• J79

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Sole välkommen hem! Låter som ni haft det riktigt bra, blir så avis men rolig för dig.

Majlinsa: vad oroliga ni måste ha blivit. Hoppas nu att han ska få vara frisk och må bara bra. Usch längtar inte till den dag då det är något med E jag kommer att vara så orolig då, hönsmamma som jag är.

Karin99: jag har inte druckit alkohol sen jag fick veta att jag var gravid.

E har varit inne i 7-9v fasen ett tag nu men jag tycker att det börjar bli bättre igen. Hon hade dock ett återfall på morgonen när jag pratade med min chef i telefonen skrek och luftade sina lungor riktigt ordentligt. Hon som aldrig brukar skrika så men då passade hon på minsann.

• J79

Vad roligt att vi blir så många imorgon! Det finns många ställen att äta på runt St:Eriksplan och Odenplan vi måste bara leta reda på var vi kan rymmas med vagnarna... men det fixar sig alltid. Kl.13:45 ska jag och E på 2mån kontroll, stora damen har hon blivit.

Sole vad trevligt av dig att bjuda till Farsta kommer gärna om jag får!

• J79

Emma: Wow vilken tillväxt från förra gången. L och E var då ungefär lika stora. I dag på 2mån kontrollen var hon 59cm lång och vägde 4870g.

Sofffy, Lillie och Bianca tack för den trevliga lunchen!

Björklöv: jag hoppas att du mår bättre idag och att du och K kommer på fredag.

Tack Sole vill gärna komma!

Fika/lunch i Farsta fredag kl 12
    Sole
    Karin99
    Bianca
    Vivs
    SanniXx
    Hellur
    J79
    Björklöv (troligtvis)
    Sofffy
    Lillie
    Lillenlillen
    Ginger

• J79

SanniXx: E har sovit i egen säng sen den dag hon föddes, på natten alltså. På dagarna sover hon lite var som helst men gärna i min famn. Jag lägger E i hennes korg efter jag ammat säger "god natt" och går sen ut från rummet ställer dörren på glänt. Hon har aldrig protesterat eller varit ledsen. E ligger där inne och fäktar ibland lite med armarna en stund och somnar ganska fort. Försöker att lägga henne vid 22 tiden för att få lite vuxentid på kvällen. Senaste veckan har hon sovit 22-05:30 ammat sover i egen korg till 08:30 ammat och sover/myser sen på mitt bröst till 10.
    Sole: jag byter blöja i mörkret varje gång hon ätit på natten.

I morse efter 8:30 amningen hade vi kräk och bajskalas i flera omgångar det kom på både E och mig... Jag var helt slut när vi äntligen kunde lägga oss en timme senare.

Lillie74: Okej, det låter bra ska försöka hinna dit i tid. Du har ju mitt nr så ring när du lämnar Fridhemsplan så vet jag att du är på tåget och vilken vagn jag ska ta.
    Sofffy vill du också göra sällskap med oss?

• J79

Jo jag glömde, Tellie välkommen till vår tråd!

• J79

Soffy: det hade varit jättetrevligt med en promenad men jag sitter nu och väntar på att en kompis ska komma hem till mig. Men kanske att nästa vecka passar de ngn dag?
    Ang. imorgon är det inte närmare för dig ett stiga på vid fridhemsplan? Annars så kan vi ses nere i tunnelbanan St:Eriksplan kl.11:25 passar det?

Jag är trött i benen efter Esthers och min promenad. Är så ruskigt otränad...

Frill: Vad skönt att A bestämde sig för att ha en bra dag idag.

• J79

Tack för en till trevlig träff!
    Sole jag hoppas att du hunnit med det du skulle har lite dåligt samvete över att vi blev kvar så länge och att du nu får stressa runt. Ursäkten är väl att vi hade så trevligt och tiden bara rann iväg...

Karin99 vad roligt att du redan lagt ut bilderna. De är så söta allihopa.

• J79

Hej tjejer!
    Igår var E trött när vi kom hem hon sov nästan hela kvällen. Var vaken 21-22 sen la jag henne och hon somnade bums. Hon sov sen till 07:30 då vr det dags för första amningen sen somnade hon om igen och sov till 09:30! Idag har vi varit ute och promenerat och ätit smarrig glass.

Hellur vad roligt hoppas att du slipper nappen nu. Jag måste också försöka göra en insats för att bli av med den.

SanniXx får jag kika in och titta på bilderna från träffen?

Nu tjoar chefen antar att hon är hungrig igen!

• J79

Karin99: Vilka trötta bebisar vi har. E somnade ca 21 idag men hade nog somnat tidigare om jag lagt henne. Tyckte att hon var så himla gnällig och kunde inte förstå varför, så slog det mig att stackars barnet är förmodligen trött och försöker säga "jag vill gå och lägga mig". När jag kom in i sovrummet med henne blev hon tyst och slappnade av gav mig ett leende när jag la henne i korgen och somnade. Gud vilket dåligt samvete jag hade...
    E vaknade aldrig under natten för att äta däremot vaknade jag 6:30 och var tvungen att kolla om hon andades.

• J79

Grattis på morsdag, vår första!
    E kunde inte vänta med att fira väckte mig redan 03:30 och somnade hon om när hon fått sig en slurk mjölk. Sov till 08:00 mat och sov till 10. Då väckte E och pappan mig med present. Av pappan fick jag en puss och av dottern en ordentlig spya på brösten...
    Jag är inte så förtjust över hennes kanske nya sovrutiner hoppas att det var ett undantag. Jag som var så nöjd igår.

Bianca hoppas att A inte får för sig att ändra sig det är ju så skönt att få sova en hel natt.

Kram!

• J79

Vilken härlig dag det var igår och sol blev det!
    Jag fick en presentkorg med spagrejer och två trisslotter men ingen vinst här heller. Vi hade en härlig promenad till norr mälarstrand åt glass och sen hem igen. E var trött och sov nästan hela em. 22:30 la jag henne och 06:30 vaknade hon och var hungrig sen somnade vi om och sov till 09.

Sofffy kanske att hon tar flaskan om du inte är med och Tobbe matar henne?

• J79

Hur många blir vi på ons? Annars så kan vi väl ses på Kulturhuset?

• J79

Tack för fikaträffen trevligt som vanligt!

SanniXx: det låter väldigt gott.

Karin99: jobbigt med en grindag imorgon har ni säkert en toppendag.

• J79

Lillenlillen: Vad otäckt! Tur att det gick så bra som det gjorde man vill inte ens tänka vad som hade kunnat hända. Kram på dig!

Swenglish: Vad skönt för dig att det såg bra ut förstår att du har varit orolig.

Sitter här och kniper efter att jag läst era inlägg...

• J79

SanniXx: vad pysslig du är önskar att jag också var det.

Sole din stackare hoppas att du ska känna dig bättre efter naprapatbesöket.

E ligger och sover fortfarande bara jag som är uppe. Ska till bvc idag och träffa mammagruppen. Undrar om de är lika trevliga som er?

• J79

Äntligen vilar lillan en stund. E har varit rätt krävande idag vill BARA stå blir arg annars. Hoppas att hon sover en stund nu hon borde vara trött efter sina övningar.

Min mammagrupp var trevlig (inte som ni förstås) och jag tror de flesta var runt min ålder (jag är 27år). Roligt att ha några att ta spontana promenader med.

• J79

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, möts vid gångbron från Fridhemsplan?) tisdag 5 juni:

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen, förutsatt att det blir riktigt bra väder!
    J79

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4