• Emma3

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Ja jag har bytt på Kappahl utan kvitto oxå, skulle ju ha likadana kläder som jag bytte bara en storlek större.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Emma3
    Hellur och vivs: Så gör Leo oxå ibland frustar och vevar med armarna och håller på med huvudet fram och tillbaka, men det är bara ibland.

Björklöv: Ibörjan blev jag väldigt svettig om fötterna och händerna när jag ammade, men det har blivit bättre nu.
  • Emma3

Hej!

Kikar in lite snabbt då Leo inte sover mycket alls på fm. Han sover bara korta små stunder. Men när jag går ut med vagnen kan han sova c.a 2-3 timmar.

Skönt att era små går upp, värkar bara vara Leo som inte går upp så mycket, han hade gått upp 160 g på en vecka så bvc tanten tyckte jag skulle amma ofta men jag tycker det är så jobbigt vill inte ha honom hängandes i tutten hela tiden så försöker amma varannan timme ungefär men när han sover går det ju längre. Vi får se hur mycket han väger nästa vecka.

Han brukar iallafall sova 3-5 timmar i sträck på natten, alltid något

Sannixx: Vi köpte oxå laban mobil men är inte heller som imponerad av den, sen fick jag bamse att ha på vagnen är sådan som gär tvärsöver med fyra figurer från bamse.

Ni som använder amningsnapp vart köpte ni era?

• Emma3

Vivs: Okej skönt att man inte är ensam, känns som det är så lite men har ju läst att det är normalt att gå upp runt 100-200g i veckan.

Ja jag har oxå köpt amningsnapp på apoteket men tycker det blir större efter ett tag men de kanske bara är inbildning

Vi badar Leo 2 ggr i veckan och ibland tvättar vi även av honom i handfatet då han har bajs överallt. Vi hade babyolja första gången vi badade och då såg håret fett ut sen har vi inte haft det utan har smörjt honom efteråt.

Idag är jag kanon trött Leo har gnällt och skrikigt hela dagen förutom när han har ätit och inte har han sovit något. När dom är så små borde de väl sova lite?

Lillie: Ja imorgon får jag nog ta och gå ut med honom i vagnen om han är som han var idag.

• Emma3
    Frill: Ja det är jobbigt när amningsnappen åker av hela tiden.

Jag har lite ont i ena bröstvårtan men har inga synliga sår, gör inte så ont när Leo suger där men kan svida och kännas lite som det bränns när jag ammat klart. Funderar på om jag ska ringa amningsmottagningen här så det kan kolla?

Vivs: Det var din lilla som kräks mycket? Har det sagt något på bvc vad det beror på?

Ja här är det gott om bajs, Leo bajsar ofta han det är nästan alltid bajs när man byter och han kissar ofta då blöjbyten sker men har inte träffat mig ännu

Ja hoppas ni får kul imorgon, vill ju oxå träffas men det blir lite för stort projekt för oss nu, trist.
  • Emma3

Ja det såg riktigt härligt ut på bilden

Idag ska vi ut på en härlig promenad till stan så skönt att det är helg och att maken är hemma

• Emma3

Hej!

Ska på efterkontroll den 7 maj, det blir väl hm c.a 6 veckor efter förlossningen.

Var på bvc idag, Leo hade gått upp 100g på en vecka nu väger han iallafall över 4000g. Tänkte jag skulle börja ge lite ersättning på kvällen. Är det någon här som gör det? Eller alla pumpar kanske?

• Emma3
    Medusa: Jag har gett bröstmjölk hittills på kvällarna som jag samlat under dagen men de senaste dagarna har jag inte fått så mycket så idag testar vi ersättning, sköterskan på bvc tyckte det var ok var säkert för att Leo inte gått upp så mycket.

Vivs: Jo det är skönt att han går upp iallafall.

Frill: Usch vad jobbigt att det var en böld, hoppas det löser sig till det bästa.
  • Emma3
    Bianca: Leo hade bara gått upp 100g denna vecka och 160g förra veckan så det är ingen fara. Han väger nu 4020g och är 55,5 lång. Och August hade ju gått upp mycket veckan innan. Bara de går upp så är det ingen fara.

Är det någon av er som ger ersättning på kvällen? Jag testade igår men gav bara lite hoppas han inte blir dålig i magen nu bara.
  • Emma3
    Bassekatt: Okej så du ger både ersättning ibland och ibland utpumpad bröstmjölk?
    Ja ska testa ge lite extra inför natten då han inte alltid verkar så nöjd, jag testade nan.
    Emil får inte ont/blir hård i magen av ersättning?
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4