• wiktor­06
    Äldre 27 Feb 20:01
    13628 visningar
    69 svar
    69
    13628

    Att bli uthängd

    Jag vet att det är flera här på Fl som har blivit uthängda på en forum sida, nu har ytterliggare två stycken blivit uthängda.

    Jag kan inte bli annat än heligt tvär ilsk.
    De hånar och förlöjligar den största sorgen man kan vara med om dvs att förlora ett älskat och efterlängtat litet barn.
    Vart fan tog medmännskligheten vägen?

    En barnmorska uttalar sig om att vi som har minnessidor för våra barn inte har ett sunt sörjande.
    Vem är hon som kan avgöra det? Hon har inte själv förlorat något barn och hon har inte gått i våra skor och kännt hur tunga stegen ibland kan vara.
    Jag är glad för att hon inte arbetar i min stad.

    De finns de som smyger omkring här på FL och kopierar bilder på våra barn.
    De finns de som sparar våra minnessidor i mappar.
    De påstår att vi inte har ett sunt sörjande?
    Allt detta tycker jag säger allt om dem, är detta sunt?

    Jag har inte blivit uthängd men jag känner mig kränkt som mamma till ett förlorat älskat och saknat litet barn och att de faktiskt hänger ut människor jag bryr mig om.

    Har inte vi blivit prövade hårt nog?

  • Svar på tråden Att bli uthängd
  • SGN
    Äldre 1 Mar 19:27
    #41

    Det är ledsamt att det finns folk som inte har någon empati och respekt. Hoppas att de slipper gå den hårda vägen för att lära sig sin läxa...
    Kram på er alla änglaföräldrar!

  • marre0
    Äldre 2 Mar 18:55
    #42

    hej jag är en klickare... jag läser berättelser dikter och gråter jag skriver oftast ett litet inlägg för att visa att jag varit där jag skulle aldrig utnyttja någon annans sorg som vissa gör det måste vara sjuka människor..kanske mist ett barn själv och blivit psykiskt sjuka av detta??
    jag hade inte klarat av att få reda på om mitt eller någon närståendes barn blev allvarligt sjukt eller tom dog! jag tänker mycket på detta jag skickar en stor kram till alla som har det svårt

  • palmbl­ad
    Äldre 2 Mar 21:31
    #43

    Den barnmorskan som sa så borde gå om sin utbildning. Hoppas hon inte förlöser en mamma, vars barn dött i magen eller dör vid födseln, för det verkar hon inte kunna hantera.
    Får man inte ett levande barn med sig hem, får man om man orkar göra vad man vill o kan för barnet o då är väl en minnessida toppen!
    Kram till alla änglafamiljer!

  • Mamma Åsa
    Äldre 2 Mar 21:49
    #44

    Finns dom här inne oxå? JA de ante mig de var nog inte så svår gissat..Har tagit bort min lilleskrutts bilder...Han är förevigt hos mig  och inte IDIOTER som tycker att de e kul????????????????????????????????? hmm nåväl.. tur att de finns psyk men ack så synd att de inte söker för hjälp..nåja ..Kram till er alla mina Änglaföräldrar../Åsa en Änglamamma

  • sladde­nskåne
    Äldre 3 Mar 09:05
    #45

    Det är ju skrämmande att någon annan skulle hänga ut ens barn.........Ska ta bort mina barn omedelbart , obehagligt att det finns ngn som skulle vara så grym...Kram på er alla...

  • Nyllet
    Äldre 3 Mar 12:59
    #46

    Hej,

    Jag vill tacka Wictor06 för att du upplös oss om att någon hade länkat oss vidare till ett forum.
    Har valt att tagit bort bilderna.

  • Luffar­mor
    Äldre 3 Mar 13:22
    #47

    Jag saknar ord. Hur kan någon vara så hjärtlös. Är inte själv någon änglamamma men väl en änglafaster till en liten gosse på knappa två månader.
    Saknar ord för denna handling


    Mamma till Rasmus o matte till Sindi o Sissi. o fru förståss....
  • Nyllet
    Äldre 3 Mar 13:37
    #48

    När vi fick reda på om Pojken visste vi inte varken ut eller in. Vi visste inte vad som väntade oss. Vi besökte familjelivssida för att finna andra i vår situation. Att på något sätt förbereda oss vad som väntade oss. Det har varit en stor hjälp i vårt arbete. Att beskåda andras barn har även det gett oss bilden av att det döda inte är farligt. Att vara med sitt döda barn ger en bara en styrka i sitt sorgearbete.
    Det finns i dag ett informationssamhälle där man kan finna nästan allt. Men ibland visar det inte det man söker. Exempelvis hur känns sorgen, hur är det att se sitt döda barn.
    jag är en stolt mor till min Pojke och just nu är han det enda barnet jag har. Jag har fött fram honom, planerat för att han skall komma. Nu fick jag inte uppleva honom som ett levande barn, men dock är han varje dag levande genom oss. Nära och kära har också de gått in på familjeliv för att finna svar och få en insikt i vad som vi har gått igenom.
    att männsikor som inte har gått igenom det vi har gjort, går in på sidan och förlöjligar oss gör ont. Det finns ett val, gå inte in hit om du inte verkligen behöver eller vill. Gå inte in här för att frossa i andras olycka och förlöjliga deras sätt att sörja.

  • tess28
    Äldre 3 Mar 18:36
    #49

    Är det verkligen sant att människor(synd att kalla dem det) kan vara så grymma och ofattbart hemska????!!!!!
    Blir alldeles kall när jag läste detta. Lider med er som råkat ut för ngt sånt. Först traumat att förlora sitt älskade barn sen behöva genomlida detta. Det är ju till att håna och förnedra folk tycker jag.
    //therese

  • cazac
    Äldre 3 Mar 18:54
    #50

    Hej! Jag har inte själv mist något barn men läser ganska ofta hos de som skriver om det här på Fl. Jag blir så j*vla arg rent ut sagt att jag inte finner ord för det. Hur elak får man bli egentligen , att "angripa" de som har varit med om ett trauma som ingen som inte själv har upplevt det kan leva sig in i. Att mista det man älskar högst på hela jorden önskar man inte sin värsta fiende.Och den barnmorskan som gjort så korkade uttalanden borde bli avstängd från FL och även från sitt arbete. Nä, ni änglaföräldrar stå på er och låt minnet av era små fina änglar leva vidare här på FL. Kram

Svar på tråden Att bli uthängd