• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Bassekatt
    jag kan mötas upp någon annan stans också, tänkte också göra bussåkande till en sport

Blir det försent om jag hör av mig efter amningscentrum? (runt 10.45)

• Sole

hej på er!

Bassekatt
    tack för trevlig lunch igår!

Medusa
    Viktor låter också sädär på nätterna, rätt skönt när de inte är helt tysta för då vet man ju att de andas

Vivs
    förstår precis vad du menar med att man inte vill pumpa någon annan stans!
    Igår lyckades vi faktiskt amma ena bröstet ute på restaurang (med Bassekatts stöd ) men så blev det strul med det andra och han fick lite ersättning och blev nöjd.

Idag hade jag bestämt mig för att amma hela dagen men redan vid första passet var det skrik och han blev inte nöjd och jag mår bara dåligt över situationen. Sen skulle några klasskompisar till mig komma över och jag blev jättestressad över att han blev hungrig när de var här och gav honom ersättning fast jag hade lovat mig själv att försöka amma hela dagen, men det GÅR bara inte med massa folk här (eller om vi är hos andra)
    Han somnade sedan mätt och nöjd och jag kände mig mkt gladare!
    det har varit mkt gråt och ångest över amningen här hemma ochändå känner jag mig hemsk som mer eller mindre bestämt mig för att sluta.....

ledsen att detta bkev neggoinlägg, amningsproblemen tar mkt kraft och energi från mig just nu

• Sole

glömde ju gratta Bianca i efterskott!

Hellur
    lycka till!

Björklöv
    du borde fått din bebis nu, hoppas allt gått bra!

• Sole

ABC08

oppas du slipper vänta allt för länge så du kan stämma in i bebissnacket här i tråden sen

idag har jag tagit beslut att ge upp amningen och han får ersättning, Viktor får en glad mamma och det gör mig ju till en bättre mamma för honom, pussar o närhet får han ju ändå av oss!

Så skönt, nu kan jag gå ut utan att få ångest över att han skulle bli hungrig!

• Sole

kul att så många vill ses nästa fredag!
    Kul att få träffa murgrönan och sannixx också! (även ni andra såklart! )

jag är på vartsomhelst inne i stan, om vi blir många kanske vi måste tänka till på nåt bra ställe som tar massa mammor och vagnar.
    Jag har ingen koll alls än på "barnvagnsvänliga ställen"

• Sole

Swe
    träffade en Gunilla som jag tyvärr inte gillade, hon började med att berätta hur unikt och bra sammansatt bröstmjölk är - inte särskilt psykologiskt när man är där för att amningen inte funkar, det är ju inte så att jag slutar för att jag bara inte vill amma utan för att jag mår sämre när jag ammar än när han får ersättning.
    De andra gångerna har jag träffat Agnes + nån med dubbelnamn (kommer ej ihåg vad hon hette) och de var jättegulliga!
    Kul att Freddy går upp så mkt - vi kommer ävl ha jättebebisar snart! Viktor gick upp 500 gram på en vecka och hade växt 4 cm på två, sjukt mkt om man skulle överföra det till en själv, det är som om jag skulle gå upp 18 kg på en vecka!

Såg att frågan om sämn var uppe, hur gör ni med er egen sömn? Hur mkt sover ni på dagarna med bebisarna? Går ni och lägger er tidigare på kvällarna?

• Sole

sannixx
    man får göra bussåkande till en sport!

jag bor så bra till att jag ävenkan åka buss till stan, tror inte jag kommer åka så mkt tunnelbana.

• Sole

grattis björklöv!
    ska bli kul att se bilder på lilltjejen sen!

nu väntar vi bara på hellurs bebis sen har alla ftt sina bebisar (de som är aktiva)

ska bli jättetrevligt nästa fredag, ja tar 4an från skanstull till odenplan och sen bussen därifrån.

tack alla för era uppmuntrande ord om amning och ersättning, det känns skönt att ingen tycker man är sämre mamma för att man ger ersättning

kul att läsa om era sovvanor, vill höra mer!

på söndag fyller viktor 3 veckor och senaste 2 nätterna har han hållt oss vakna från ca 3-4 fram till att Lasse åker till jobbet och med lite möda somnar han igen då.
    nån annan som haft denna förändring runt den ålden?

idag har vi hunnit med en promenad + besök på ICA där jag köpte massa påskgodis, (inte bra för mina extrakilon)men det var med förevändningen att Viktors moster skall få ett på lunchen hos henne imorgon.
    Nu hoppas jag han kan somna snart så även jag får vila lite innan besök i em

• Sole

Zul
    vilken söting, kikade in i din Gb!

sannixx
    jag tror jag har hygglig koll på vart bussen stannar, ska vi ha sällis kanske?
    Jag bor ju vid Skanstull och du åker ju förbi där så att säga

• Sole

förresten, hur ligger vi till nu med födda killar respektive tjejer?

måste vara himla jämt nu iallafall!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4