Tips för att rasa i vikt?
Har någon tips på hur man kan gå ner i vikt snabbt? Helst inte med pulverdieter, jag klarar inte att äta det.
Har någon tips på hur man kan gå ner i vikt snabbt? Helst inte med pulverdieter, jag klarar inte att äta det.
Du kanske kan prova med extra B-vitaminer och grönt te i kapslar? Jag tycker det hjälper lite på traven.
Får du i dig bra fetter? De hjälper kroppens fettförbränning. Fiskolja, linfröolja etc är toppen. Lecitin och kelp är även att rekommendera.
du ska träna förbränning som långa promenader simning joggning m.m. sen även muskelträning då mer muskler förbränner mer fett..
om du står still på en vikt beror det på att du hamnat på en platå där förbränningen är samma hela tiden kroppen vänjer sig vid viss motion viss mat..
du kan variera kalorinivån om du räknar kalorier.. tex. 1200 kalorier, 1300 kalorier 1400 kalorier 1500 kalorier och sen tillbaka på 1200 kalorier igen då lurar man kroppen..
kroppen kan ju annars tro att det är svält och därför vill ej släppa ifrån sig de extra kilona... sen kan du äta på 1200 kalorier/dag några dagar igen.. etc.
jag tycker det är enklare att äta lättare lunch sallad, soppa etc. o sen normalare middag. inte äta godis läsk m.m. då brukar vikten sköta sig..
"Äter nyttigt och mycket protein, lite kolhydrater. Tränar flera gånger i veckan. Men det hjälper inte så bra längre tyvärr."
Om du slutar vara livrädd för lite bröd och pasta så kanske underverk händer! GI och atkins är idiotier. Ja, jag vet eftersom jag rasat i vikt och...håll i dig nu... under tiden ätit både pasta och...bröd! Ibland tom vitt!
Det handlar om: B a l a n s.
Wow vad mycket bra tips, tack alla!
B-vitaminer, vad är det bra för? Har jag aldrig hört förut så det lät intressant.
Ska ta vara på de andra tipsen också. Testa lite och se om något hjälper.
Lycka till! Jag sitter i samma båt, har 6 retliga kilon kvar att få bort..
B-vitaminer behövs för kroppens förbränning av fett, kolhydrater och protein samt för energiproduktionen. De behövs även för omsättningen av kolhydrater till fettsyror, musklernas funktioner, hjärnans och nervcellernas funktion och normal energiproduktion. Detta gäller speciellt för vitamin B1 och B2 men det bästa är att ta ett tillskott som innehåller alla B-vitaminer efetrsom de jobbar tillsammans!
Kiltis: Okej då måste jag verkligen testa det. Finns det typ på hälsokost-affärer eller?
Japp och även på apoteket!
Tack, då ska jag köpa det nästa gång jag tar en tur till stan!
hej!
en god vän till mig har gått med i viktklubb.se där får man fylla i all träning och motion och allt man äter det resulerar i att du får koll på kost och motion det i sin tur gör det kanske lättare att hålla koll på vad det är som inte funkar!
Lycka till
Men vad duktig du är som gått ner så mycket, stor eloge till dig.
VAD tränar du då?
Ibland tror man att man tränar mycket men man tränar "fel".
Tex är det ju inte så lätt att gå ner i vikt om man mest styrketränar eftersom muskler väger mer än fett.
Konditionsträning däremot förbränner ju och man går lättare ner i vikt.
Fast även om man inte går ner i vikt får man ju finare kropp av att ha muskler i stället för fett så ibland är det bra att inte stirra för mycket på vågen.
Bra konditionsträning är tex spinning, löpning.
Löpningen kan man öka på successivt om man inte är en van löpare.
Börja med korta sträckor och gå när du blir trött och öka sedan på.
Det gäller att springa minst 30 minuter i relativt högt tempo för att det skall vara "bra" konditionsträning så det räcker inte riktigt med att bara småjogga, vilket många tror.
Lycka till!