Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Lindisen: Men FY så otäckt! 
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82
    Norrbagge skrev 2007-05-18 11:58:06 följande:
    aj som fan Beckah! -jag har också fryst bort vårtor då jag var barn, men det funkade inte för mig. Ett tips efter detta om dom inte försvinner alltså, är laser. Det är relativt smärtfritt. Det enda som känns e bedövningssprutorna och ALLA vårtor försvann! Usch stackars pojke.. jag får typ fantomsmärtor bara av å se bilden!!!
    Ja han har typ inte sovit i natt, bara haft ont och gråtit. Farmor ringde i morse och berättade och bad om personnumret eftersom de skulle ta honom till sjukhuset. Förhoppningsvis är det bättre vård där än här för här är det sämre än någon annanstans i Sverige! Gah! Jag är sååå arg.

Vet inte om hon tar honom till Vårdcentralen där de bor, i Vallentuna eller om det blir Danderyds eller hur de gör. Men jag hoppas de hör av sig snart så jag vet hur det gått.

Jag ringde hudkliniken som behandlat honom och berättade om reaktionen på foten. "Ja, det är jättebra, helt normalt, så vill vi att det ska bli" SAY WHAT?!! Ska det bli en blodblåsa på 4-5 cm i diameter? Det tror jag fan inte ett skit på!

jag blev vansinnigt arg. Hon bad att få hans uppgifter så jag bara fräste att hon kan ju leta i kalendern efter en liten stacvkars åttaårig pojke som behandlades i måndags om hon är intresserad av att veta vem han är. Sen slängde jag luren i örat.

Normalt? My ass! Förra behandlingen fungerade utmärkt UTAN blåsor!

Jag kommer att anmäla detta för så här får det inte gå till.
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2007-05-18 16:04:56 följande:
    asså nu gör det faktiskt riktigt ont.bara hugger å ilar..känns som nån sitter med nålar å rakblad å skär å sticker mig i livmodern...rycker till varje gång d hugger till gör så jäkla ont...ska lägga mig och vila lite innan ja börjar med mat..
    Men smurf!

Jag hade exakt likadant, stickande skärande smärta neråt. Var nästan på väg att ringa förlossningen  och fråga om det är möjligt att bebisen är på väg ut...med hjälp av en kniv?

men nu har jag sovit i drygt 1 timme och det har lugnat ner sig.

vad sjutton pysslar våra bebisar med?
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2007-05-18 17:44:09 följande:
    men när ja prata me min psykolog om det så sa hon att magen har sjunkigt är ett tecken på att kroppen förbereder sig på förlossning, och bäbis sjunkigt längre ner...
    *åh* hoppas det är så för då kommer jag slippa vänta jättelänge också!
  • Beckah82
    solstraalen skrev 2007-05-18 20:00:04 följande:
    mammab: Men om du har så ont som du skriver med massa rakblad osv, varför ringer du inte förlossningen för? För SÅ ont är inte normalt.Hade jag haft rakbladekänningar i magen hade ja ringt direkt om de kom å gick som för dig.
    Mina rakbladskänningar är också så där...när han rör sig. När han sover är det lugnt. Ibland är det lugnt när han är vaken också det är bara vid vissa tillfällen då det känns som...knivhugg verkligen och man får så ont så tiden stannar och önskar att den hemska ungen kunde somna.

Jag har inget i magen utan bara neråt...mot tappen. Alltså det känns som om man skulle ha en dildo med rakblad på...fast använda den inifrån istället öfr från utsidan.

Har sagt detta när jag ringde BM sist men de sa att det var normalt. Hade INGET sånt med Victor. Även om det är 9 år så hade jag kommit ihåg. Skitskumt men det är väl bara att stå ut. Det är ju inte dygnet runt.
  • Beckah82
    zandrisen skrev 2007-05-19 09:14:03 följande:
    Nu går jag och lägger mig på soffan med Annika Lantz bok "9½ månad". Länge sen jag skrattade så hysteriskt till en bok... Rekommenderas!!!!
    Köpte den till mig själv i julklapp från bebisen i magen och läste ut den i mellandagarna. Håller med om att den är bra.
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2007-05-19 13:49:25 följande:
    urk, nu har ja börjat må illa istället..känns som ja ska spy hela tiden. inte alls pigg...men men, nu ska vi låna bil å åka iväg å handla lite...
    Vi måste ha samma sak du och jag...

Sen det började med huggen med kniven eller vad nu bebis är utrustad med så har jag även fått iallamående som kommer och går. Jag förknippar den med smärtan, alltså jag tror att de två hör ihop. Antingen att Alvin kommer åt någon nerv eller något så jag mår illa eller att jag mår illa av själva det onda.

Jaja det är säkert något med fixering och så men jobbigt...
  • Beckah82

Så jäkla jobbigt...

Det är totalt ostädat här hemma...alltså nu menar jag inte bara stökigt utan snuskigt... sen vi hade vårat...hm...bråk eller vad man säger förra helgen så har jag inte lyft ett finger...alltså nu snackar vi inte ens rört disken.

Sen åkte ju jag iväg med Victor och nu är det bestämt att han inte kommer hem förrän nästa helg istället för att hans pappa har dykt upp också och de träffas ju inte överdrivet ofta (ganska precis 2 år sen sist) och Victor har ju haft ont i foten ända tills nu så han har ju inte kunnat glädjas åt att vara där förrän nu.

Anyway...städningen ja...

Har börjat med den...städat badrummet...storstädat alltså och börjat med köket. Disken å sopor...massa skräp överallt i lägenheten också...och disk. men jag får ju ont och SD av minsta lilla så det är fan inte lätt.

Skitjobbigt, tungt och ont bara för lite städning, men nu finns lixom ingen annan än JAG som ska sköta allt sånt så det är ju inte mycket att göra åt saken heller. Samtidigt är det ju jäkligt tråkigt att behöva utsätta sig för sån påfrestning. Irriterande.

jaja men det är väl bara att pausa ofta och ta det lugnt...hur man nu ska kunna ta det lugnt med städning. Mycket lyft och böjningar osv...

• Beckah82
    Helenander skrev 2007-05-19 14:23:02 följande:
    Vallmar skrev 2007-05-19 13:59:24 följande: Lyllo dig som har en sambo som gör något... Min har sedan han klev upp halv tio suttit och läst tidningen och druckit kaffe i en timme, masade sig sedan ner i källaren för att sitta vid datorn ett tag, tog sig upp igen och åt en av muffinsarna som Ellen och jag bakat på morgonen, duschade, bar upp några kassar kläder från källaren åt mig, tog en färdigklädd Ellen i vagnen och gick och kollade på en kompis som snickrar hos en granne, kom hem efter en halvtimme och satte sig framför datorn en sväng igen, kom upp och var förvånad över att jag och Ellen satt och åt utan att säga till honom , åt, plockade in sin OCH MIN tallrik i diskmaskinen och lade sig sedan på soffan för att vila lite, har ju varit en ansträngande dag... Han frågade om vi kunde äta kyckling ikväll, jag sa visst och frågade vad för sorts kyckling och han visste inte, jag tänker i alla fall inte åka och handla till något jag inte ens vet vad det är när han inte gjort typ ett dyft idag så vi får väl se om han blir överraskad när det inte finns någon mat på bordet ikväll Snart ska han åka iväg och köpa cigaretter till sig själv så då måste han nog vila ett tag igen sedan Själv har jag varit uppe med Ellen, fixat och ätit frukost med henne, vi har bakat muffins, bytt två bajsblöjor, tvättat och klätt på henne, tvättat två maskiner, plockat undan en maskin tvätt, plockat undan allmänt i huset, plockat ur och i diskmaskinen och satt igång den igen, duschat, sorterat alla Ellens gamla bebiskläder efter storlek och lagt dem i olika kartonger, städat förrådet så det går att få in dem där, lekt med Ellen osv osv.Jag är såååå fruktansvärt trött på den person han är just nu att jag kan kräkas på honom!!! Han började renovera två rum i januari som fortfarande är långt ifrån färdiga, det har legat en stor hög tallgrenar i trädgården som rasade från vår tall när första snön kom i typ november, har en massa trädrötter i trädgården som han skulle grävt upp i höstas men inte orkade då, han har lovat att bygga ett skötbord på en toalett vi inte använder tills bebisen kommer osv osv så det är ju inte så att han inte har en massa saker att göra. Men det är ju otroligt synd om honom nu för han har stressigt på jobbet, får inte sova på nätterna (fast jag drar största lasset där och även jag jobbar 100%) och dessutom har han ju en vilovecka i Norge att planera och packa inför.Jag låter inte alls arg va...? Nu har jag gnällt av mig en hel del i alla fall
    Kram till dig

Finns bara EN sak som är värre än att vara ensam och behöva göra allt själv och det är att INTE vara ensam men ÄNDÅ måsta göra allt själv

Om du fattar vad jag menar
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3