Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
godmorgon!
har lagt in en bild från igår!
Ha en skön helg och njut av solen!
godmorgon!
har lagt in en bild från igår!
Ha en skön helg och njut av solen!
Swe
måste ha framstått som världens mest förvirrade och otekniska person
roligast var nog när lillen sa nåt kul och Inez "skrattade" och jag frustade ut vatten över hela bordet!
godmorgon!
inatt sov jag på soffan och fick en ordetlig natts sömn, gud vad det var underbart! Får sova där när Lasse tar nattpassen, annars får jag aldrig sova ordentligt.
Hellur
vilken söting William var, så kul att träffa er alla tre!
Njut av pappadagarna nu!
Lillen
håller med de andra, låter som en kanonsemester!!
Pippil8
förstår vad du menar att man känenr sig modig, jag åkte ju också bil och hade Viktor därbak. Dock var det rätt stressande när han började gnälla i i bilkön på vägen hem, men det gick bra!
Ni som har bebis därbak, sitter ni fram båda två när ni kör eller sitter nån bak med bebis? Vi sitter fram om läget bak verkar lungt.
Jag är på för en ny fika, Rålis funkar för mig!
Ska vi försöka med ny träff nu på torsdag?
kram
ja det kommer bli kalasväder idag!
tycker det är jobbigt med egna kläder nu, väger 15 kg för mkt och 10 kg mer än när jag tyckte gränsen var nådd innan graviditeten så jag kommer inte i vanliga kläder så det blir mammakläder *suck*
Nästa träff
Rålis den 19e kl ?
Sole
Swenglish
vi kommer säkert bli experter på vart vi kan umgås allihop i stan, jag är på vart som helst.
vi sitter inte alltid bak, vi har tonade rutor så solen ligger inte på där men vi ska köpa en sån där som man sätter på rutan med sugproppar.
idag har det varit fullt ös: brunsch på Fåfängan, fika i Kungsan och en tur till IKEA.
De hade inga mobiler där med arm som man kan sätta över spjälsängen om man inte vill fästa i taket, det var synd!
Vi köpte en till skötbordet och små fingerdockor (är det sånna du har köpt Lillen?) som jag tänkte trä på tråd och sen byta ut varteftersom i vagnen.
Rålis (eller annat förslag vid dåligt väder) den 19e kl ? (Är 13 en bra tid?)
Sole
Swenglish
Lillie74
Vivs
Bianca
ha en skön söndagskväll tjejer - själv är man trött och mätt efter Cia cia-pizza (och jag som klagar på vikten!)
Frill
den där människan kan ju inte ha kopplat på sin hjärna, hade hon barn själv??
Pippil8
det var rejält med ersättning som slank ner, Viktor (som nu bara äter ersättning) äter ca 60-150 per gång.
Swe
Du är min hjälte så som du kämpar med din amning! Hoppas det löser sig snart så du får lön för mödan!
Ang sol
jag har fått veta att bebisar inte skall vara i solen, men dit räknar jag inte en snabb stund om solen råkar ligga på barnvagnen, men jag täcker för med filt för man tycker ju inte själv att det är skönt med solen i ögonen.
Ang. träff torsdag
Dielselverkstan funkar för mig! är de tkl 13 som gäller?
Vivs
jag tror inte du ska börja jogga än, vänta tills du varit på efterkontroll och fått ok!
Är det någon som varit på efterkontroll förresten? Jag ska nästa vecka.
ha en skön kväll tjejer!
Vivs
förstår att du vill ut o springa, men tänk på risken för framfall bara, det är ju inte kul att få det!
oj vad här har skrivits sedan igår kväll!
Sofffy och swe
jag är också Greys anatomy-fan, dock kollar jag nuföritden på de avsnitt som sänds på tv och inte nerladdade som förut så ni får inte avslöja nåt!
Frill
lycka till på amningscentrum, själv ska jag försöka ta mg dit o lämna tillbaka pumpen, det borde man väl inte behöva tid för?
ang. dagisplats
har också hört att man ska ställa sig i kö så fort de fått personnummer och det är i aug 08 vi vill ha in han så det är väl värt att börja kika nu!
igår monterade vi på vyssan lull på spjälsängen, funkade kanon!
hej hej!
Va sent många av er skall på efterkontroll, men det är kanske beroende på förlossning?
Idag har vi första mammagruppen, ska bli spännande att se ifall det finns några trevliga mammor o bebisar