat ut, tredje Delicato-bollen idag...mammab: fick du tidigare förra gången?
    Åh gud så gott!

Jag som åt för lite till middag sitter här å e hungrig å ska sova nu strax.

Sååå svårt å sova då man e hungrig juh :-/

Dessutom e mjölken slut oxå och det finns bara 2 skivor bröd kvar ( som Anton äter till frukost ), så jag måste iväg å handla innan ja får frukost imorrn *hjälp*

Jag som brukar vakna vid 06-07 å vara såååååååååååååå hungrig.

Ser ni inte mig här imorrn så har ja dött av svält
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • solstraalen
    copernicus skrev 2007-05-14 22:08:37 följande:
    hej allihop!hoppas alla mår bra, jag orkade inte läsa igenom alla sidor jag missat!Jag har en fråga.jag var till bm idag och mitt hb var riktigt lågt, ni som äter järn hur låga har era värden varit?
    Hur lågt har du?
    Vid 25 fulla hade jag 120 i värde, då sa bm åt mig att äta 1 niferex per dag. Sen dess har dom inte kollat värdet ( v34 nu ) och dom vet att ja inte kan äta järntabletter, försökte i några dagar bara, men fick ge upp pga förstoppning.

Ska "tvinga" bm att kolla värdet nästa vecka så jag inte har på tok för lågt nu. På inskrivningen låg de på 140 nämligen.
  • solstraalen
    Vickyb skrev 2007-05-15 07:28:23 följande:
    Morrn morrn.. strålande  ute idag.. Än sålänge iaf! Hoppas den håller sig ifrån alla moln idag så det skiner hela dagen och blir riktigt varmt och gött. Imorgon skall jag till psykologen.. första gången. Börjar bli nervös för jag vet egentligen inte vad jag skall prata om, eller vad som får mig att må som jag egentligen gör, väljer att förtränga istället. Det är någon blandning av mammas bortgång och att jag blivit så sårad så många gånger av min sambo. Kan inte riktigt sätta mina känslor på plats.. kanske är det en blandning av känslor som gör att jag känner mig sviken av dom båda, personerna som jag älskar mest av allt? Jag har ingen aning.. Lite känslor så här på morgonen Aja.. Ha en riktigt god morgon.
    Hoppas det går bra hos psykologen.
    Själv har jag bara obeskrivligt bra erfarenhet av psykologer. Så hoppas den du kommer till, att du trivs med den.
  • solstraalen

Kan man samla vätska i armarna oxå??

Igårkväll hade ja precis samma känsla i armarna som jag haft i benen varje kväll sen ett par veckor tillbaka.
    Det kröp i armarna och dom kändes som tunga uppblåsta feta korvar.
    Första gången jag får den känslan i armarna..

• solstraalen
    mrsbygg skrev 2007-05-15 07:57:57 följande:
    man kan samla vätska över allt...fjorde jag me saga, armarben, fingrar fötter ansikte..ja över allt, såg inte klok ut..usch..mina ben har börjat pluffsa till sig ordentligt nu..och mina fingrar om jag inte rör på dom med jämna mellanrum..usch jag är öm i typ ljumskarna fast mer innåt "snippan" efter allt bök som bäbis håller på med..tror verkligen huvet är på väg ut när den håller på som värst. känns precis som det, fast ja inte lika ont som på förlossningen då..och sån tur ska ja väll inta ha så att den känseln jag tappat mellan bena ska kunna påvärka så mycket för förlossningen..skulle vara underbart å inte ha samma smärta!
    Kan de komma bara på kvällarna?
    Jag känner ju av benen bara frammåt kvällarna och då REJÄLT.

Men de där med armarna, kan de oxå va en kvällsgrej?
  • solstraalen

Hmm, tror min lilleman måste trasslat in sig eller så är han sur.
    Han har sparkat/rört sig på exakt samma lilla punkt i TVÅ timmar nu och nästan konstant.

Har ALDRIG vart med om detta tidigare. Inga rörelser någon annanstans, utan bara på den här punkten och nästan hela tiden under de här timmarna.

• solstraalen
    mrsbygg skrev 2007-05-15 08:18:10 följande:
    d är på kvällarna man oftast sitter still och tar det lungt då brukar det "fyllas på"..jag var som störst på kvällarna, hade jag gått den dan så såg jag inte klok ut..jag levde med mina stödstrumpor med d hjälpte inte..kunde ta av mig dom i 2 min och vaderna var groteksa...läskigt faktiskt..
    Ja inte är benen vackra nu inte. Kan ha strumpor som sitter LÖST å på kvällen har ja endå djupa diken ner i vristerna. USCH.
  • solstraalen

63% att de e en pojke och enligt Rutin-UL och köns-UL så ska de va en pojke

• solstraalen
    humlan1973 skrev 2007-05-15 14:23:04 följande:
    Men har nagon nagonsin hort om nagon som fatt en flicka nar de sagt pojk pa ul?
    Japp!

Ett par grannar till mig har några goda vänner som oxå var på Köns-UL i sthlm och de fick höra att de skulle få en pojke, precis som på rutin-UL, så dom köpte allt för sin lilla son och ut kom en flicka. Detta hände nu för inte alls länge sedan. Men det är nog ganska så ovanligt. Vanligare att det blir åt andra hållet.
  • solstraalen

Jag skulle oxå bli förvånad, men glatt överraskad tror jag

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3