Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Missförstå mig inte nu, men jag har lite "ångest" över att få barn igen.

Jag har gått hemma så sjukt länge nu så det är inte alls någon njutning av de att gå hemma.

Saga blir snart 18månader och jag har vart hemma med henne redan sen några månader INNAN hon flyttade in i min mage.
    Jag har gått hemma istort sett i 4-5år nu. Bara jobbat extra ibland ( kan nog räkna tillfällena på bara 4 händer )

Visst ja pluggade lite på distans nu i ett år, men de e ju oxå att bara gå hemma.

Nu väntas Antons och Sagas lillebror om ca 6 veckor och det innebär lite mer än 1år till hemma innan jag får komma ut och göra något.
    Vi har ju tyvärr inte möjlighet att göra så att sambon e hemma istället för mig, eftersom jag inte har någe jobb att gå tillbaka till.

Visst njuter jag av bara 17 att få vara hemma med Saga och skulle inte för en sekund i världen sätta henne hos dagmamma/dagis nu redan. Men jag saknar stimulans. Bara att inte få ha ansvar ibland. Förstår ni vad jag menar?

Sambon beklagar sig ibland över hur jobbigt det är å pendla till jobbet varenda dag ( vi bor i uppsala och han jobbar på söder i sthlm) . Jag skulle GÄRNA byta å få komma ut å tänka på lite annat ibland.

Är vi fler som gått hemma länge? Någon som kanske känner igen sig?

Jag längtar som 17 efter att få vara hemma med Saga å lillebror ( Anton går i skolan ) och vet att de kommer bli så underbart.

Men endå, jag är sååååå trött på själva grejen att gå hemma hela dagarna.

*urk*

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • solstraalen
    Lindisen81 skrev 2007-05-14 14:24:41 följande:
    solstraalen; förstår på sätt å vis hur du känner... tycker det e skönt å va hemma på sätt å vis, men dagarna bara kryper fram. längtar efter ett riktigt jobb...  men  nu är jag sjukskriven på 75% från jobbet som är ett vikariat, så till våren -08 ska jag börja söka en massa jobb...
    Jag hoppas på att få kunna börja jobba ( om ja får någe jobb ) hösten/vintern 2008.

Jag lääängtar dit

Kommer dock sakna mina småttingar som 17 ibörjan, men kan andra "vänja" så kan väl jag de oxå sen
  • solstraalen

JA ni tjejer, de där med å hitta på någe 1-2ggr i veckan utan barn var en bra idè.

Dock har jag lite udda vänner, så de flesta av dom är intresserade av sånt. Antingen e dom så frälsta i sina familjer att dom ALDRIG gör något utan sin sambo/sina barn, eller så nhar dom ingen hjälp av sina sambos, så de måste vara hemma å ta hand om barnen jämt.

Får väl se hur en grupp mammor är här från familjeliv sen som väntar barn i sommar, om de blir sugna på å hitta på någe utan barn sen, då de kommit in i mammalivet

Jag vill JOBBA, jobba jobba jobba.  Vet dock inte med vad för något

• solstraalen

Vet någon vad Laredoute har för strl?
    Vad köper man för strl till barn?

Anton är 140cm lång, vad ska man då ta?

Och en annan fråga, kollar man på ellos så har de C-strl och D-strl till barn. D-strl vet ja e för de lite kraftigare, men vad är då skillnaden på C och vanlig strl?

• solstraalen

Tack för hjälpen tjejer, insåg att jag fick logga in så var de enklare  å hitta rätt strl =)

• solstraalen

Åh nu har ja räknat, FEM år har ja gått hemma.
    Nästan så jag blir gråhårig bara av tanken.

• solstraalen
    Mum23 skrev 2007-05-14 15:11:30 följande:
    Solstraalen: Förstår dig! har oxå gått hemma i långa perioder. Nu har jag varit hemma sen i oktober (först sjukskriven sen mammaledig med mina större barn) och då har lillkillen inte ens kommit ännu. Så jag vet att jag kommer att längta ut i vinte igen. Men det är ju trots allt en kort period i livet man får vara så mycket med sina barn!
    Jo man får tänka på de så..att det är nästan enda gången i livet man får så mkt tid med sina barn.
    Får försöka hitta en hobby helt enkelt som inte innehåller barnen
  • solstraalen
    Vickyb skrev 2007-05-14 15:33:32 följande:
    Jag har oxå gått hemma sedan jag tog studenten 04, 05 kom Linnéa och jag har varit hemma med henne sen dess. Har jobbat lite grann inom äldrevården och som barnskötare på ett dagis. Inte särskilt mycket. Och nu skall jag gå hemma ytterligare och har faktiskt än så länge inga problem med det.  I värsta fall om jag får ett jag som jag trivs med så får sambon gå hemma resten. Nu är snart barnafödandet klart och jag kommer att satsa till 100% på en karriär så fort allt är i sin ordning igen. Men visst kan jag känna lite smått panik och vara lite trött på att bara gå hemma.. Det är lite blandade känslor.
    Något som ja faktist märker, de e att de blir roligare å roligare å va hemma nu då Saga börjar bli "stor". Började ju gå för 3 månader sen och nu sysslar hon med å lära sig springa å att prata. Kommer massa nya ord hela tiden

Längtar tills lillebror i magen e ute sen å blivit nått år.

Tänk vad kul de blir om ett par år då Saga å lillebror kan börja leka med varandra å man kan hitta på bus med dom   Det längtar jag efter!

Just nu njuter jag av att se Anton leka å busa med Saga, då skiner dom båda upp som små solstrålar. Saga blir verkligen helt sjukt överlycklig då Anton leker med henne
    Hon springer runt här då och bara gapar å tokskrattar.

DÅ njuter jag till fullo av att vara hemma =)
  • solstraalen

Tjejer, en fråga.

Vad har ni fått för "Order" av era bm vad gäller regelbundna smdr?

Är de lugnt om ni har regelbundna smdr som INTE gör ont utan bara e tunga, under ett par timmar?

Jag har hela tiden sagt att ja inte bryr mig den här graviditeten om alla smdr, förräns de gör ont.
    Men har börjat funderar lite om det kanske är bäst å be en bm/förlossningen kolla än nån gång så inget går å händer för tidigt?

Har lika mkt smdr nu som ja hade med Saga ( mest hela tiden ), men den här graviditeten är de tyngre ( känns mer ). Så funderar på om man kanske ska ta upp de med bm.

• solstraalen
    Jen2006 skrev 2007-05-14 16:40:08 följande:
    Det känns som om min bebis har börjat att röra på sig lite mindre de sista dagarna (är i vecka 32+0) någon annan som känner så.. vet inte vad det kan bero på. Var lite orolig, men BM verkade tycka att det var som det skulle, "du har väl bara en lugn liten där inne" var det enda som hon kunde förklara det med. Hjärtljud och tillväxt var ju bra så inget att oroa sig för, men ändå nyfiken på varför jag känner mindre. Borde ju känna mer och mer ju större och starkare han blir, eller??
    Jag är i v34 nu och han rör sig mindre men då han rör på sig så är de kraftfullare.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3