Tips för att rasa i vikt?
Har någon tips på hur man kan gå ner i vikt snabbt? Helst inte med pulverdieter, jag klarar inte att äta det.
Har någon tips på hur man kan gå ner i vikt snabbt? Helst inte med pulverdieter, jag klarar inte att äta det.
Måste tillägga till anonym som skrev GI och atkins är idioter!
Men hallåå.. du kan väl inte dra både atkins och GI efter en gräns.
GI och atkins är två skilda sätt att gå ner i vikt!
ATKIN är uteslut kolhydrater helt och hållet i princip.
Medan GI äter du de antalet kolhydrater som passar dig själv som person!
Kan bara dra ett exempel: en bekant till mig gick ner ca 2-3kilon iveckan och efter 10 veckor hade hon gått ner 21kg mycket eller hur?? Vad gjorde hon efter att hon hade gått ner i vikt och nått målet då började hon sakta men säkert föra in mer och mer kolhydrater tills hon kom till den nivån som passade henne. Och ett år senare VÄGER HON FORTFARANDE 21KG MINDRE!
innan hade hon prövat allt riktigt allt! till och med atikins! Inget fungerade i längden! Så GI är att rekomendera!!
Har själv börjat med det!
B-vitaminer kommer inte att göra någon skillnad på fettförbränningen om du nu inte har brist på det.
Jag tycker att Rymdmammans råd var bäst.
För du har nu lärt dig vad du skall äta verkar det som och du tränar regelbundet. Toppen, men du har alltså stannat till.
Förutom det som rymdmamman säger så kan man ta till ett knep som kroppsbyggare brukar göra. En gång varje vecka, t.ex. under ett par timmar, så äter de hur mycket de kan. En del äter skitmat andra äter mycket av nyttig mat. Detta kommer garanterat att sätta fart på kroppen.
Du kan gå upp lite i vikt dagen efter, men detta beror på bara vatten. Du hinner inte att lagra mycket fett på denna korta tid. Och de fett du får i dig under dessa timmarna sätter sprätt på ämnesomsättningen.
MVH Patrik
snillis: Jag tränar nog mest styrka tyvärr, men även en del kondition. Löpning gillar jag inte riktigt, finns det något annat bra man kan träna?
choklaa: Låter jättebra! Men ni har ätit kolhydrater också eller?
patrikiden: Haha det måste jag testa. Men det spelar ingen roll vad man äter då? Kan man äta godis och sådant?
Cykling kan vara en bra aktivitet, speciellt nu när det börjar bli vår och härligt på kväll och morgon att vara ute lite mer!
Det är alltid mycket snack om kolhydrater hit, och örter dit, och ditten och datten.
Det som alltid fungerar (för 95% av befolkningen) är att helt enkelt röra lite mer på sig (behöver inte springa tills du kräks, utan bara röra på dig så du känner dig ansträngd), samt det viktigaste, att äta _mindre.
Det spelar inte så stor roll om du äter kolhydrater eller inte, ät balanserat, och framför allt, _mindre_. Vad sa jag nu igen? Ja just det, ät mindre! :)
Gör en plan för hur mycket du äter varje dag, se till att få sex mål om dagen.
Och sen det svåraste... Håll dig till planen! :)
6 mål om dagen känns så mycket för mig. Jag vet att det är bra att äta ofta men lite och jag försöker göra det men kommer oftast upp i 4 mål om dagen.
Några bra tips på vad man kan äta till mellanmål?
tittade du inte på vi äter oss till döds.... det FINNS INGA preparat för att rasa i vikt för att sedan behålla det.. Mat och motion är det enda som hjälper-- o ja tyvärr får det ta sin tid
Nej jag har inte tittat på det, när går det och på vilken kanal? Det lät intressant.
3a.. 20.00 tisdagar.. i dag handlar det om att gå in överviktig i en graviditet o vilka koncekvenser det kan innebära..
Åh jag som jobbar ikväll, typiskt. Skulle velat se det. Vet du om det går i repris?
nej ingen aning.. men programet e en anledning till att jag började på viktväktarna iaf...
Viktväktarna är faktiskt något jag har börjat fundera på mer och mer, just eftersom man kan unna sig något ibland om man vill det och man kan äta allt. Jag har varit medlem där förut och vet ju att det funkar. Men samtidigt känns det onödigt när jag har kommit så långt själv och bara har några kilon kvar.
Men du behöver väl inte bli medlem? om du redan varit med en gång så kanske du har lite böcker och info kvar om pointsen? :) det är ju smidigt att äta efter viktväktarna! Jag gör också det.
aitkens (obs, stavning)
utan tvekan! hjalpte mig att ga ner dom dar extra kilona pa tva veckor....sen sket jag visserligen i det och gick upp lite igen, men det ar perfekt om man vill ga ner ett par kg for att komma i den dar klanningen....
nosslina: I och för sig, men jag har ingen aning om vart jag har alla papprena. Troligen ligger dem längst in i någon garderob eller så.
Anonym: Vad går den dieten ut på då?
Mrs You: Vilken mat är lättsmält? Har inte så bra koll på sådant tyvärr.