• J79

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Tack Sole för tråd fixet!

Var till bm igår och den var nästan fixerad, ruckbar alltså...
    Annars var alla värden och blodtryck finfina. Sf var 33,5cm så hon trodde att det nog inte blir en så stor bebis.

Vilket fantastiskt vårväder. Det jobbiga är att mina fötter är så svullna att jag bara kan få på mig ett par skor och det är varma vinterskorna. Längtar efter att få tillbaka min kropp!

Jag är också väldigt sugen på att ta en tur med vagnen ute. Tänk om ett år är man nog rätt trött på att alltid behöva släpa på en vagn.

Trevlig helg!

• J79

Sole vi har ju samma bf datum inte kan du väl föda nu utan mig!
    Lycka till idag och hoppas att du blir kvar efter kontrollen. Tänk snart är din kropp bara din igen och barnvagns promenaden nära.

Soffy hoppas att det blir bebis i helgen för dig också!

• J79

Grattis Swenglish!

Soffy och Emma3 lycka till!

• J79

Nej, nej, nej ingen bebis här inte... Har bara varit inne en snabbis här för att kolla att alla mår bra och deras bebisar. Känns overkligt att om ca två veckor är jag inte gravid längre, känns som om jag varit gravid hela livet. Längtar efter att få träffa min inneboende!

Kommer att tänka på dig imorgon Bassekatt!

• J79

Jag tycker också att humöret pendlar varannan timme. Jag kommer snart att vara ensam gravid då ni andra myser med era bebisar. Har ju inte nått bf datum ännu så jag borde väl inte klaga...

Zul hoppas att du blir igångsatt om det är vad du vill.

• J79

Det står i min graviditetskalender att jag har tre dagar till förlossning, önskar att det blir så.

• J79

Oj,oj Björklöv snart kommer det en bebis, lycka till!

• J79

Ingen bebis på gång här! Funderar också på att färga mina ögonfransar och ögonbryn idag. Läste igår att det alltid föds flest barn just i mars/april och att sjukhusen måste skicka runt stackars gravida. Tycker att det är konstigt att danderyd väljer att passa på och bygga om nu när det är flest som föder.

Ni på övertid hoppas att era bebisar tittar ut i helgen! Men måste erkänna att jag tycker det känns bra att inte vara kvar som ensam gravid i tråden. Bf på måndag, hoppas att den kommer då!
    Ginger hur går det för dig och blodtrycket? Är du okej, kanske redan fött?

Trevlig helg alla blivande, nyblivnamammor och helt underbara bebisar!

• J79

Instämmer med de andra fortfarande gravida att självklart ska ni prata bebis, amning och allt annat som det innebär med att få barn! Tänk vad mycket vi lär av er, olika förlossnings berättelser, råd och tips till förlossningen och första tiden efter. När jag kommit hem med bebis och amning krånglar vet jag nu att det är helt normalt att känna sig som en dålig förälder men att det blir bättre. Fantastiska tips och råd får vi ju ta del av. En fördel med att vara sist med att få bebis.

Pippil8 jag har också haft förverkar i natt, har haft det av och till senaste veckan. Börjar bli trött på det vill att det ska komma igång på riktigt. Annars är min mage nästan hela tiden hård och sammandragen. Livmodern är väldigt lättretad behöver nästan bara stryka handen på magen så blir den alldeles hård.

Måste bara säga att ni alla har fått fantastiskt underbart fina bebisar och när jag läser tycker jag att det verkar som att ni är väldigt fina mammor. Allt ni skriver om handlar ju om hur ni kan göra det bästa för era barn.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4