• swartling

Pappa grupp i Eskilstuna del 2

Hej

Vi är ett gäng glada pappor från Eskilstuna som träffas och hittar på en massa roliga saker.

Vore kul om det fanns några fler pappor / blivande pappor som skulle vara intresserade av att vara med i vår grupp och byta lite erfarenheter och funderingar kring allt som kan vara av intresse.

Tveka inte - skriv & joina  oss Cool

Länk till den gamla tråden;
    www.familjeliv.se/Forum-6-79/m15452369.html

& för er pappor som har en tillhörande mamma kanske denna tråd är av intresse;
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17746620.html 
  • Svar på tråden Pappa grupp i Eskilstuna del 2
  • Wedde

God morgon.
    Iggy: modellen jag har är också en "strata", men jag måste byta strängar på den. Stämmer av sig hela tiden.Ska försöka ge mig tid till att börja spela igen.
    NiklasG: Låter som en underbar helg, fy f... va kallt, 5 gr. Men är det så bra med promille i kroppen när man dyker?? kommer ihåg hur man kände sig när man gick från krogen direkt till morgonträningen (simning)uurrrrrk.

• Wedde

Swartling: ingen resa än?? Vad läser jag, funderar du på att sluta på Fudji?
    Natten har varit lite jobbig, lilla Lima börjar vara mer o mer vaken och inatt tyckte hon att tiden var perfekt för en konversation med mor o far. Vad hon låter o vilket temperament damen har (från sin mor, ), ville absolut inte sova. Somnade efter ett par besök på Arla´s mjölkcisterner.
    Ha det så gött, återkommer senare under dagen.

• P E T

Hej ja för mej passar den 31 då är man ledig..

• swartling

Jo du wedde nu vill man söka nytt jobb så du läste rätt.
    O den där saken i frugans mage vill ju inte komma ut o hälsa på Fundersam

Jag var och kollade på ett jobb i dag får se om man får något svar där i från.

Och ang öl o bowling så blir det nog bara mat o bowling Oskyldig för min del om inte lillen har kommit ut Räcka ut tungan. Då bilr det öl

ingenting är så jobbigt som att vänta på något som är sent
  • NiklasG

Är det flygning på lördag?

Hur gick flygningen i helgen?

• Wedde

NiklasG: Klart att det är flygning nu på lördag. Flygningen gick bra, har äntligen fått rätt COG, (center of gravity).Har du tinat upp nu? Även om ni dyker med torrdräkter måste det väl ändå vara kallt? Brrr och ni gör det frivilligt. Är det någon sikt så här års, fast det kanske är bättre.
    Nu ska hunden och Lima rastas. Återkommer.

• NiklasG

Wedde:
    Klart det blir lite kallt efter 30minuter i kylan. Även om vi har torrdräckt och varma kläder under så blir det kallt om händer och ansikte. Men det vänjer man sig med. Sikten var sisådär mest pga blåsten.

Moddade mitt plan lite så att COG blev bra (tror jag). Men jag har ju inte varit med så sugen på att prova är jag. Ska nog fixa ett plan till så jag kan flyga medans det andra laddas

Tjing!

• Iggy 82a

Swartling: Jobbar du på fuji? Jag jobbade där för ca: 2,5 år sedan på merca linen, efter att jag varit uppsagd från mitt jobb över sommaren, jag hann bara jobba 2,5 vecka på fuji innan mitt gamla jobb ringde efter mig. Var du på merca linen då, tycker nästan att jag känner igen dig därifrån eller så var det någon som var väldigt lik dig.

Wedde: Problemet jag har med min "strata" är att den stämmer ur sig när jag kör med svajen, har funderat på att bygga om den så den blir lite som min andra gura som har Peavey stall (floyd rose kopia) och fastspännings skruvar för strängarna uppe vid grovstämmskruvarna. Jag kanske borde koncentrera mig på att bli bättre på att spela istället för att bara bygga om hela tiden.

• jompabompa

Iggy: Det kan vara stämmisarna som börjar ge sig.... eller så är det i själva svajet som det strular... vilket svaj har du?? vintage eller standard? jag har eventuellt en hals över åt dig...

• Iggy 82a

Jompabompa: det är ingen riktig "strata", bara en kopia så den har alltid varit så. Det är med största sannolikhet stämmisarna som är av dålig kvalitet och har alltid varit glappa.
    Stallet tror jag är av vintage modell. halsen är det inget större fel på, den är nästan rak. Vad kan det vara för fel på ett stall som kan ställa till det?
    På min andra gura är stämmisarna också glappa men på den så spänner man fast strängarna. Jag tänkte kanske göra en liknande fastspänning på "Stratan" om det bara är stämmisarna som är felet.
    Visst är det så att när man kör med svajen så brukar man lossa lite på fjädrarna på baksidan så stallet blir "flytande" på samma sätt som ett floyd rose.
    Var det dig jag såg i rondellen vid bilia idag?

Svar på tråden Pappa grupp i Eskilstuna del 2