Inlägg från: Karin99 |Visa alla inlägg
  • Karin99

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Om vi ska ha picnic i Rålis kan jag tipsa om Kafé Kajak, de som är för lata (jag tex) för att fixa egen picnic kan handla med sig därifrån:

www.kafekajak.se/

Om det är småmulet/regn kan vi ju tränga in oss under uteserveringens markistak kanske?

ps: det var där vi hade vår bröllopsfest, gifte oss precis utanför vid vattnet

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Karin99

Jag har fått typ 3 timmars sömn i natt... suck...

Först var jag oförklartligt jättepigg och kunde inte somna förrän kl 01.30 ungefär (Alvin somnade däremot kl 19.30)
    Sen har han vaknat och varit sprattelgubbe en gång i timmen, velat äta... Nu gick jag precis upp efter att ha försökt sova sedan kl 4.30.

Jag tror inte att han är hungrig, utan törstig!! På bvc säger de ju att man inte behöver ge vatten, inte ens om det är världens hetta - man ska bara amma oftare. Men jag tänker faktiskt strunta i det och de honom lite vatten i nappflaska. Skälet till att man inte ska ge vatten är för att det kan ge en falsk mättnadskänsla och bebisen glömmer att äta. Men om man själv har koll på att han äter då? och bara ger vatten när han vill äta varje timme?
    Alvin är ju knappast undernärd, så jag tror inte det är så farligt...

• Karin99

bianca2: vad skönt för dig!

har provat med vatten nu men han ser förvånad ut och sen spottar han ut det.

jaja, som tur är har jag väldigt sällan såna här nätter, men när jag har det blir man ju en zombie på dagen...

• Karin99

Hej Matilda! välkommen till trevligaste tråden

• Karin99

Sofffy: Alvin vaknar också kl 6 vissa dagar (men oftast kl 7) idag låg har och sprattlade helt hysteriskt med armar och ben från kl 5.30, och kl 6 gav jag upp och tog upp honom... Men tyvärr är jag alldeles för lat/morgontrött för att powerwalka så här tidigt, men om jag får ett ryck någon morgon så hör jag av mig Förresten, var Ebba med Tobbe när du simmade eller har hon redan lärt sig att simma??

• Karin99

ååå pust, vilken morgon....

Alvin hade världens tokutbrott och skrek hysteriskt... inget hjälpte... Tillslut somnade han i vagnen och nu har han sovit 70 minuter utan att "vakna till" (vilket han brukar göra efter 40 minuter ca) så det var nog övertrötthetsskrik? Jag är inte riktigt van vid hysteri-utbrott, han brukar inte gråta särskillt länge och när han gör det brukar det gå över om han får mat/närhet...

är det 12-veckorskrisen?  om han fortsätter vara ledsen o gnällig när han vaknar kanske jag hoppar träffen idag.... vi får se....

• Karin99

Hoppas att ni hade det trevligt idag! hur många blev ni?

Jag hoppade, Alvin har haft en så jobbig dag idag... får jag fråga, när era små har gnäll-dagar, sover de mycket då också?
    Alvin har sovit jättemycket, vaknat korta stunder och varit ledsen - ätit och somnat om som en sten. Måste vara mycket som händer i den lilla hjärnan idag antar jag.

nu har han varit vaken en timme och vart glad hela tiden, kanske sovit bort gnället...?

• Karin99

Swe: ja, det lugnade ner sig efter att han vaknat kl 16. Varit glad och lugn hela kvällen, nu har han somnat för 10 minuter sen. Hoppas på en roligare dag imorgon vi ska på spädbarnsmassage på bvc, kan ju bli kul!

• Karin99

Lillie74: Bävervägen! (tror jag iallafall... kan det stämma?)

• Karin99

Lillen: jag säger som alla andra: usch vad hemskt, men tur i oturen ändå... förstår att du är skakis!! hoppas din kompis repar sig också.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4