• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

hej och godmorgon!

hrä har vi en till bebis som är vaken till morgonyheterna

idag ska vi också till BVC och mäta och väga, tippar på en bit över 4 kg nu iallafall!

Ska sen till Babyland och kolla på mobil till vagnen.
    Behöver man en till sängen nu också?
    Viktor ligger egentligen bara där när han sover och somnar in snabbt när han väl läggs där.

Någon som har något bra tips på mobil?

• Sole

Lillen
    Tänkte ta den på Hornsgatan då den nästan ligger granne med BVC, synd!

• Sole

när ni badar era bebisar, har ni i lite babyolja då?

Vi har det för Viktor är lite torr i huden, men det resulterar i att han blir alldeles fet i håret istället. tror ni man kan köpa babyschampo för håret och få bort oljan med?

• Sole

lillen
    vilket gulligt kort på Inez när du "satt" henne upp!

inatt har vi haft en tjorvig natt och jag är supertrött!
    Undra ifall det beror på att vi inte använde minifom inatt?
    BVCsköterskan var inte så positiv till det, sa att det KAN ha motsatt effekt också att tarmarna börjar jobba i onödan.

Viktor går fortarande stadigt upp i vikt, ytterligare ett halvt kg/vecka så nu är han uppe i 4200!

Nästa vecka är det dags för föräldragruppen där, det var ingen av er som gick på Eken eller hur?

Swe
    kul att du kan komma på fredag!
    jag kommer lite senare, runt halv ett/ett då Viktor skall visas upp på pappas jobb först

• Sole

Swe
    det är väl smart att åka till IKEA nu, nu är det väl ingen annan som åker dit!

Vi har fått låna babygym av en kompis, men jag måste klura ut hur man fäster alla sakerna på innan vi kan börja använda den.

idag ska vi åka buss själva första gången, vi ska in till stan och äta lunch med min syster, är lite nervös över påstigning och avstigning!

Lillen
    är som du med glasögon tills jag köpte ett par dyra och schyssta i Kuala Lumpur i somras, så sköna att ha och repar sig inte som de billigare som får en repa så fort man tittar på dem!

nu måste vi börja se om garderoben, Viktor har mer eller mindre vuxit ut 50 på längden nu så nu är 56 i body som gäller - värsta stora killen!

• Sole

murgrönan
    ikväll får du plugga in alla bilder så du vet vem som är vem! Skämt å sido, att börja med fika är väl bra!

Vilka är det som kommer nu?

Tänkte lämna mitt nummer vidare till nån så om ni rör på er från koppartälten kan ni ju ringa mig, jag kommer ju lite senare.

• Sole

hej hej!

idag har vi åkt buss själva och jag känner mig så stolt!
    Sen skulle jag åka hem och kom till T-centralens rulltrappor (neråt) för att åka hem och tänkte "nu eller aldrig" och klev på bara och det gick jättebra!

igår hade vi en kompis till Lasse över som absolut inte är i närheten att vara sugen på barn och då körde Viktor tricket "jag bajsar när pappa/mamma tagit av blöjan så man riktigt ser hur korven trycks ut" -tricket, skönt att han avskräckte denna människa ännu mer!

• Sole

kikar in här för att tacka för en jättetrevlig eftermiddag,är helt slut!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4