• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • nica83

galnevale
    Ja, lite allt möjligt. Från mig är det nog mest nojjande nuförtiden. Gravid igen efter ett missfall och går in i vecka 12 imorgon, första barnet. Livrädd för nytt MA! Annars är det prat om allt möjligt, mycket bebisprat såklart!

• galnevale

Winnertaco
    min lilla Fanny skulle komma den 23/12 men bestämde sig att komma tidigare! Så det var precis tvärt om.

• galnevale

nica83
    håler tummarna för dig!
    Ja fy farao för MA, var livrädd nästan hela min graviditet för det. hade många "små" blödningar (inga blödningar är små då man är gravid) så jag gick som på nålar.

• nica83

galne
    Tack Ja, förstår att du var orolig då! Förra gravven fick jag småblödningar i en vecka innan de konstaterade att gravven stannat av.... denna gången har jag tack och lov inte haft någon antydan till blod. Men orolig är man ändå  

• Melisabeth

Wee nu har vi shoppat lite presenter =)
    Men blä för regn

Lilla Isabella kom 24 april 2007 =)
  • galnevale

nica83
    mina blödningar började redan v6 och sedan var det med jämna mellanrum. hemskaste var att få höra att "blir det missfall så blir det" Det är så tidigt så det finns inget att göra i så fall" usch glömmer aldrig den barnmorskan som sa så. fick göra vul mm men undrar ännu varför jag inte fick gå på tätare kontroller. Hade ju en hel del problem men som sagt så löste det sig ju till det bästa ändå.

Hoppas på att börja jobba på 2:an nästa år. Eller vaddå hoppas. maken vil ju börja redan så det är ju för att jag vill vänta lite och passa på och njuta av min lilla som jag har först.

Jag hoppas verkligen att allt går vägen för dig.

• Melisabeth

Nica - ja men precis
    NÄ systerdotter fyller 6 år nästa helg (och far 60, men det ombesörjer syster) och hon behövde kläder = kul i rea tid =)

• nica83

Galne
    Nej, jag vet. Ibland undar man med sjukvården, "det är bara att avvakta, blir det missfall så blir det" fick jag höra. Lagom skoj. Sen när de väl konstaterade missfall i vecka 10 så erbjöds vi ingen hjälp att bearbeta det. Jag hade ju ändå gått rätt länge och knytit an till lilla bebisen...

Mel
    Oh En sexåring är inga problem att hitta något skoj till iaf, vad blev det?

• galnevale

nica
    ja de kunde ju bemöta oroliga gravida på lite bättre sätt för även om det är så att inget kan göras så är det ju ändå en tragedi för den drabbade.

Föresten håller min lilla på att få sin första tand nu. jösses vad tiden går fort. nu är det visst dags att ta henne för nu vaknade hon och är ledsen.

• Melisabeth

Nica - ett par linnebyxor, en långärmad t-shirt med lite "tatuerinsmotiv", en sportigare tröja samt ett par mjuka shorts.
    *Blir mer när det blir mer rea = halva reapriset.. kan man fylla på med mer =)

• Melisabeth

Så - imorgon går tråden ut.. startar någon av er veteraner ny eller? =)

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)