• J79

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Zul lycka till!

• J79

Härligt Bianca hoppas att du har värkar nu och är kvar på förlossningen!

Här har det hänt grejer slemmisen har släppt med besked här på morgonen. Hade några ordentliga värkar några timmar innan. Har varit och ätit brunch på Arizona med några vänner och det blev många besök på toa pga risig kista. Har nu sammandragningar och lätt mensvärk. Jag hoppas att det ska komma igång på riktigt. Bf imorgon, kanske den kommer ut närmaste dagarna?

Hoppas att det inte har blivit så utdraget för Zul.

• J79

Hej tjejer! Äntligen tillbaka och med en perfekt och underbar liten flicka. Har legat på danderyd till idag. Åkte in sön em och på mån 26e tidigt på morgonen (bf) är hon född.

Lilltjejen är gul så vi har vandrat mellan bb och neo för solning hela veckan. Riktigt jobbigt. Väntan på provsvar som ska avgöra om det blir solning eller hemgång. Så äntligen igår hade biliurubinet gått ner så idag fick vi permision att åka hem men måste tillbaka till neo imorgon sön kl.11 för nya tester. Om det har fortsatt att sjunka blir vi då utskrivna, hoppas för annars blir vi fast där igen. Det är så stressigt har gråtit floder jobbigt när hon ska sola i flera timmar och jag inte kan vara med henne. Kändes så konstigt de nätter hon skulle sola och vi fick gå och lägga oss själva på bb. Jag vill ju inte vara mer än en halvmeter från henne. Känns helt underbart att få vara hemma.
    Jag hoppas att ni och era bebisar mår bra! Har alla bebisar kommit ut nu?
    Nu ska jag läsa allt som skrivits under veckan.

• J79

Grattis till alla som nu senast fått små bebisar (ingen nämd ingen glömd)! Lycka till idag Björklöv. Hellur hoppas att det kommer igång nu! Förstår att du känner dig deppig.

Så äntligen är vi hemma på riktigt! Provsvaret visade att det hade gått ner ännu mer så hon behöver inte sola mer. Känner mig så glad.
    Vår lilla prinsessa har inte något namn ännu provsmakar på två namn och kan inte riktigt besämma oss. Men jag kommer att raportera när jag vet. Hon var 51cm lång och vägde 3370g när hon föddes och idag vägde hon 3317g. Hon äter som en liten häst. Fortsätter hon med viktökningen som hon gjort senaste dagarna är hon uppe i sin födelsevikt imorgon när hon då blir en vecka gammal.
    Måste avsluta och gå och amma igen...

• J79

Glad påsk!

Grattis Björklöv och Hellur! Jag hoppas att jag inte glömt att gratta någon av er andra som nyss fått smått.

Lillenlillen vilken underbart söt liten påsk kärring!

Soffy jag ska inte med till hagaparken. Sambons sista vecka hemma... Men senare får det bli barnvagnspromenader i vårsolen.

Swenglish jag har använt mig av amningsnapp från medela när jag ammar, hade sår och blåsor som nu är helt borta. Jag använde den till bröstvårtorna var helt läkta.

• J79

Sannixx vilken fin bild!

Swe- jag läste att du tycker att bh inläggen fastnade i såren. Jag hade själv samma problem när jag använde Natusan bh inlägg fick då tips om att använda Pigeon istället för de fastnar inte i sår. Jag har även använt Medela och de fungerar lika bra.

Skönt att läsa att man inte är ensam om amningsmaraton. I förrgår och igår åt Esther hela tiden. På bb sa de till mig att när barnet har en tillväxtperiod så vill de äta hela tiden för att få igång ännu mer mjölkproduktion i brösten. Det tar ca två dagar för brösten att komma ikapp barnets behov av mjölk. De sa till mig då att jag inte skulle ge ersättning för det gör att man själv inte producerar tillräckligt mjölk. Man ska bara låta barnet få suga så mycket den vill för då kommer mjölken och att man inte ska oroa sig för att mjölken inte ska räcka till, för det kommer den att göra.

Efter dessa två amningsdagar är Esther nu helt slut. Hon ammade igår kl.20 och sov sen till kl.03 ammade och somnade sov till kl.09 ammade. Idag har hon inte alls varit särskillt hungrig utan vill mest bara sova. Mina stackars bröst som nu är vana att bli ammade hela tiden kommer snart att sprängas!

Vi var igår till bvc och hon hade gått upp från 3580g till 3920g på en vecka! Hon är världens snällaste bebis (enligt hennes mamma och pappa). Så nöjd hela tiden, har inte ens skrikit en hel minut sen hon föddes. Jag kommer att få en chock den dan hon bestämmer sig för att skrika.

Tråkigt att jag missade träffen i fred verkar som ni hade det himla mysigt. Kan inte nu på tor heller för mina föräldrar kommer på besök. Men kanske att nästa gång passar...

• J79

Ja vilken tur vi har sole. Men vem vet kanske de bara samlar energi för att kunna slå på stora trumman när vi minst anar det...

swe jag har köpt inläggen både på babyland och på babyproffsen. Grattis till lyckade amningen idag!

• J79

Pippil8 Jag har köpt amningsinläggen både på babyland och på babyproffsen. Esther äter också länge tror det är ganska vanligt. Han skriker nog för att han även har gaser i magen som trycker på.

• J79

Hej tjejer!

Frill hoppas att du blir "friskförklarad"!
    Swe tråkigt det där med tån, det gör ju så ont.

Soffy jag tycker att du ska ge Ebba ditt efternamn. Tror inte att man får ge barnen dubbelefternamn längre, vill man att barnet ska ha bådas namn måste ett av namnen bli ett mellannamn. Jag hänger gärna med på dina promenader någon dag. Måste dock bli längre fram i vår för nu jag fått tillbaka foglossnings besvären och har svårt att gå. Trodde att det var över...

Esther är också vaken mycket på dagarna och har senaste dagarna nästan vuxit fast på bröstet. Har dock turen att hon sover bra på natten ammar ca kl.05, kl.09, och vid kl.11 och då stiger vi upp. Så har hon faktiskt sovit i en vecka nu.

Bassekatt tycker synd om dig, att inte få sova är ju värsta tortyren. Önskar dig och din man en god nattsömn!

• J79

Jag kommer också! Kul!

Fika Söder imorgon kl.15 (ons) Brunogallerian
    SWe
    sole
    Sofffy
    Frill?
    bianca2
    Zul
    Lillie74
    J79

Var ligger Brunogallerian?