• Vicke

BF Juli-07 Nr3

Jag blev ju igångsatt förra graviditeten en vecka innan mitt bf. Mitt fostervatten var så gott som slut. Det tog 18 timmar och var en tuff förlossning. På slutet blev det bråttom inte långt ifrån akutsnitt hade inte Ida kommit ut på sista krystvärken hade jag blivit snittad.
    Önskar mig en normal förlossnong den här gången där jag får gå hemma och känna aatt det är dax ringa hem sambon och åka in.
    Men jag ska på tillväxtul i vecka 35-36 för att se hur det ser ut. kanske att det blir igångsättning den här gången också. JAG VILL INTE DET.. Men måste väll om det är det som behövs.

• Vicke

Vi får inte heller gå på någon föräldragrupp den här gången. Lite trist då jag tyckte det var kulatt träffa andra som skulleha barn ungefär samtidigt!
    Men min föräldragrupp vi träffade förra gruppen håller ihop än aven om den håller på att dö ut nu. Men det är ju ändå 2 år. Vi är några som försöker ses fortfarande iallfall!

• Vicke

Jag ska till bm i morgon hoppas på att mitt hb också höjts. Ligger under 100 fortfqarande... Vill upp över 100 då blir alla nöjda och jag har inte knaprat järn helt  onödan. Som jag kämpat !!!

Nu är sambon och dotter på besök hos ett par bekanta. Tänkte ta det lite lungt men nu fick jag nå slags städnoja. Hmm inte ofta de händer. Sen i kväll så jag på nå hudvårdespatry eller nått sånt! Får se vad det är för nått då!

är också otroligt trött på min graviditet. orkar ingenting har inga kläder. Bebisen lever full rulle där inne. Han är så lugn i vanliga fall. Men igår och idag har det inte varit lungt. Undra om han håller på att vända sig eller nått.

• Vicke

Jag låg på 92 som lägst. Det var ingen höjdare man var ju tröttare än någonsin! Ska iallfall bli kul å se om man kommit upp nå iallfall... Börjar ju bli dax för det så jag fixar förlossningen utan att bli helt slutkörd.

• Vicke

Jag ska ta minst två erco fer äta bra järnrik mat och kan även ta blutsaft om jag vill. Är nämligen veggi så justnu är det svårt att få i sig rätt mängd järn. Har aldrig haft ett sånt här lgt värde förut. Men hela den här graviditeten har krånglat...

Förra gången jag var gravid så tog jag niferex någragången men blev så dålig utav dom så jag gav upp. men mitt hb låg på 107 hea graviditeten utan att jag tog järn min bm tyckte det var ok för att vara jag. på inskrivningen låg jag på 115 tror jag så det var inte så lågt för att vara mig om man säger så. Men nu är det mer illa. Jag klarade iallfall att föda barn med mina 107. Det gick bra och mitt hb låg normalt sen igen !!!

• Vicke

Tänk att det alltid ska vara nått. Nu vill jag att detta ska vara över. Mitt hb låg på 96 nu ååå så sur jag blir. Bebisens hjärtljud låg på 178 så hon var tvungen att lyssna flera gånger ... Om min bebis blir för lugn och det går för lång td imellan att jag känner att han rör sig så måste jag ringa förlossningen och höra. Kan det inte bara få rulla på ändå. Så där att man kan njuta och vara gravid...Skrikandes

Blir så deppig Gråter...

• Vicke

Typiskt....Min dotter var sig inte riktigt lik igår på hela dagen. På kvällen när vi kom hem efter att ha varit på stan i några timmar så ville hon inte ha någonting att äta. Inte ens goda saker eller välling som hon älskar. Försökte få henne att sova men hon hade inte ro till det heller.  Ajaj sa hon imellanåt man jag vet ju inte vart hon har ont .. Klockan 23.00 i går kväll kräks hon och det var inte lite. Sen somnar hon som en stock. Nu på morgonen var hon hungrig. Fick välling eftersom jag tänkte det måste varit nå annat. Hon somnade om i 1½ timme när hon vaknar fick hon lite vatten. Allt vatten kom upp igen. Antar att hon har magsjuka ...
    Sist hon fick magsjuka så blev hon jättedålig och blev inlagd på sjukhus med dropp. Hoppas det blir så den här gången !
    Min stackars lilla tjej...

Så långt det blev men jag var tvungen att skriva av mig lite...

• Vicke

Vad gör man. Minmagsjuka dottervill äta men så fort jag ger henne något så kommer det upp. Lika med vätska så nuhar jag börjat ge henne en tsk var 5min... Men hon blir så arg när jag tar bort det. Hjärtskärande ..

• Vicke

Ojoj jag hittar inte min sladd så jag kan lägga in nya kort.. Va ska jag nu ta mig till jag som faktiskt kom ihåg att ta en magbild å allt... Tyypiskt! Undra om min dotter är skylldig Fundersam..

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3