• Emma3

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Swe och Sole: Okej ja jag har bara testat igår och gav då NAN1, men tänkte bara ge när jag märker att han inte blir mätt. Jag blir ju så nojjig av att han går upp så lite varje vecka får försöka sluta oroa mig han bajsar och kissar som han ska och verkar må bra så.
    Bra det där med olivolja det ska jag lägga på minnet

Mamma till underbara Leo 070320
  • Emma3

Tack för allas svar om ersättning. Tänkte höra Leos bajs har varit grönt i två dagar nu, någon annan som haft det?

Pippil: Leo äter oxå ganska länge varje gång oftast c.a 30-40 min, jag ammar från båda vid varje amningstillfälle så det blir c.a 15-20 min från varje bröst men ibland längre.

Ha en trevlig träff allas som ska träffas, jag ska försöka komma på en träff inom en snar framtid

• Emma3
    Bianca: Tror inte det är så farligt att ge ersättning bara någon gång om det inte verkar bli mätta. Bara man ammar och ge ersättningen som efterrätt så tror jag det funkar bra.
    Men du kan ju alltid testa att pumpa om du vill. Förut fick jag ganska mycket mjölk i uppsamlingskoppen men får inte de längre så om Leo är extra gnällig på kvällen så kommer jag ge ersättning.
    Hur mycket ersättning gav du?
  • Emma3

Angelicious- Grattis, dop och bröllop låter inte helt fel. Men är inte avundsjuk på allt ni måste göra Vi gifte oss i somras och det var mycket man skulle planera.

För att få Leo att sova så här på kvällen brukar jag lägga honom på en av våra stora soffkuddar och sen ligga och vagga honom, han och kudden ligger då i knät. Har funkat några gånger.

Idag har han sovit en del på em och kvällen så hoppas han inte är vaken hela natten nu.

• Emma3

Ja härligt Sannixx att komma i jeansen. Jag har inte ens vågat testa mina så jag har köpt ett par nya

Bassekatt haha att det blev sugmärke, då kan han sin grej han

Sole: jag tycker oxå att ni ska åka, kommer bli kanon mysigt.

Swe: Skönt att det börja funka med amningen.

Jag köpte en billig pump från apoteket har bara testat den någon gång men det kommer nästan ingenting så den verkar inte passa till mig så tur den var billig.

Här har vi firat månadsdagen med massa blöjbyten, Leo har bajsat igenom två blöjor så han har fått bada i handfaten två gånger idag

Han verkligen gillar att sitta i babysittern kan sitta där länge och bara titta på saker och så sover han så sött där i ibland oxå. Måste oxå köpa en babygym.

Vi har nu bokat in dop, det blir den 15 Juli de hade inga datum i juni tyvärr är ju så mycket bröllop i juni och juli så det var ju nästan fullt varje helg.

• Emma3

Sole: Nej alltså vi ska inte gifta oss, vi gifte oss i juli förra året. Menade att de är så mycket bröllop på somaren så det fanns nästan inga datum för dop.
    Ja jag skulle oxå behöva förslag till våran ettåriga bröllopsdag, nu har man ju en liten bebis så man kan ju inte göra vad som helst

• Emma3

Hej!

Frill skönt att allt gick bra. Min kompis fick oxå ha en sådan där slang i bröstet i 3 dagar och allt funkade fint med hennes amning även efter.

Måste kolla i dn sen efter era små sötnosar.

Sole och ni andra som kan de här med ersättning, när ni ska någonstans och tar det mer er, hur värmer ni det då? Och jag vet att man inte ska värma bröstmjölk i micron men kan man göra det med ersättningen?

Vi har varit en sväng på stan och handlat lite till Leo fick presentkort från jobbet så då måste det ju handlas Och så har vi hämtat Leos första bok från biblioteket.
    Leo sover fortfarande i vagnen nu har det snart gått 4 timmar sedan han åt Förvånad

• Emma3

Sole: Tack

Swe: Jag brukar amma Leo vid 22 sen är det olika när han vaknar på natten, han vaknar allt från 2-4 och sen brukar det bli runt 6-7 taget. På dagen är det c.a varannan timme förutom när han somnar i vagnen då brukar det bli 4 timmar emellan.
    Jag tycker Leo äter väldigt länge äter c.a 15-20 min från varje bröst innan han verkar bli nöjd och biland på kvällen verkar han inte ens då bli nöjd därför har vi gett lite erästtning ibland på kvällen.

• Emma3

Swe: Jag läcker lite fortfarande mer förut och mer på natten då brösten ibland är sprängfyllda. Jag brukar ha en uppsamlingskopp på det bröstet jag inte ammar, jag sover fortfarande med bh.

• Emma3

Pippil: Vi har nuknappar med minsta hållet, de ska vara mer som bröstet och så har det något airsystem så bebisen inte får i sig så mycket luft. Har oxå köpt Dr brownflaska men har inte testat den ännu.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4