• grisenlisen

Emmaljunga duo edge - klumpig??

Var på föräldragrupp i förrgår och blev lite orolig. Vi har beställt en Emmaljunga duo edge som skall levereras i april. Valde den vagnen för att vi tänkte att det var det lyxigaste åket för bebisen, stor och rymlig med bra ventilation till sommaren. Tog ett classic chassi ist för ett sportchassi eftersom det var lättare och mkt enklare att svänga med. Vi får plats med en stor vagn i bilen. Valde bort t.ex. city crossen för att den hade mindre liggdel, tänkte att man inte kan använda den lika länge och att det blir mer trångt åt bebisen. Men på föräldraträffen så var det tre mammor som hade haft duo edge och de hade bytt vagn efter ca 6 mån. Sålt duon och köpt en lättare sitttvagn för att de tyckte att duo edgen var så klumpig! Känns ju inte så kul nu när man har beställt en....

Ni som haft/har duo edge vad tycker ni??

• Svar på tråden Emmaljunga duo edge - klumpig??
  • iconic

Vi har oxå beställt en duo edge. Tycker att det verkar vara en av de schysstaste vagnarna ur barnets synvinkel. Visst, lite större på stan så klart, men jag gillar att den är rejäl! Valde också classic chassit ist för sport chassit eftersom jag tyckte att sport chassit var jättetungt att köra.

• mrsbygg

jag tyckte om den när ja beställde den! sen när jag haft den ett tag så tröttna jag.
    den är väldigt stor och otymplig, inte så lätt å ta sig fram över allt osv..

jag håller på övertalar karln att vi ska köpa ny och sälja denna. vill ha en mindre vagn!
    som tex city jet, eller city cerox! liggdelen använder dom endå inte speceillt länge.

Tråkigt att behöva höra sånt när men beställt den redan! hehe..
    Men annars är det en bra vagn. förutom våra nu då, sittdelen är trasig så måste laga den!

• Tess123

vad kostar en emmaljunga edge duo?

• CMN

Jag hade också en duo edge i början. Dottern är född i oktober så vi använde den fram till mars som liggvagn men sen köpte vi en Herqules med svängbara framhjul istället för att den andra helt enkelt var för tung och klumpig. Dock har jag kvar min Emmaljunga för jag trivdes med den som liggvagn och när vi får nr. 2 kommer jag nog att använda den som liggvagn tror jag.

• mrsbygg
    Tess123 skrev 2007-03-02 08:03:35 följande:
    vad kostar en emmaljunga edge duo?
    vi gav nästan 8000:- allt som allt för våran då räkna ja me skötväska å fotsack eller va d heter... och det var för 2 år sen..
  • PecklinG

Jag har en edge duo kombi med sport chassit och jag e supernöjd .. Visst att den e stor men den klarar alla hinder.. Tänk t.ex de som har barnvagnar med små hjul ifram som ska komma igenom en snöhög, det går inte.. man känner sig som att man har en monstertruck när man är ute och går med den.. Jag tycker inte att du ska ångra ditt köp iaf..  Bor på 2:a våningen och bär alltid ner liggunderdelen.. visst att den e tung (och kommer bli tyngre) men det e bara att bita i det sura äpplet och bära ner den.. det e ju så synd att man inte kan få ha sin vagn ifred utan att någon ska sno eller tända eld på den.. Lycka till..

• SofieO

Jag var kanonnöjd med den i början när sonen använde liggdelen..sittdelen tyckte jag såg så klumpig ut så vi köpte en ny vagn då..men under de första 6 måanderna va den kanon!!

• Mamma Björck

Vi hade en "vanlig" Emmaljunga från början men när den gick sönder köpte vi en edgen sittvagn (då var lilltjejen drygt ett!!!) Den har vi haft sen tills hon slutade sova middag vid tre års ålder!! Vi har varit supernöjda och hon har haft gott om plats att sova. Visst är den tung att bära ur och i bilen men att köra tycker jag är helt ok!!

Till nästa bebis som kommer i maj har jag köpt en edge duo kombi (begagnad) och den planerar vi att ha lika länge.

VI har även en Brio sitty som vi har använt de gånger vi behöver en vagn och hon inte behöver sova.

GRATTIS skulle jag vilja säga till att ha valt en bra och lyxig kvallitetsvagn!!

Lycka till med bebisen!!

• Alvi

Jag har en (dock på g att säljas) och jag tyckte den var lite tung att lyfta ut och in i bilen, och att svänga, MEN alla vagnar utan svängbara framhjul är ju tyngre att svänga.

Jag är absolut nöjd, men inför lillasyskonet som bakas nu, vll jag ändå ha en smidigare vagn.

• mrsbygg
    Alvi skrev 2007-03-02 09:19:07 följande:
    Jag har en (dock på g att säljas) och jag tyckte den var lite tung att lyfta ut och in i bilen, och att svänga, MEN alla vagnar utan svängbara framhjul är ju tyngre att svänga.Jag är absolut nöjd, men inför lillasyskonet som bakas nu, vll jag ändå ha en smidigare vagn. blogg----> www.sisu.blogg.se
    samma här! va ska ni sälja eran för? lite ot sorry!
Svar på tråden Emmaljunga duo edge - klumpig??