• J79

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

FIKA PÅ TISDAG KL 14 (ev. på Nyfiken Gul om vädret är bra)

Swenglish
    Hellur
    Lillie74
    Pippil8
    Sannixx
    Ginger
    Karin99
    J79

• J79

Emma3 Ja det var mycket som var nästan lika, både bebis och mamma...

• J79

I dag hade E en sån där gråtatack som några av er skrev om igår. Hon var glad och nöjd låg på skötbordet och log plötsligt i samband med att jag tog av blöjan började hon gråta och tårarna sprutade. Hon slutade inte förrän jag hållit henne nära en lång stund. Fy jag ville också gråta då!

Karin vi ger inte ersättning. Hon äter väldigt mycket på kvällen och mina bröst känns tillslut som två tomma påsar. Men hon sover länge och bra på natten är nöjd och ökar bra i vikt, så jag tycker inte att det finns någon anledning att ge henne det.

• J79

Lillie E hade sovdagar lördag och söndag då hon bara vaknade för att äta. Hon vaknade iofs själv och åt bra och var glad men somnade sen igen. Jag tror hon hade en tillväxtperiod då för det känns som om det har hänt mycket med henne de senaste dagarna. I dag har hon varit vaken större delen av dagen som hon brukar. Låter bra att F är vaken nu och är pigg.

Ang. vardagsrutiner så får E äta och sova så mycket eller lite hon vill på dagarna och på kvällen eftersom hon sover så bra på natten än så länge.

Jag träffas gärna vid Åhlens 13:45 imorgon

• J79

Hej tjejer och tack för idag!

Lillen vad söt Inez är, fast det vet du nog redan... E ser också ut så där runt munnen efter hon ätit färdigt, ganska gulligt tycker jag.

Sole vad härligt det låter trots lite grinig bebis. Imorgon är det en ny dag och då är han säkert på sitt bästa humör, hoppas!

• J79

Bassekatt vad mycket gott ni bakade era gäster har tur...
    Rolig ide med bildspel jag vill också ha det på Esthers dop.

Ginger E brukar ibland när hon äter på kvällen bli väldigt hetsig och verkar hungrig, gnäller och pickar hysteriskt när hon ska ta bröstet, suger lite och släpper och gnäller samt kräks. Jag har nu börjat ge nappen då istället och det brukar hjälpa. Jag tror ibland att de inte riktigt vet vad de vill. Skönt att det fungerade att ge ersättning så han kunde bli lugn igen.

Karin och Lillen jag tycker att det låter lockande med ett nytt bajsbeteene för som det är nu så bajsar E efter nästan alla måltider och det kan komma i omgångar då. Vi har ett dyrt blöjkonto...

Ang. AD droppar så kommer jag alltid ihåg dem. Ger på morgonen när jag äter frukost och hon sitter och tittar på, har det på rutin och därför glömmer jag inte.

• J79

Bianca här finns det en till partybebis, E somnar alltid mellan 23-00:30 och sover länge vilket passar morgontrötta mamman. Undantaget var igår då hon somnade 21 och sov till 06 ammade i 10min och sov sen till kl.9. Kanske att hemligheten här också är att vi har ett mörkt sovrum så länge vi vill på morgonen.

• J79

I dag har vi varit på Elverket och ätit brunch med några vänner. Sist vi var ute med dem var samma dag som mina värkar satte igång.
    Jag var lite orolig hur det skulle gå då hon senaste dagarna har varit ganska grinig och bara velat vara nära i famnen. Tur hade vi hon låg nästan hela tiden i sin vagn och sprattlade och vevade och var på riktigt gott humör.

E har senaste dagarna kämpat för att inte somna dagtid. Man skulle kunna tro att det gör ont att somna som hon kämpar för att vara vaken. Man hinner ju inte med så mycket hemme när hon är vaken och får all tid och uppmärksamhet. Men det finns inte något ont som inte för något gott med sig, hon har somnade igår 20:00. Trevligt med bara vuxentid en kväll. Var dock tvungen att väcka henne kl00 eftersom mina bröst är vana att amma då men sen sov hon till kl09!

SanniXx vad mycket fint du köpt till Ida. Visst är det roligt att handla till de små. Läste att du även köpt en ny vagn, vad roligt. Vad blev det för vagn?
    Jag har också köpt PoP vindfleece, en röd i stl 80! Blir nog bra till nästa vår.

Trevlig lördagkväll!

• J79

SanniXx: Jag kikade in på Emmaljungas hemsida och såg vagnen vad fin den var hoppas att du och Ida blir nöjda. Får man fråga varför du köper en ny vagn? Jag håller med om att det är mycket roligare att handla till E än till mig själv. Jag gick efter deras storleksguid när jag valde storlek, 80 = 9-12 mån.

• J79

PROMENAD MÅNDAG:
    Swe
    Hellur
    Sofffy
    Frill

FIKA FREDAG:

bianca2
    hellur
    pippil8
    Sofffy (kanske)
    Frill (kanske)