Inlägg från: Karin99 |Visa alla inlägg
  • Karin99

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Hej allihop... skriver lite eftersom så många tycker det ekar tomt här!

Hoppas alla har haft en skön helg, jag tycker det är så härligt när det är lite längre helg och man får vara tillsammans hela familjen

Näst-nästa söndag ska vi ha Alvins tårtkalas (icke-dopet alltså), håller på att fundera ut vad vi ska baka. Den här blir det hur som helst:

tv4.se/tv4/sites/mat/recept.aspx

en heeeelt fantastsik chokladtårta av min favvokock Leila Lindholm.

Någon som har fler tips på goda tårtor? Vi ska baka 2 st och närmaste släkten ska baka 1 var, totalt 7 st tårtor
    Kanske en cheesecake? det är ju alltid gott, någon som har ett bra recept?

Om vi byter recept med varann är vi verklgien rikiga housewives, eller hur? jag har ju redan bakat Lillens dinkelscones... hihi

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Karin99

Sole: de har tyvärr stängt på Lo Scudetto den 17:e, det är en söndag. Så vi ska gå på lördagen istället

• Karin99

PROMENAD MÅNDAG: Kl 12.00 Nedanför Eriksdalsbadet, för prommis mot Lasse i Parken:
    Swe
    Hellur
    Sofffy
    Frill
    Sole
    Karin99 (kanske - om jag inte kommer, vänta inte på mig)

FIKA FREDAG:

bianca2
    hellur
    pippil8
    Sofffy (kanske)
    Frill (kanske)
    Lillie (kanske)
    J79
    Sole
    Karin99 (inte helt säker än, men troligvis kan jag)

• Karin99

Å vilken skön dag det var idag! 11-åringen skulle till sin mamma så vi passade på att promenera hela vägen dit (från skanstull till östermalmstorg), skönt!

Sen fick jag en överraskning minst sagt: mensen är tillbaka. Någon annan som fått tillbaka den redan? På bvc sa de att det skulle ta ett halvår eller så... Jag hade gärna varit utan den ett tag till
    Så nu är man alltså fertil igen - rent teoretiskt skulle Alvin kunna få ett syskon lagom till sin 1-årsdag... hehe, men det ska han verkligen inte. Minst två år blir det innan vi börjar tänka på sådant!

Är det bara jag som inte vågar dricka alkohol när jag ammar? Ja, jag vet att det inte är nån fara med ett glas, men jag vågar ändå inte... Eller ger ni ersättning/pupmar ur?

• Karin99

bianka2: vi provade att ge ersättning i går kväll. (babysemp på tetra) men det gick inte alls, han bara spottade ut det och blev jätteledsen. Men han var hungrig, för sen fick han bröstet och åt glupskt och länge!

hur får jag honom att ta flaskan? är det någon ersättning som är bättre (mer lik bröstmjölk typ) än andra?
    Vi måste få honom att ta flaskan före den 16 juni... då ska jag dricka vin

• Karin99

Hellur: vi köpte dem på Åhléns. Fråga efter mörkläggningsrullgardniner bara - imorse sov A till kl 8 tack vare dem!

• Karin99

Swe: vad andra gör spelar mig ingen roll ,precis som att du hade en "irrarionell" känsla om att det var fel att ge ersättning, har jag en känsla av att jag inte vill dricka alls när jag ammar... hur lite alkohol det än blir i mjölken - det känns bara inte bra! och man måste ju lyssna på sina modersinstinkter, eller hur men som sagt, dricker någon annan ett par glas har jag inget ont att säga om det.
    Ang. flaskor - vi ska prova andra sorter! Vi provade med den napp som följde med flaskan och det var nog för stort, för mjölken rann ist.för att droppa. Ska köpa Bambino-nappen då! tack för tipset!

ALVIN Henry Diego * 070315 * mammas ögonsten
  • Karin99

Swe: jag försökte trycka in nappen så längt, men det kändes som han skulle kvävas av den, den var så lång! Jag har nog fel sort? Finns det "kortare" nappar åt de minsta?

• Karin99

majlinsa: usch vad jobbigt, stackare! hoppas att allt blir bättre nu, idag! kramar till er alla.

• Karin99

Tack för idag allihop! Nej, ni tog inte alls över, det var bara kul med bebisinvasion Jag har inte laddat in bilderna än, ska göra det. Synd att William var på toaletten när vi fotade,,, hehe.

Sole: vad roligt, jag kommer Det är verkar vara vår nya umgängesform, "hemma-hos", kul kul!

Alvin verkar vara extra trött efter allt sällskap idag. Ska gå o sussa strax.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4