• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

solstraalen skrev 2007-05-14 14:19:45 följande:
    Missförstå mig inte nu, men jag har lite "ångest" över att få barn igen.Jag har gått hemma så sjukt länge nu så det är inte alls någon njutning av de att gå hemma.Saga blir snart 18månader och jag har vart hemma med henne redan sen några månader INNAN hon flyttade in i min mage.Jag har gått hemma istort sett i 4-5år nu. Bara jobbat extra ibland ( kan nog räkna tillfällena på bara 4 händer )Visst ja pluggade lite på distans nu i ett år, men de e ju oxå att bara gå hemma.Nu väntas Antons och Sagas lillebror om ca 6 veckor och det innebär lite mer än 1år till hemma innan jag får komma ut och göra något.Vi har ju tyvärr inte möjlighet att göra så att sambon e hemma istället för mig, eftersom jag inte har någe jobb att gå tillbaka till.Visst njuter jag av bara 17 att få vara hemma med Saga och skulle inte för en sekund i världen sätta henne hos dagmamma/dagis nu redan. Men jag saknar stimulans. Bara att inte få ha ansvar ibland. Förstår ni vad jag menar?Sambon beklagar sig ibland över hur jobbigt det är å pendla till jobbet varenda dag ( vi bor i uppsala och han jobbar på söder i sthlm) . Jag skulle GÄRNA byta å få komma ut å tänka på lite annat ibland.Är vi fler som gått hemma länge? Någon som kanske känner igen sig?Jag längtar som 17 efter att få vara hemma med Saga å lillebror ( Anton går i skolan ) och vet att de kommer bli så underbart. Men endå, jag är sååååå trött på själva grejen att gå hemma hela dagarna. *urk*
    Jag har oxå gått hemma sedan jag tog studenten 04, 05 kom Linnéa och jag har varit hemma med henne sen dess. Har jobbat lite grann inom äldrevården och som barnskötare på ett dagis. Inte särskilt mycket. Och nu skall jag gå hemma ytterligare och har faktiskt än så länge inga problem med det.  I värsta fall om jag får ett jag som jag trivs med så får sambon gå hemma resten.
    Nu är snart barnafödandet klart och jag kommer att satsa till 100% på en karriär så fort allt är i sin ordning igen. Men visst kan jag känna lite smått panik och vara lite trött på att bara gå hemma.. Det är lite blandade känslor.
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-05-14 15:38:16 följande:
    Något som ja faktist märker, de e att de blir roligare å roligare å va hemma nu då Saga börjar bli "stor". Började ju gå för 3 månader sen och nu sysslar hon med å lära sig springa å att prata. Kommer massa nya ord hela tiden Längtar tills lillebror i magen e ute sen å blivit nått år.Tänk vad kul de blir om ett par år då Saga å lillebror kan börja leka med varandra å man kan hitta på bus med dom   Det längtar jag efter! Just nu njuter jag av att se Anton leka å busa med Saga, då skiner dom båda upp som små solstrålar. Saga blir verkligen helt sjukt överlycklig då Anton leker med henne Hon springer runt här då och bara gapar å tokskrattar.DÅ njuter jag till fullo av att vara hemma =)
    Ja det finns vissa stunder man verkligen njuter av att gå hemma.. och det finns stunder man verkligen avskyr att gå hemma. Med full av graviditetshormoner, trotsig tvååring, är det inte lika roligt.
    Längtar oxå sjukt mycket tills Linnéa och hennes syskon kan börja leka och busa. Jag märker att hon verkligen behöver ett småsyskon..
    Nu skall jag lägga mig bredvid dottern och kolla på nalle puh..
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb
    Jessa6 skrev 2007-05-14 15:41:45 följande:
    God eftermiddag!Nu kommer jag att vara ledig en vecka, börjat en ny på jobbet så vi sitter lite på varandra där nu så jag får vara hemma, helt ok med mig!!Har varit ganska jobbigt på senaste tiden, mycket jobb, helgerna vhar varit uppbokade och sorg mitt iallt när jag fick avliva min katt. Så det ska bli skönt att vila upp mig lite. Ska till IKEA på fredag och Babyland och hämta vagnen, sen blir det Gekås på lördag!! Här ska det inhandlas!!!
    Vilken underbar helg du har framför dig.. vill oxå handla handla handla.. hämta våran vagn och åka till Gekås och shoppa loss till knodden och Linnéa.
  • Vickyb

Morrn morrn.. strålande  ute idag.. Än sålänge iaf! Hoppas den håller sig ifrån alla moln idag så det skiner hela dagen och blir riktigt varmt och gött.

Imorgon skall jag till psykologen.. första gången. Börjar bli nervös för jag vet egentligen inte vad jag skall prata om, eller vad som får mig att må som jag egentligen gör, väljer att förtränga istället. Det är någon blandning av mammas bortgång och att jag blivit så sårad så många gånger av min sambo. Kan inte riktigt sätta mina känslor på plats.. kanske är det en blandning av känslor som gör att jag känner mig sviken av dom båda, personerna som jag älskar mest av allt? Jag har ingen aning.. Gråter

Lite känslor så här på morgonen

Aja.. Ha en riktigt god morgon.

• Vickyb

Tack för alla lycka till!

Ja hon verkade väldigt trevlig när hon ringde mig.. så jag tror och hoppas att hon är duktig. Det är ju via mvc jag har fått tiden.. annars hade jag nog fått väntat ytterligare.
    Skall bli så skönt när det är avklarat så man slipper gå och vara nervös.
    Är lite rädd att ta upp det som varit.. vill hellst glömma allt som varit.. Gråten kommer nog att sitta i halsen under hela den tiden.. Men som sagt.. jag behöver prata ut med någon utomstående och som dessutom är expert.

• Vickyb
    Gokväll...

Har varit inne lite idag men inte haft riktig ork att skriva.
    Det gick jättebra hos psykologen idag.. och visst var jag jättenervös innan idag. Men det gick bra och hon verkar vara väldigt duktig på en sak.. vi bollade lite fram och tillbaks idag.. och jag fick berätta lite om allt som varit och om allt som är, om oron och ångesten och deprssionen som kommer då och då.
    Fick en tid nästa vecka igen och det kändes otroligt bra efteråt.

*Mina tankar går till Mjukis82 och till hennes familj idag*
    -=Kramar om=-

• Vickyb
    Theresa1 skrev 2007-05-16 18:59:02 följande:
    vicky: skönt att det var bra... det bådar ju gott för framtiden
    ja
  • Vickyb

Va? är hon på förlossningen..  Hoppas allt är bra med henne..

Nu skall jag gå och göra mig en kvällmacka..

Hörs imorgon igen..

Kram på er tjejer!

• Vickyb

Kvällsmacka

• Vickyb
    Beckah82 & Madelene87....

En stor stor kram till er båda.
    Så himla tråkigt att det blir så här.. Jag hoppas att det slutar lyckligare och att ni hittar tillbaks till varandra.
    Har själv varit i den situationen för ett tag sen.. Fast då var det jag som inte orkade längre.. Men nu har vi hittat tillbaks till varandra igen och försöker lösa det som går och vi jobbar på att det skall bli bättre. Jag hoppas det kommer att lösas för er båda och att ni hittar tillbaks till era respektive.
    Det är en otroligt jobbig situation för er båda..

*Kramar om*
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3