Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Usch då Zul, det låter inte roligt! Lycka till på amningscentrum imorgon!

• Swenglish

Hej hej!

Har nog inget viktigt att rapportera idag, så jag kallpratar lite bara... Har varit och fyndat begagnade Pop-kläder på en secondhand som har utförsäljning (för er som bor i Nacka, den där vid Ica Maxi-infarten där det alltid står barnvagnar parkerade utanför). Allt ska bort, 5 plagg för en hundring, finns massor, fast man får leta lite.

Sen har vi hängt hos mina föräldrar, Freddys mormorsmor är på besök från Finland, ätit lunch i solen, härligt!

Karin- tror minsann det är dags för ett moderna museet-besök nu! Tror inte det är nåt farligt med As bajsbeteende, F har också nån dag då han inte bajsar. Allt mellan 10 gånger om dan till var tionde dag är normalt sa BVC...

Sole- nej, trots solbränna tycker jag inte synd om dig som semestrar i Barca...

Kan inte torsdag fredag tyvärr men är det nån som vill promenera lite måndag eller tisdag så är jag på!

• Swenglish

Frill- har exakt samma problem, har inte ens lust att föröka hitta nåt snyggt när jag vet att jag kommer se tjock ut ändå... Tror det får bli kjol och topp för min del pga amning, hade mycket hellre velat ha en fin klänning!

Zul - hoppas det gick bra på amingscentrum.

Bassekatt- hoppas ni får en fin dag imorgon!

Karin- grattis till läggningen, visst är det skönt när det går som på räls!

Sannixx- ja, skulle inte ha några som helst problem att lägga MYCKET pengar på Polarn och pyret... Som den ekonomiska situationen ser ut just nu får det bli begagnat dock... Har dock också inhandlat den fina fleecajackan till kanonpris, en mörkblå blev det!

Ska vi säga måndag för promenad och ev fika för dem som vill? (som komplement till fredagen)

PROMENAD MÅNDAG:
    Swe

FIKA FREDAG:

bianca2
    hellur
    pippil8

• Swenglish

Hellur- ja just det, Lasse i parken! Jättemysigt ju! Tänkte vi kankse kunde promenera längs Söers stränder och då kunde det passa med Lasse i parken eftråt kanske?

Ja, här var det verkligen dött... Vi ska till Falun med mina föräldrar och bo på hotell, Freddys första resa! vilket projekt att packa för honom!

• Swenglish

God morgon!

Även vi har sovit bra, F somnade vid nio-snåret, och vaknade nu precis, två amningar och ett blöjbyte emellan. Vi tänkte lägga honom i hans karg igår men fick separationsångest och lyfte över honom i vår säng! Nu ska vi strax åka iväg till Falun, hoppas han inte vill göra som kompisen Adam och bajsa i bilstolen...

Vi har inte sommarställe här i Sverige men väl släktställe i Finland (ca 20 finlandssvenskar i tre hus vid havet, härligt!) där vi brukar vara ett par veckor varje år! Avis på dig Lillen som har landtället så nära, skulle önska ett ställe dit man bara kunde åka över helgen och ta det lugnt!

Tack för tipset Frill!

Ha en skön fredag!

• Swenglish

Hej igen! Nu har vi varit i Dalarna, tittat på Carl Larssons hem, härliga dalabyar osv. Freddy var jätterolig att ha med, hans första resa!

ABC- det är nog ingen fara, Freddy har också haft broccoli-bajs!

Lillen- Freddy vill oftast äta två gånger på natten, och hans natt börjar ca 21 och slutar ca 08. Han kan vara pigg vid 5-snåret, men han är nöjd för sig själv och somnar sedan om.

Dags för lite kvällsmat och ett glas rödvin tror jag!

• Swenglish

Godmorgon! Håller med om att det är skönt med långehlg, vi hann resa bort och ändå ha en hemmadag före och efter resan! Idag ska vi städda och gå på promenad.

Pippil8- tycker också koka makaroner är bra!

Ang. att somna - Freddy kan också bli övertrött, då brukar jag lägga honom på sidan, det är som om han lugnar sig då och somnar på studs.

Sole- välkomna hem! Roligt att resan blev lyckad! Hur är det med ryggen nu?

• Swenglish

Hur låter klockan 12 imorgon för promenad? Ska vi gå från Skanstull till Hornstull längs stranden och fika i Lasse i Parken? Vi kan mötas nedanför Eriksdalsbadet?

PROMENAD MÅNDAG:
    Swe
    Hellur
    Sofffy
    Frill

• Swenglish

Klistrar in igen så ni inte missar!

Hur låter klockan 12 imorgon för promenad? Ska vi gå från Skanstull till Hornstull längs stranden och fika i Lasse i Parken? Vi kan mötas nedanför Eriksdalsbadet?

• Swenglish

Ja, känns jättetråkigt att den sköna långa helgen är slut! Men, snart är sommaren här och semester för mannen osv!

Härlig dag idag, bara vi, först mys på morgonen, sen lunch på Nyfiken Gul (hittade min skötbädd som jag glömde där sist!) och sen promenad hem därifrån via Hammarby Sjöstad. I eftermiddags skrattade Freddy för första gången!! (Han har gjort antydningar till skratt, men den här gången var vi helt säkra!)

Hellur- vi ska köpa mörkläggningsgardin på Ikea, tills vidare ha vi hängt en mörk filt över gardinstången så det blir lte mörkare iallfall.

Karin- ja, du vet ju att jag dricker och ammar... För mig känns det mycket värre att ge ersättning, och dessutom helt i onödan. Kan ha att göra med att det var väldigt emotionellt jobbigt för mig när vi var tvugna att ge ersättning för att jag hade så stora sår och inte kunde amma, kände mig som världens sämsta mamma. Jag vet ju att ersättning är lika bra som bröstmjölk, och hade jag vrit tvungen att ge upp amingen hade F mått lika bra för det, så det är en helt irrationell känsla... Hursomhaver, eftersom det är en sån försvinnande liten mängd alkohol som finns i bröstmjölken (mindre än i typ fil) efter ett par glas vin dricker jag utan att tveka. MEN; jag förstår ändå dem som inte vill, men då skulle jag hellre pumpa ur och spara bröstmjölk för att ge vid senare tillfälle. Iallfall Freddy blev hård i magen av ersättningen. Tar han inte flaskan kan du föröka med kopp, då "lapar" han i sig mjölken. Försök annars med en annan napp på flaskan. Vi hade Esska-flaskor med Bambino-napp med minsta hålet. Du får inte ta den napp som kommer med flaskan, hålet är för stort. Nu blev det låmgt, sorry... Säg till om du vill ha fler flask-tips!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4