• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Lillie - exakt det hände Jennifer igår! Hon låg på skötbordet, nöjd och glad och började plötsligt gallskrika.. trodde inte ens hon kunde skrika så högt. Jag vart helt förtvivlad och trodde jag hade gjort illa henne på något sätt men kunde inte komma på hur!

Jag har 5kg kvar nu, får också bara på mig mina gamla för stora jeans.. har i alla fall tagit mig i kragen och slutat med allt socker! Får väl se om det har någon effekt..
    Ging - skönt att du får börja jogga, jag hoppas de kommer säga samma sak för min del på efterkontrollen i juni!

J har börjat vakna med ljuset på natten nu.. halv fem är hon helt klarvaken och ligger och pratar! Det tar över en timme innan hon somnar om efter att ha ätit då. Hon brukar äta vid två, halv fem och sju ungefär så inte mycket sömn för min del heller

Synd att ni ska ses på tisdag nästa vecka, den enda dagen jag inte kan.. men jag får följa med nästa gång!

• Vivs

Sole - Jennifer stoppar också händerna i munnen hela tiden... märkligt hur mycket hand det får plats i den lilla munnen

Swe - ja, äntligen fredag, underbart när hela familjen kan umgås!

• Vivs

Någon annan än jag som tycker liberos blöjor läcker mycket? Bajs, alltså... testar pampers nu och tycker de verkar fånga upp allt bättre..

• Vivs

Lillie - ja, det var verkligen en skön frisör! Synd att inte alla är såna.. har också tänkt gå och klippa mig någon dag men som det låter här i tråden så blir det nog en kvällstid för mig också!

Missa schlagern gör jag definitivt inte! När jag var på förlossningen sa jag till barnmorskan att bebisen måste ut fort så jag inte missar melodifestivalen He he.. vad gör man inte för lite schlager!

• Vivs

Karin - jag ger ingen ersättning alls, har inte ens provat nappflaska..

Jåll - lustigt.. mina värkar började också på torsdagen (fast jag trodde det var förvärkar då..) och Jennifer föddes på lördagen kl 15.35! Nästan samtidigt alltså... vilket sjukhus var du på? Inte KS väl?
    The Ark- låten gillar inte jag heller men jag tror den har rätt god chans ändå. Hörde låtarna i ett sammandrag i torsdags, verkar finnas en del hyfsade med.. vi får se hur det går, spännande är det i alla fall!

• Vivs

Karin - jag har också fått mer mjölk sedan några dagar tillbaks! Skumt...

Verkar vara många med ryggont, hoppas det blir bättre för er alla snart! Och Sole, hoppas du blir bra till resan!!

Jag vet ingenting om några standardmetoder eller Anna W heller så jag kör mitt eget race Lillan har börjat somna vid nio på kvällen och jag har så smått börjat få henne att somna i sin egen säng så det blir nog bra! Däremot har hon börjat bli rätt gråtig och måste underhållas heeeela tiden, slutar man så gråter hon

• Vivs

Låter som ni hade trevligt igår trots lite kyla!

Soffy - du är verkligen grymt lik lilla Ebba!

Lillen - jättefina bilder! Kladdigt blir det här med efter maten! Din tjej e verkligen stor, kan inte fatta att våra är lika gamla!

Bassekatt - jag har tänkt göra ungefär som du inför dopet men det är i september så jag har lite tid att planera! Fick nu lite tips på smarriga grejer, tack för det!

• Vivs

Hej på er! Härligt med långhelg!!
    Jag har också tänkt stanna hemma till efter nästa sommar, fast ev. går jag in lite tidigare och jobbar någon natt eller helg ibland om det behövs..

Ang. nattning så har jag börjat lägga Jennier i sin säng kl nio på kvällen. Då får hon ligga där tills hon somnar. Vissa kvällar går det hur bra som helst och hon somnar efter fem minuter, vissa kvällar tar det en timme. Och det är hjärtskärande att inte ta upp henne när hon skriker och den söta lilla underläppen putar ut men jag har hittills lyckats hålla mig
    När hon somnar sover hon till två-tre ungefär. Då lägger jag henne i vår säng så sover hon till sex ca och sen somnar hon på min arm en timme till.

Får se om jag kan följa med nästa vecka vid något av tillfällena, har lite att göra men det vore roligt att träffa er!
    Ha en härlig fortsättning på helgen!!

• Vivs

Majlinsa - låter inget vidare alls det där..men, det löser sig nog ska du se!

Karin - jag dricker ingen alkohol, tycker inte heller det känns bra. Dessutom har jag inte druckit på så länge så jag kan lika gärna vänta några månader till, det gör mig inget alls.

Hoppas ni får trevligt på prommisen, vädret ser ju lite halvtrist ut så man får hoppas det inte börjar regna!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4