• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

ni som har fått bebisarna - hur sover och äter dom?

Inatt (vilket var vår första ensamma natt med honom) fick vi väcka honom för att han ska äta och är det även på dagarna - han sover otroligt mycket!
    Sover ni tillsammans med era bebisar eller sover de i egen säng?

• Sole

hej igen!

Nu finns bilder på Viktor!!

Bianca - sugklocka är inte så farligt de är ju så himla duktiga på att jobba med sånt och det var verkligen ingen hemsk upplevelse för mig.

Ginger och ni andra
    Hoppas era bebisar kommer snart så vi alla kan träffas och bebisfika!!

• Sole

bianca
    tråkigt för din kompis att det inte var så lyckat, tur iallafall att det finns bra fall

Swe
    det var på förlossningen en undersköterska som sa uttryckligen att lasse inte behövde gå coh bli otrevlig när han påpekade rätt bestämt att nu fick de byta ut lustgas"påsen" som hakade upp sig = jag fick ingen lustgas alls vid 7 cm öppen.

Alla andra har varit jättegulliga!

• Sole

Bassekatt
    ja han har verkligen en riktig kalufs Läkarna som gjorde ultraljudet för att kika på hans hjärna skojade om att det var den svåraste bebisen att se på just pga allt hår och han fick jättemkt gele i håret.
    Viktor låg så kort tid att jag inte hann lär amig några namn, men jag har för mig att det fanns en Lisa som var blond, lite snebena?

Lillenlillen
    tack för tips om mobil! Även om amningen. just nu tycker jag liggande amning är lite svår och bröstvårtorna är lite såriga och mycket ömma. En BM på BB sa att det är helt normalt att bröstvårtorna skall kännas som de är skållade men i broschyren står det att det ska gör aont först och sen vara en övergående känsla...lite dubbla budskap tycker jag.

Sofffy
    Viktor sover mellan oss, men vi ser till att han inte ligger för nära någon av oss och inte är för varm. Men man sover ju väldigt lätt och rätt obekvämt, man spänner sig rätt mkt just för att man är rädd att rulla på. Fast alla BM på BB säger att det gör man inte, det är inbyggt i oss och bebisar säger till om man råkar ligga på.

fast jag är ändå intresserad av hur ett "snuggle nest" ser ut, ska googla på det!

• Sole

Förresten - jag har slutat med nässpray och genomlider alla helvetes kval inatt då jag är sjukt täppt.

(Lät lite som jag var på AA-möte - hej jag heter sofie och jag är beroende av nässpray. HEJ SOFIE! )

• Sole

Vivs

hur gör du på natten när du ammar, kan man vika ner kanten till snuggle nest?

Inatt har vi haft lite jobbigare, ömma bröstvårtor som det skall sugas på hela tiden. Sista tre timmarna har han vaknat till, velat amma en stund, somnat om och sen börjat om från början.
    Har flyttat på mig i sängen så jag kan växla bröst, men har ni andra några bra tips?

Vi har gett extra ersättning efter varje mål, men nu verkar han ju nöjd och somnar om så det kanske inte behövs?
    Blir ju bara orolig att han inte får i sig allt han behöver.

• Sole

godmorgon!

Jag har klarat hela natten utan nässpray! Nu känns näsan rätt ren när jag sitter upp men det blir litte värre när jag ligger ner men det är en förbättring iallafall!

Somnade imorse första gången vid amning coh vaknade av att jag hörde att det knackade på dörren. Då sov vi gott alla tre å det känns som ett framsteg.

Viktor sover nästan alltid på sidan, vet ju att rygg är bäst men han liksom glider över så, vet ni ifall det är ok?

Swe
    vi tänkte faktiskt gå ut på första promenaden idag och gå förbi Babyland och kolla på sånt där snuggle nest. Verkar himla smart att ha ett sånt med tanke på att man kan flytta på han mkt lättare i sängen utan att behöva lyfta honom.
    Håller dock med att man inte är så sugen på att klä på bröstvårtorna...

• Sole

zul
    jobbigt när det är sådär! hoppas det kommer igång igen och att det är på riktigt så du kan åka in!

Om Anna Wahlgren
    har börjat läsa lite i boken och håller med om att det känns lite prestationsaktigt en del. Vi håller ju precis på att inte bli alldeles förskräckta när han skriker och pröva oss fram vad det kan vara så det känns rätt långt bort att börja med nåt matschema för spädbarn.

• Sole

Jag skrattade också när jag läste om kaskadbajsandet!

Vi har en kissbebis, han kissar oftast när blöjan är av och det kissas överallt, inklusive mamma och pappa.

Idag var vi på vår första promenad - livrädda att han skulle börja skrika för vad gör amn då liksom

men det gick bra och han vaknade och ville ha mat när vi kom hem så det var perfekt timing.

Björklöv och Hellur
    skönt att det gick bra hos BM idag!

Pippil
    Bokning av tid för överburenhetskontroll kanske livar till din bebis? Vi får hoppas det!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4