Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Karin- precis vad jag menade med mitt svammel, man måste göra det som känns bäst för en själv, något annat vore befängt. Därför var mitt tips att pumpa ur och ge bröstmjölk istället för ersättning eftersom han inte verkade gilla den. Du hinner få ihop tillräckligt till den 16 juni då det är dags att klunka finvin! När du sedan har druckit vinet behöver du inte pumpa ur mjöken med alkohol och slänga den; när du är nykter är mjölken nykter. (Men det visste du kanske redan) Sen när du ger flaskan, se till att han får hela nappen i munnen (ända ner till där flaskan börjar) så att han får jobba lite, som med bröstet ungefär.

• Swenglish

karin- hmmm, om inte alvin har mycket mindre mun än freddy borde det gå! håll den mot hand överläpp och tills han gapar stort och sätt in den sen. han ska ju inte kvävas, men han kanske hulkar lite för att han är ovan?

• Swenglish

Majlinsa, vad jobbigt för er och för W naurligtvis! Kan som Sole knappt föreställa mig hur orolig man själv kommer att bli när de blir sjuka! Hoppas ni får grönt ljus på sjukhuset idag!

• Swenglish

Tack för jättetrevlig eftremiddag! Och tusen tack Josefin!!! Fick lite dåligt samvete när vi stannade så länge... Freddy hälsar och tackar ckså och tycker att Alvins tummen-gym var toppen! nu ligger han och leker under sitt egna plastiga gym...

Bianca- ev. kan jag också luncha imorgon, ska finslipa planerna så återkommer jag!

Majlinsa- skönt att det "bara" verkar vara tänder!

• Swenglish

Fina bilder Soffy och Karin!

Björklöv- tråkigt att du mår åligt! Tre-dagsgråten som gjort ett återbesök?

Jag vill också med på fredag, men kan inte, kan ju inte vara med på alla träffar även om jag vill!

Freddy somnade också tidigt idag, vid 19.30, hoppas han gör som Inez och sover till 7 med ett amningsstopp!

• Swenglish

Jag kan inte komma idag, inser att det är lite sent att meddela eftersom ni träffas om 8 (åtta) minuter.... Sorry! Men ni var ju felra, så ingen borde stå ensam och vänta som någon av oss fått göra vid något tillfälle...

Trodde ju att Freddy skulle göra som kompisen Inez och bara vakna en gång inatt, men icke! Han somnade halv åtta, vaknade halv två och sen varannan timme fram till vi gick upp vid halv tio... Däremellan var han pigg, pappa var uppe en stund med honom innan han givck till jobbet. Kanske jag ockås borde lägga mig halv åtta, då skulle jag ju få sova sex timmar i sträck!

• Swenglish

Välkommen tellie!

Tack för tipset Karin, ska genast beställa, det var ju jättebilligt! Jag tänkt också skryta med Freddys läggningsrutiner, mellan 10 och 21 har vi lagt honom i sängen, strykt honom över huvudet och så har han somnat. Men, inte idag! Han somnade strax före åtta men vaknade en timme senare, nu är han supertrött men vill inte sova... Just när man tror att nåt funkar och "brukar vara så" så ändrar sig allt... Hoppas dock att Alvin fortsätter i samma stil som nu!

Björklöv- skönt att du ¨mår bätte! Jag får också riktiga depp-stunder då jag känner mig som efter förlossningen, tror som någon sa att det kan hålla i sig ett tag.

• Swenglish

Hej!

Emma- Vi hade bambino-napp på esska-flaska!

Sannixx- F har sovit i vår säng sedan han föddes. Han sover jättebra och jag tycker det är skönt att slippa gå upp. Som Lillen har vi heller aldrig haft nån natt uppe, peppar peppar.

Karin- nu kan Freddy kolla på likadana ryska gummor som Alvin! Såg tyget på Åhlens och var tvungen att köpa, Freddy älskade dem när han låg på skötbordet hos er!

Freddy 10 veckor idag- 6405 gram och 62.3 cm. Jag har en kompis på besök från tyskland och vi har promenerat massor och ätit lunch på Rosendal, men nu var det skönt att komma in från solen och blåsten!

jag träffas gärna nästa vecka, ska vi säga onsdag? Vi kan ju se vad vi gör, beroende på väder och vind.

TRÄFF ONSDAG

Swenglish

• Swenglish

God morgon!

Nu har jag hunnit ikapp, gud vad ni skriver och då kollade jag ändå igår eftermiddag... Nu kommer jag inte ihåg vem som har frågat vad och vad jag vill kommentera, men jag gör ett försök:

SOVA: Freddy somnar bäst på sidan, sen brukar han rulla över på rygg.

Bianca, du är inte alls töntig, jag känner också ibland! Bra att du bokar in träffar, jag kan faktiskt känna mig riktigt deppig om det går ett par dar när jag inte har nåt inbokat, jag behöver träffa folk!

Basskatt, låter som ett härligt dop, fast med lite bitterljuva känslor dock, fullt förståeligt! Hoppas Freddy vill vara som Emil på sitt dop!

Ginger trist med mjölkstockning men skönt att det känns bättre!

Hoppas ni alla får en skön lunch idag och att solen tittar fram! jag ska gå och shoppa med min kompis!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4