• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Melisabeth

Fru - nä det kanske var fel ord, men det kändes lite skumt när hon liksom gick upp mer och mer så att säga.. 300 1 vecka, nästa 400.. hade varit lite jobbigt om trenden fortsatt var det jag menade =)
    Och eftersom hon ätit mindre denna vecka så hade det ju varit märkligt om hon gått upp lika mycket - var ju det jag tänkte på, jag trodde inte hon skulle gått upp så myvket förra, eftersom jag tyckte att hon åt mindre.. var liksom "skönt" att jag inte missbedömde så mycket igen.. var nog det jag tänkte på också..

Men fel ordval

Lilla Isabella kom 24 april 2007 =)
  • Kickan 84

Frun: Haha, ja det kanske är bättre. Varför skita ner sig själv liksom, och i MUNNEN! Blääk!

Ett litet pergomirakel! ♥ Jag ska bli pojkmamma ♥ BF 23/9 2007
  • pucken

vi har fått våra skattepengar tror jag iaf, har fått 6500 från sk8personnummer.

• Kickan 84

Tjoooohoooo!

Funderar dock på om skötväskan sticker ut för mkt? Eller rättare sagt MAGNUS frågade om detta när han ringde och ja, knäna tar i om man går lite raskare
  • Melisabeth

Pucken - här verkar Anders inte kommit =(
    Får väl hoppas det blir snart iaf...
    Har du något tips på hur man håller nere tempraturen på lillan.. hon är varm som en gnu.. eller nått - har öppnat allt som går, hon har bara blöja, har "tvättat" av henne med svalt vatten, och nu sover hon med fuktig handduk på huvudet... nått mer man kan göra?

Tänkte testa vår babybjörn skötväska härom dagen... men gick inte alls ner lika mycket i den som i vår "vanliga" som vi använder.. så det gick inte alls... får bli när man har mindre saker med sig möjligen.

• Kickan 84

Mel: Tycker den slukar mkt, men då är jag ingen tjej som har massa saker med till mig själv... eller är ute på särskilt långa färder... dock att den sticker ut i knäna stör mig!

• Fru Indosaurie

mel
    det låter som att du har gjort allt!

Kickan
    niiiiiiice! Räcka ut tungan
    Jag kan förstå att väskan sticker ut. Den förbannade liggdelen (och sittdelen) gör så att väskan tar i.
    vi slår nästan i våran skip hop och då är ju den platt.

puck
    vi har också fått skattepengar, så jag har betalat min tandläkarräkning. Så kan fk söla ännu mer (om möjligt) med min utbetalning.

Shit. vi funderar på att flytta ut på landet jäklar vad illa vi har reagerat på att bli föräldrar

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Kickan 84

Fru: Vad tror du för väska passar bäst om man nu ska byta då?

suck, jag är ju en rask promenerare i vanliga fall, detta går ju inte!

Men fin är den iaf *sluuuurp* och tänk att jag fick ihop den helt själv?

• Melisabeth

Kickan - nä jag hade inget till mig =)
    Men var nga ombytrn kläder, antal blöjor samt 3 flaskor och termos mm.. var ju laddat för heldag.. men blev förvånad..
    Ja klart det är irriterande om den är ivägen - självklart

Fru - bara att fortsätta på samma sätt alltså =)

Jag har också fått mer dragning till landet.. eller främst att stanna här och inte flytta till Gbg =)

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)