Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Sannixx- vi ses där uppe tycker jag, så gjorde vi sist, så slipper man vänta om någon kommer senare, plus att den som kommer först kan ta bord! Cafe Panorama högst upp i Kulturhuset alltså.

• Swenglish

Karin- jobbig med jobbig dag! Hoppas Alvin har lugnat sig nu och som du säger "sovit av sig"!

Tack för trevlig fika! Vet inte hur många vi var, var de någon som räknade? 10+ iallafall!

Ginger och jag gick för att inhandla såna där klistergrejer av gummi som man kan sätta upp på badrumsväggen typ, men ångrade oss när vi kom på att de nog är väldigt lätta att stoppa i munnen och kvävas om bara några månader.

Gud vad svettigt väder det är idag!

• Swenglish

lillen- fy vad hemskt! Och så skönt att ni alla klarade er relativt oskadda! Tur i oturen som Josefin sa! Nu får ni ta det lugnt ikväll och smälta det som har hänt, ni blev nog rejält chockade!

Besöket på Sös gick bra idag (skulle på kontroll för rupturerna, inget som jag blivit kallad på utan jag bokade själv för jag var orolig). Läkaren sa att det fortafarande var väldigt tidigt men att det såg ut att läka fint och att jag absolut kan föda vaginalt igen, ingen större risk för värre bristningar. Bara att träna kniiiipet nu alltså! Så skönt att få läkares utlåtande, jag har gått omkring och föreställt mig att det ser helt hemskt ut därnere.

• Swenglish

God morgon!

Har sovit över hos mina föräldrar i Saltsjöbaden, men hela Saltsjöbaden är utan vatten sedan 4 i morse, nu märker man hur beroende av vatten man är! Freddy har precis somnat om, men när han vaknar ska vi nog åka hem och duscha...

J79- det har jag svårt att tro att de skulle vara lika trevliga...

Karin- skönt att Alvin var sitt vanliga glada jag igår! Och lycka till med förberedelserna inför kalaset!

• Swenglish

Pippil8- du är inte ensam om att känna så! Jag behöver ha mycket att göra och träffa folk för att inte deppa ihop! du är inte heller ensam om att vilja shoppa en massa fina bebiskläder...

jag träffas också gärna nästa vecka fast hellre tisdag eller torsdag, onsdag blir nog "familjedag".

• Swenglish

Tisdag passar mig också! Det ska bli fint så pciknick låter härligt! Gärna nånstans där vi kan vara under träd, blir så jobbigt med solen annars.

• Swenglish

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    SanniXx (förhoppningsvis, beror på tiden)
    Karin99
    Hellur
    Swe

Noj-mamman undrar om det finns några bra träd vid Rålis som man kan sitta under? Har hängt mycket i Rålis i mina dar (gick Kungsholmens Gymnasium, ,men då bryr man sig ju inte om skugg-träd! )

Här har vi en son som lärt sig att gnälla! Inatt vaknade han vid 4 för första amningen, låg sen och gnällde sig till sömns igen! Det är som om han är jättetrött men inte vill sova?! Kanske det hör ihop med 12-veckorssprånget?

Åh, vilket härligt väder! mannen är ute på svensexa hela dagen, så jag ska nog tvätta en massa tvätt och sen sitta på mina föräldrars altan!

• Swenglish

Det låter bra Björklöv! Eftersom jag hade en sorts ofarligare cancer (basaliom) i ett födelsemärke förra året så är jag ultrenojig...

• Swenglish

Karin- det blir ju ca en halv liter vin per person, antar att barnen inte dricker så mycket det borde räcka! Och tårtorna räcker nog också mer än väl, det är ju kasnke 8-10 bitar per tårta! Ta med en massa bubbelvatten och saft också, det går nog åt! Hoppas ni får en fin dag imorgon, vädret blir ju helt perfekt! Var ska ni vara nånstans? (Fast det kanske du inte vill skriva ut här om jag tänker efetr, kanske dyker vi alla mars-morsor upp också och dricker upp ditt vin! )

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4