Tycker du att undersköterska är ett "lågstatus-yrke"?
Motivera gärna varför!
Motivera gärna varför!
Nej det tycker jag inte att det är ...pluggar till uska och jag tycker att alla inom det så kallade lågbetalda yrken ska ha en jätte kram för att vi faktiskt stannar trots usel betalning det visar ju bara att vi faktiskt trivs och det är ju faktiskt inte för än man själv drabbas man fattar vilket jobb alla inom sjuvården gör (själklart finns det änglar inom alla yrken)... inte för att jag önskar att någon politiker drabbas men de kanske skulle ut och"praktisera" nån månad med vår lön..... så får vi se om de har samma uppfattning..Kram på er alla!!
Jag läser också till undersköterska. Klar om 2 månader. Har aldrig sett det som ett lågstatusjobb.
*Stolt undersköterska*
Aldrig tänkt på det, vi har så mkt kompetens så det borde inte vara lågstatus iaf.
Absolut inte, det är ett extremt viktigt jobb!
Att det är ett viktigt jobb o ett lågstatus jobb är väl egentligen två skilda saker...
Det är ett viktigt jobb, när jag låg på sjukhus var det undersköterskorna som var underbarast.
Ja, det är det väl pga den dåliga lönen. Ett viktigt yrke dock!
Cruzze
VD är inte ett yrke!!!
Allt är iofs relativt och man kan väl kalla det så men du kan ju inte dra alla VD-poster över en kam som du gör. Tror arbetsuppgifterna varierar mer där än vad det gör för t.ex. uskor även om deras uppgifter naturligtvis också varierar.
Tror/vet att en VD-post i ett stort börsnoterat bolag inte är speciellt glassigt, de sliter häcken av sig. Precis som uskor! Just FYI!
Absolut inte.
Jag tycker de är avundsvärt att undersköterskorna orkar med och tycker att de är värda en mycket högre lön än vad de har.
Är uska sedan 13 år tillbaka och tycker inte det är ett lågstatus yrke. Trivs med det och har haft många roliga dagar...men också många tunga dagar. Det som gör det till lite lågstatus är väl när löne beskedet kommer.
Har tänkt många ggr hur det skulle kunna se ut om vi som jobbar inom vården bytte arbete med politikerna i ca 6 månader. Tror ni vi skulle ändra på nått???