Inlägg från: Karin99 |Visa alla inlägg
  • Karin99

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Nu har jag lagt upp en bild på bebisinvasionen i min soffa idag:

merbarntankar.blogg.se/

ALVIN Henry Diego * 070315 * mammas ögonsten
  • Karin99

Bra tips Lillen! (gör en mental anteckning)

• Karin99

Sole: Vilken tid blir det på fredag? kanske bäst att du bestämmer som ska ta emot invasionen

• Karin99

Sole- är du säker på att vi får plats allihop?

Det är väl enklast om alla tar med sig det de vill äta? (det är ju lunchtid) Jag tycker det var smidigt att vi gjorde så igår - men det var ju improviserat att vi gick hem till mig.

vad tycker ni andra?

I natt har jag blivit totalt nerbajsad av alvin. jaja, nån gång ska ju vara den första

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Karin99
    Vivs och lillie74: Jag känner likadant, fast Alvin ligger ju på den övre kurvan - han närmar sig 8 kilo nu huvudsaken är ju att han växer enligt sin kurva! alla bebisar är olika.
  • Karin99

Sole: jag säger som Hellur, det är ju inte meningen att du ska stå o laga massa mat... vi blir ju jättemånga!! Men om du gärna vill fixa något kan du ju bjuda på kaffe o nån kaka kanske?

• Karin99

*pust* vilken mammaträffsvecka jag har!

månd: 8 bebisar hos mig på besök! (jättekul förstås!)
    tisd: har precis träffat en gammal jobbarkompis som fick barn 1 vecka före mig
    onsd: inga planer
    torsd: första mammaträffen på bvc
    fred: träffar er igen hos Sole

vilken vecka va? och jag som trodde att jag skulle vara helt osocial som mammaledig. Vad fel jag hade... hehe.

• Karin99

sole: å vad gott det låter!! somrigt!

Jag beställde precis 4 cd-skivor från cdon med Barnsånger - bla Astrids bästa. och tre andra skivor med barnsånger- min fantasi börjar tryta så jag behöver lite fler sånger att sjunga Totalt kostade det 200 kr, det finns massor av skivor för 49 kr!!

bara ett tips!

• Karin99
    Ååå jag är så glad över att våra nya läggningsrutiner funkar så bra!! I en veckas tid har vi lagt honom i hans spjälsäng och han har somnat (med nappen). Då har jag ammat precis innan vi lägger honom. Han bara ligger där lugnt utan protester och jag smeker honom lugnt på magen (hans favorit). Och så somnar han på 5-10 minuter.
    Tyvärr funkar det inte när min man försöker, det är bara jag som duger... men man kan ju inte få allt på en gång, vi får fortsätta försöka dela på det.
    Förut var jag alltså tvungen att amma honom till sömns i vår säng och sedan försktigt lyfta över... Det kommer säkert ett bakslag någon dag men jag hoppas att vi kan fortsätta så här! *peppar peppar*

tellie: välkommen hit! vilken söt flicka du har Alvin vägrade också napp länge, man får verkligen truga!! Har du provat med både silikon och latex? Ofta föredrar de ju det ena eller andra. Nu tar han nappen, och det är väldigt skönt att slippa vara "mänsklig napp" med en helt tom tutte...
  • Karin99

swe: precis, det har varit såhär i en vecka och jag känner att det "brukar" vara så försöker verkligen intala mig att det kommer att komma bakslag, så jag inte blir alltför besviken när det sker!
    Man får vara glad så länge det funkar!

Längtar tills skivorna kommer med posten, jag ville beställa jättemånga men fick hejda mig lite. Börjar med fyra stycken, blir säkert fler sen

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4