• Emma3

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Lycka till idag Hellur!

Sole: Grattis till amningsframsteget

Lillie: Jag tycker oxå jag fått mer ont i bäckenet och blygdbenet nu, speciellt efter en längre promenad. Inte kul.

Jag använder oxå fortfarande mammakläder, har fortfarande 7kg till inskrivningsvikten.

Nu har vi köpt en babysitter som lillkillen sitter i han är nöjd en stund iallafall

Ja det är ju väldigt jämt mellan killar och tjejer, kul.

Bassekatt: Skönt att du har sambon hemma så länge, imorgon börjar maken jobba och det känns inte alls kul. Det är ju skönt att det bara är tre dagar sen är han ledig lite igen för att det är påsk.

Mamma till underbara Leo.
  • Emma3
    Pippil: Oftast ammar jag från båda, men det andra äter han inte lika mycket ifrån så då brukar jag börja med det gången efter. På nätterna äter han ibland bara från ett och sen somnar han om.

Hellur: Men det är ju bra att du var öppen 3 cm, får se om du hinner får värkar elr om du blir igångsatt. Vilket fall som helst så är det inte långt kvar nu, skönt. När jag åkte in för att bli igångsatt för att mina värkar inte kommit efter att vattnet gått var jag öppen 2 cm så du har ju bra utgångsläge iallafall

Leo har en period från c.a 20.00 till 22:00 då han är gnällig och skriker mycket, är lite jobbigt. Inte mycket man kan göra för att trösta. Så verkar han ha ont i magen stackarn Fundersam
  • Emma3
    Ginger: Usch vad läskigt, förstår att ni blev vettskrämda. Skönt att allt är bra nu.
  • Emma3

Lycka till nu Hellur, skönt att det äntligen är eran tur.

• Emma3

Skulle oxå gärna vara med på fika, men känner att jag inte vill åka så långt nu när man måste amma hela tiden. Men lite senare hänger jag gärna med.

Grattis i efterskott Bianca.

Sole: Tycker du gör rätt som inte ammar, måste vara jobbigt att behöva kämpa så varje dag. Så får ju Viktor en glad mamma oxå

Leo hade inte gått upp något när bvc var här igår, då var det 5 dagar sedan vi vägde honom sist. Så hon tyckte jag skulle amma oftare, så jag har ammat varje/varannan timme idag förutom när han somna och sov i tre timmar och då tänker jag inte väcka honom. Hoppas han gått upp till nästa gång. Jag får ju en del mjölk i uppsamlingskoppen per dag så tänkte ge det på kvällen de kan ju inte skada så kanske han går upp lite mer.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Emma3

Godmorgon!

Grattis Björklöven! Ser framemot bilder på lilltösen.

Grattis även till Hellur.

Lillen:
    Vilket söt kort

Leo ligger oxå i egen säng men skulle heller inte vilja ha honom i eget rum så här tidigt.
    Vi plockar oxå upp honom när han börjar gny och gnälla.

• Emma3

Vi har oxå miniform till Leo och jag tycker det har blivit bättre.
    Leo brukar oftas somna när jag ammar och sen kan vi ibland lägga ner honom och ibland inte. Men på kvällen så lägger vi honom i hans säng och då somnar han alltid. Det var någon som sa att om de somnar i famnen så ska man vänta i c.a 20 min innan man lägger dom i sängen m,m så det somnar ordentligt, de kanske funkar.

Lillen: Du kan gärna maila mig oxå [email protected]

• Emma3

Hejsan!

Ja jag säger som det andra lillen, är imponerad av din energi och ork.

Bassekatt: Så sött kort

Men idag är man ganska utvilad, Leo har låtit mamma sova Ammade vid 22 tiden sen fick jag väcka honom kl 04 Förvånad och sen sov han till 8.

Som nojjig mamma så var jag, maken och Leo till BB igår för att väga honom eftersom han inte gått upp sist. Men nu vägde han 3920 så det var skönt, hade iallafall gått upp 140g på 4 dagar. Dom tyckte det var bra och de sa att om han skulle vara hungrig så skulle han skrika otrösligt.

• Emma3

Grattis Hellur till sonen. Skönt att allt slutade bra, ingen liten grabb ni fick Ser framemot att se bilder sen.

Ja swe tycker du är duktig som kämpar på med amningen fast du har det jobbigt med den. Hoppas det löser sig tillslut.

Pippil: Vi började sätta Leo i babysittern när han var c.a 2 veckor, han brukar bara sitta en liten stund.

• Emma3
    Zul: När jag ammat sista målet för natten lägger vi honom i sin egen säng och ibland har han somnat vid bröstet och fortsätter sova i sängen och ibland vaknar han till när man lägger ner honom men då brukar vi honom nappen och då somnar han, men ibland kan det vara lite grymtande och stönande innan han somna. Ja så napp funkar här oxå vilket är skönt.

Vi har fått en del i 56 men mest i storlek 62 och även några i 68. Några plagg som vi fått i 56 har jag bytt till större storlek bara.

Trist att jag inte kan vara med på fredag men det känns lite långt att åka nu ibörjan när man inte är riktigt inne i allt ännu. Men senare hoppas jag att jag kan komma med.
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4