Välja hund, test?
Hej!
Vi vill skaffa hund men vet inte riktigt vilken ras vi ska ha. Det finns ju så himla många att välja mellan!!! Några tips? Eller finns det nåt slags test man kan göra för att se vilken hund som skulle passa bäst?
Hej!
Vi vill skaffa hund men vet inte riktigt vilken ras vi ska ha. Det finns ju så himla många att välja mellan!!! Några tips? Eller finns det nåt slags test man kan göra för att se vilken hund som skulle passa bäst?
miamisan: Ja, det är ju en riktigt fin hund! Hade glömt bort den. Och som biolog så måste man ju bevara en lantras!
min syster föder upp dogue de bordoux hundar även kallad fransk mastiff tror jag att det är. de är heeeelt underbara, lugna o har ett fint temperament. du vet filmen turner o hooch med tom hanks. en sån hund är det.
Buttelina: Hm, tja, fast är de inte svåra? De är ju coola på nåt sätt iofs.
Det är svårt att skaffa hund. Man måste fundera igenom noga vad man ska ha hunden till, alla hundar behöver mycket motion och lek samt tränning. Det är tidskrävande att ha hund spellar ingen roll om man har en tax eller en rottis.
Sen beror det på vad man ska göra med hunde, ska man tävla? gå kurser? Vill man ha en liten hund eller stor eller varför inte en mellan hund. Det är rena djungeln med hundraser tror det finns 300 att välja mellan i sverige.
Vill man ha en familjehund så skulle jag rekomendera en golden retriver men då är det lite pälsvård. Det är en hund som behöver lagomt med motion. Har själv en golden tik som älskar barn. hon är en riktigt familje hund, som inte kräver så mycket.
mysmatte: Ja, de är ju fina. Vi hade labradorer när jag växte upp. Också fina! Kanske man ska satsa på en av dem kanske? Vi får se. Ska i alla fall vara väl förberedda när vi väl skaffar hund!
Ja det är viktgit att vara väldigt förbered. Jag frågade ut alla som jag kände som hade hund om vad dom trodde passade mig, vad man behöver till hunden. Kan säga att under min hunds första år la jag ut nästan 25 tussen. då kostade hunden 9 tussen men sen ska man ha saker till henne också.
Labradorer är ju också finna här där jag bor finns det 3 st svarta labrador hannar som tycker mycket om min tik.
Min syster har alltid vurmat för golden och sa direkt att det är rasen för mig, var först sugen på rottis men har en storebror som alltid haft rottis och han talade om att jag var för vek. det är ingen sällskapshund som en golden. skaffar jag en till så blir det kanske en flatt eller en nova scottia dusch tolling retriever dom är så söta.
Du åk och besök någon kennel det kan vara till hjälp!
mjölk: min syster har 6st
dom e inte svåra,de behöver en bra uppfostran sen är de stans goaste hundar. ska jag ha hund vill jag ha en sån.
såg att du bor i lund. att du inte åker till hundutställningen som e i malmö nästa vecka...
Aha, hundutställning! Verkar skoj!
där kommer vara 2700 hundar i alla möjliga olika raser...