• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Pippil8 - lycka till!!! Det kommer antagligen gå hur bra som helst! Glöm inte andningen så fixar det hela sig

Bassekatt - vad skönt att ni fick en fin begravning! Oroa dig inte för operationen, jag jobbar ju med patienter som opereras, att sövas är inga problem! Som Swe säger - det är bara att sova.. och nålarna är inte farliga, du behöver ju bara känna av ett stick så ska det räcka och narkospersonalen brukar vara otroliga stick-experter

Sole - jag hade inte tänkt på att bebisarnas personnummer är telefonnummer! Jennifer har samma som ett mob.nummer i Solna.. sjukt!

Swe - för oss dröjde det drygt en vecka innan vi fick personnumret så det kommer nog!

Nu är det snart dags för en vårprommis! Härligt underbart väder!!

• Vivs

Björklöv - skönt att det inte var någon fara med bebisen! Fy vilken oro du måste ha känt!

• Vivs

Frill - exakt så där gör min tjej också! Hade du någon bra lösning på det? Du kanske har skrivit det förut? Har varit lite slarvig att läsa på sista tiden..

Sole - låter ju helsjukt med krockarna! Den korsningen får man ju akta sig för...

Cirpen - här är det också gasigt i magen. Fick en liten broschyr från BVC om magknipsmassage så nu har jag börjat med det varje kväll..sol och måne och vattenhjul Får se om det fungerar! Ska även hoppa över att äta gasbildande saker. Och rapa har jag börjat vara mer ordentlig med också!

• Vivs

Ginger - grattis!!!

Lillie - jag masserar med babyolja. Igår när jag masserade kom en himlans massa pruttar och rapar Trots det var lillan omöjlig som vanligt och höll mig vaken långt in på natten men sen sov hon som en sten i flera timmar, underbart! Efter en stunds massage ser hon lugnare ut och man får små leenden så jag tror det känns bra för henne ändå..

Bassekatt - jag förstår din frustration! Man känner sig som världens sämsta mamma när man inte får tyst på den stackars skrikande bebisen..men, bebisar kan ju bara prata genom skrik och sömnbristen hör nog tyvärr till den här tiden..vi är nog inga dåliga mammor för det Framåt sommaren kommer det nog lugna sig tror jag!

Igår var jag ute på en 2-timmars promenad ensam med bebis! Hon sover mest när hon ligger i barnvagnen så det känns tryggt. Har inte vågat åka buss eller rulltrappa än men det kommer väl! Idag ska vi på BVC-besök! Kram på er i vårsolen!

• Vivs

Grattis Zul och Bianca!! Härligt att det gått bra för er båda!

Stackars stackars er som bara går och väntar på bebisarna... jag tycker det känns som en evighet sen jag fick barn! Jag hoppas verkligen det sätter igång på riktigt nu! Och, Björklöv - min latensfas började med tio min värkar och på nätterna kände jag nästan inget så om du har tur kanske du också är ordentligt öppen när du väl åker in och får en snabb förlossning

Igår upptäckte jag att jag fått sår på ena bröstvårtan igen! Har inte haft det sen första veckan..suck! Känns inte som att amningen kommer att bli speciellt behaglig och rolig någonsin! Lider verkligen med er som har stora problem och riktigt ont hela tiden!

Oj, vad alla era bebisar verkar växa! Min lilla flicka har bara vuxit 2cm och 300g sedan förlossningen.. fortfarande för liten för baby björnen Men, hon följer sin egen kurva i alla fall så jag antar att det inte är någon fara! Hon är kanske bara en liten tjej..

Nu får jag besök här! Hej med er så länge!

• Vivs

Grattis J79!!

Bianca - gud så söt liten August

Medusa - jag har gått ut några gånger trots att Jennifer skrikit.. hon blir tyst efter en kort stund även om hon inte alltid somnar direkt. Har också fått napp att fungera hyfsat ibland, framför allt när hon åker vagn..

Jag hörde efter på BVC ang att Jennifer blir så hetsig när hon äter, fäktar med armarna och sen bara äter lite och sen somnar, vaknar igen och gör samma sak... det är tydligen vanligt när de är så små, alla orkar inte äta så mycket på en gång. Det blir bättre när de växer till sig lite, då äter de mer på en gång och är vakna längre tid. Så, det är bara att kämpa på!

• Vivs

Har jag sagt grattis till dig, Pippil8? Mitt minne är inte så bra..lider av sömnbrist Stort grattis i vilket fall!!!

Hellur - håller tummarna för dig nu!

• Vivs

Hej hej alla!

Hellur - lycka till idag!

Björklöv - hoppas allt går bra för dig!

Lillen - kul med statistiklistan men jag tror du glömde dig själv? Rätt lika mellan killar och tjejer...

Fick just en ordentlig kaskadkräkning över mig...det är så trist tycker jag, vill ju bara att det ska fungerar som det ska liksom. Pumpade väl ur lite för lite innan skulle jag tro.. förstår er, Sole och Swe med era pumpproblem. Själv har jag det också, men åt andra hållet! Men låst av en pump är jag med. Igår fikade vi hos några kompisar lite spontant. Hade pumpen hemma så när Jennifer blev hungrig fick vi åka mitt i allt.. inte så kul! Vet inte riktigt hur man ska kunna åka till stan och så, man kan ju inte direkt sätta sig med en pump vart som helst!

• Vivs

Hellur - kanske du får bebis på Biancas födelsedag! Hoppas verkligen den kommer ut snart, måste kännas tugnt att få sist!

Bianca - om de kräks mycket beror det oftast på att de har omogen magmun..det fixar sig med tiden. Det finns några mer allvarliga fel som gör att de kaskadkräks men som jag förstod det så har de ordentligt nedsatt allmäntilltånd då och kan inte kissa/bajsa heller... ta upp det med din Bvc-syrra i morgon så kan man ju följa vikt och längd lite oftare för att se att bebis får i sig tillräckligt!

• Vivs

Segt, Hellur... men som du säger, så kommer det en bebis snart! Smart att städa och fixa innan du åker in, det är inte vad man har tid och ork med när man fött barn
    Ang kläder så använde vi bara landstingskläder till mig och bebis när vi var på BB. Hade med ett gäng kläder men fick inte användning för några.. jo,förresten, mina mamma-mjukisbyxor använde jag till landstingsskjortan när jag kollade melodifestivalen, kändes lite mer påklätt

Måste bara berätta att Jennifer har börjat le på riktigt nu.. när jag ler mot henne får jag ett stort tandlöst leende tillbaks! Hur underbart är inte det...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4