• grisenlisen

Emmaljunga duo edge - klumpig??

Var på föräldragrupp i förrgår och blev lite orolig. Vi har beställt en Emmaljunga duo edge som skall levereras i april. Valde den vagnen för att vi tänkte att det var det lyxigaste åket för bebisen, stor och rymlig med bra ventilation till sommaren. Tog ett classic chassi ist för ett sportchassi eftersom det var lättare och mkt enklare att svänga med. Vi får plats med en stor vagn i bilen. Valde bort t.ex. city crossen för att den hade mindre liggdel, tänkte att man inte kan använda den lika länge och att det blir mer trångt åt bebisen. Men på föräldraträffen så var det tre mammor som hade haft duo edge och de hade bytt vagn efter ca 6 mån. Sålt duon och köpt en lättare sitttvagn för att de tyckte att duo edgen var så klumpig! Känns ju inte så kul nu när man har beställt en....

Ni som haft/har duo edge vad tycker ni??

• Svar på tråden Emmaljunga duo edge - klumpig??
  • grisenlisen

Är duo edgen mkt större än t.ex city crossen?? Är inget alternativ för oss att ha en vagn med små hjul (funkar nog inte i snön här i norrland) och vi vill inte ha en trehjuling. Crossen är ju ett alternativ... Någon som jämfört duo edgen och crossen? Är crossen mkt lättare och smidigare eller skiljer det sig inte så mkt?

• mrsbygg

gå in på emmaljungas hemsida där kan man jämför olika vagnar...
    men jag kan gå in å kika...

• bäääbis

Jag har en sådan vagn. Haft den till bägge mina barn. Använde även ståbräda till den större. Jag använder den än (sittdelen). Jag tycker att den har varit bra. Stor plats till bebisen. Måste dock sälja den och köpa tvillingvagn när jag ska ha litet igen o minstingen är så liten.
    Men som sagt, jag tycker om den.

• Rödstrumpa

Liggmått på City Cross med:citykorg 75x33x19cm, hårdlift 75x30x19
    Liggdel Duo Edge 79x33x20
    Så ja, det skiljer alltså 4cm i längd mellan dessa vagnar.
    Men, den största anledningen till att vi valde Crossen är vikt på chassit, 6,5 kg att jämföra med 8,9 på Duo Edge sport chassi.

Man får helt enkelt fundera på vad man tycker är viktigast, hur man kommer att använda vagnen osv. Allt kanske inte heller kan bli perfekt, även om jag tycker att den vagn vi valt verkar perfekt...

• Rödstrumpa

ps om jag har fattat allt rätt så är classic chassit till Edgen betydligt lättare, 7kg.

• grisenlisen

puffar igen Finns det fler som har erfarenhet av duo edge kombi?? För och nackdelar??

• Jessica24

Nej, den är inte alls klumpig.
    Vi har en Emmaljunga Edge Duo Combi och då med sport-chassi.
    Vi valde den för att den är rymlig, stabil och känns väldigt säker + att den är ju så snygg. Flört

Visst är den stor, men långt ifrån klumpig. Jag brukar svänga den med en hand då vi är i affärer osv och det är inga problem.

Jag skulle för allt i världen inte vilja göra mig av med den vagnen.

• LuMa

Vi har en 03:a och är riktigt nöjda!
    Den rullar lätt, är stor och rymlig. Sonen använde liggdelen tills han var runt året och dottern likaså. Nu är hon två år och sover fortfarande ute i den (i sittdelen) och har bra rum ännu.

Same shit, different name..
Svar på tråden Emmaljunga duo edge - klumpig??