• grisenlisen

Emmaljunga duo edge - klumpig??

Var på föräldragrupp i förrgår och blev lite orolig. Vi har beställt en Emmaljunga duo edge som skall levereras i april. Valde den vagnen för att vi tänkte att det var det lyxigaste åket för bebisen, stor och rymlig med bra ventilation till sommaren. Tog ett classic chassi ist för ett sportchassi eftersom det var lättare och mkt enklare att svänga med. Vi får plats med en stor vagn i bilen. Valde bort t.ex. city crossen för att den hade mindre liggdel, tänkte att man inte kan använda den lika länge och att det blir mer trångt åt bebisen. Men på föräldraträffen så var det tre mammor som hade haft duo edge och de hade bytt vagn efter ca 6 mån. Sålt duon och köpt en lättare sitttvagn för att de tyckte att duo edgen var så klumpig! Känns ju inte så kul nu när man har beställt en....

Ni som haft/har duo edge vad tycker ni??

• Svar på tråden Emmaljunga duo edge - klumpig??
  • Jesster

Vi har en med sportchassit och jag tycker inte alls att den är tung. Vet andra som har sagt det också men jag fattar inte vad de menar riktigt. Vagnen fullkommligt glider fram. Jag är supernöjd!

• iconic

jag puffar för den här tråden. Vill gärna ta del av fler erfarenheter...

• ArnaMy

Jag hade en duo edge åt min dotter som är född 2003, jag bytte efter 4 månader. Jag gillar att gå mycket och den vagnen var så stor och klumpig. Var jag du skulle jag tänka mig för en gång till över vad jag ska ha vagnen till. Är man som mig och går mycket är det enligt min mening ingen bra vagn. Åker man mycket bil och inte använder vagnen så där super mycket kan det väl vara okej. Jag tror inte man ska hänga upp sig på liggdelen, den används så pass kort tid att barnet knappast växer ur en liggdel innan man byter. Det jag tyckte var bra med vagnen var att man kunde packa mycket under och att den var snygg, men det är kanske inte det viktigaste. Den här gången har vi köpt en Urban Jungle i stället, betydligt lättare och smidigare.

• Jesster

Till ArnaMy´s inlägg vill jag bara kommentera att jag går ca 1-1½ timme/dag och tycker att vagnen är super. Får dock också nämna att de har bantat chassit med 2½ kg tills 2006-vagnarna kom, så 2003 var vagnarna lite tyngre än vad de är idag.

Har lufthjul och vagnen rullar jättelätt. Tycker att det är en perfekt promenadvagn, det var därför jag köpte den också.

Hade jag däremot bott i centrum och sprungit på stan och i affärer mycket så hade jag fortfarande valt en Emmaljunga, dock inte en Edge utan något mer slimmat som en City Jet t.ex.

• Bellan85

Min syster har en sån och hennes son är lite över året och jag tycker inte alls den är klumpig på något vis när jag "test"kört den, han har bra med utrymme och allt.. Hade jag varit dej hade jag varit nöjd med mitt köpt för det är en riktigt fin vagn!

• flipper07

Jag hade en emmaljunga duo edge till första barnet. Hade med classic chassit. Orkade dra på vagnen i 1 månad! Sen tröttnade jag tyngden.
    Dock kommer jag köpa en ny sådan till sommaren då är syskonet beräknat att komma.

• solin

Har en och vi älskar den. Liggdelen är stor och rymlig och det behövdes verkligen då vår kile är stooor för sin ålder. Han sitter nu bra i sittdelen och jag tycker itne den har varit klumpig. Visst väger den lite men det får man väl ta. Det är en rejäl, rymlig, ombonad kvalitetsvagn! Tänkte iofs köpa en liten sittvagn till sommaren som är lättare att ta med sig, men använda edge duon igen till vintern.

• grisenlisen

Är det ingen som använder liggdelen längre än 6 månader? Den har ju en bottenplatta som går att fälla upp så att barnet kan sitta upp i liggdelen också och sedan kan man fälla ner den när barnet ska sova... Är det användbart över huvud taget?

Någon som använt liggdelen som vagga inomhus? De visade i affären att amn kan haka av liggdelen och ställa den på golvet som vagga. Tänkte att det kunde var bra att ha på det viset t.ex. när vi ser på tv om man inte vill ha bebisen i knät... Synpunkter??

Ni som använder den som sittvagn, vad tycker ni om duo edgen?

• mrsbygg
    grisenlisen skrev 2007-03-02 13:20:26 följande:
    Är det ingen som använder liggdelen längre än 6 månader? Den har ju en bottenplatta som går att fälla upp så att barnet kan sitta upp i liggdelen också och sedan kan man fälla ner den när barnet ska sova... Är det användbart över huvud taget?Någon som använt liggdelen som vagga inomhus? De visade i affären att amn kan haka av liggdelen och ställa den på golvet som vagga. Tänkte att det kunde var bra att ha på det viset t.ex. när vi ser på tv om man inte vill ha bebisen i knät... Synpunkter??Ni som använder den som sittvagn, vad tycker ni om duo edgen?
    bottenplattan tyckte jag inte var speciellt bra. blev så konstig läge så saga satt bara ihop sjunken å d såg inte alls bra ut!!
    "vaggan" använde vi aldrig så.

sittvagen är bra, men den är ganska stor! jobbigt å ta sig fram osv. därför köpte sambon ny sittvagn som var mindre å smidigre!
Svar på tråden Emmaljunga duo edge - klumpig??