• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

godmorgon!

ni har skrivit riktigt flitigt här!

Ang flaskor
    vi har Cr Browns men där får bebisen inte in hela nappen i munnen så ni som även ammar kanske inte ska ha den?

ang babywatch
    vi har köpt Topcom Babytalker 1010 som fick bäst i test av Vi föräldrar för npgr anummer sen, kostar 299 eller 399, kommer inte exakt ihåg. Det finns ju mkt dyrare som inte alls fick lika bra i test.

Inatt sov jag på soffan, det skumma är att varje gång jag sover där drömmer jag att min man vill skiljas!

Ang.middagsgäster
    det är skönt att de vänner vi umgås mest med är sånna som tycker middag hemma (eller ute) är ett trevligt sätt att umgås på, hade varit lite jobbigare om alla hade velat springa ute på krogen och supa sig full varje helg, de tär ju inte riktigt vår melodi

ang nästa träff
    Håller med Bianca, Kulturhuset låter väl bra som nästa träff, själv kan jag dock inte nästa vecka, har saker uppbokade varje dag.
    ha en supertrevlig söndag!

kram

• Sole

Zul
    skönt att det gick bra och så länge hon beter sig normalt så är det säkert ingen fara!
    jag gick in med Viktors huvud i dörrkarmen första veckan hemma och kände mig som världens sämsta mamma!

Man får tänka på att de kommer säkert slå sig ännu värre när de blir större och klara sig br amed tröst från mamma och pappa

Lillen
    välkommen hem! Underbara bilder på din blogg (som för övrigt är den enda blogg jag går in och läser någorlunda regelbundet )

• Sole

halloj tjejer!

Idag är jag trött, känns som jag vaggat spjälsängen nonstop mellan 00,30 och 03,30 men så är det ju inte, det känns ju bara så! Han har svårt att komma till ro efter matningarna, ligger och låter som han klämmer ut värsta korvarna men det känns som att han mer är missnöd, men ni förstår ljudet??

Ginger
    du var i mina "hoods" och promenerade, bor precis vid badet!

vivs
    låter inte som kul drömmar, sånna hade jag under graviditeten. Nu drömmer jag varenda gång att jag blir lämnad och är singel, det är skönt varenda gång man vaknar och det inte är så!

Idga var jag även på återkontroll hos min BM på mama mia och allt såg bra ut. Stygnen satt kvar och skulle höra av mig om de fortfarande satt kvar efter 4 veckor. Lite intimare snack nu men jag skulle ju vilja återuppta samlivet här hemma men mentalt tar det emot så länge stygnen är kvar...men det kanske inte är någon risk att de går upp??
    Ni behöver absolut inte svara - men har nån annan återupptagit samlivet ännu?
    Sen frågade jag om träning och hon sa att knipövningar och promenader räcker gott första 3 månaderna, sen kunde man börja på typ mammagympa.

hur sover era på dagarna förresten?
    V har en lång vakenperiod på morgonen och sen en på kvällen, på dagarna sover han mest och somnar rätt snabbt efter matning.

• Sole

Frill
    "fläkttricket"?
    är det en vanlig bordsfläkt man ställer sig framför eller?
    du får gärna förklara!

idag fick jag lönespec från mitt jobb på "föräldralön" får man FK-pengar från jobbet eller?
    Första utbeltalningen på blyga 1100 kr förra månaden fick jag direkt från FK. Hur får ni andra?

• Sole

ginger
    promenerar gärna där, det är min dagliga tur
    vad sägs om någon gång nästa vecka?

• Sole

ho ho "samliv" låter så fint
    jag vill gärna vänta tills stygnen har försvunnit, men tycker det är viktigt att man underhåller kramar och pussar och hålla om varandra iallafall

• Sole

Swe
    stackare, hur har du lyckats med det?

om ni ska fika runt SÖS på ons em kan jag också, bor ju där (alltså inte på SÖS utan precis bredvid) ska till naprapaten kl 11.

Det finns fik på Götgatan, ett jättetrist på Ringvägen under sös men det beror på hur många vi blir och hur långt Swe kan gå.

nu har vi bokat resa till Barcelona, vi åker sön 13 maj och åker hem lör 19 maj.

• Sole

Swe
    Mosebacke öppnar kl 17 på vardagar tyvärr.
    Men Bruno-gallerian på Götgatsbacken skulle kanske kunna vara något?
    VIlka var det som kunde fika på Söder imorgon em?

Sole
    Swe

• Sole

Sofffy
    jobbigt att hon inte sover på dagarna! Här har det börjat bli oroligt på nätterna, han kan vara vaken i 1 1/2 timme innan han somnar om och det är rätt kämpigt när kl är 03 på natten...
    inatt åt han dock första gången vid 02.30 vilket gav behövlig sömn för oss!
    Era båda efternamn tycker jag funkar bra med Ebba vilket gör valet svårare
    Ni kanske ska singla slant?
    Italien i juli låter hur mysigt som helst, jag längtar ihjäl mig tills vi åker till Barcelona den 13e maj, måste gå ner några kilon till bra så jag slipper känna mig som en fläskpadda

Idag ska jag egentligen gå på promenad med mammagruppen kl 13 men funderar på att skita i det för V har precis somnat efter varit vaken sitt maratonpass sen kl 08 imorse (som han brukar) och det känns inte bra att plocka upp han om en halvtimme, börja klä på etc.. jobbigt med tider som man bestämt sådär.
    Hur skulle ni ha gjort?

på lördag ska jag vara utan V hela dagen, vi ska ha möhippa för en kompis. Det som är tråkigt är att det är bara jag och en annan tjej som engagerat oss i möhippan, alla andra verkar skita i det och det är inte det lättaste alltid att ha en spädis och samtidigt fixa sånna grejjer...

Fika Söder imorgon em (ons) Brunogallerian kanske?
    SWe
    sole
    Sofffy
    Frill?

• Sole

majlinsa
    strattade är skrattade va?
    Va kul!

Bassekatt
    usch va jobbigt att han inte osver som han ska, förstår att ni är helt slut! Hoppas BVC kan ge bra tips! Annars tycker jag Anna W har bra tips på sömtrasslare, kika in på hennes sida www.annawahlgren.com

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4